Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Sven dat zijn véél te weinig supports en best je object onder een hoek plaatsen.  Dan gaat je onderkant er beter uit zien... ;)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Ok, dus volgende keer veel meer supports. Maar bedoel je juist met onder een hoek? 45° kantelen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

20 a 30 graden is ook al goed. Dat onder een hoek plaatsen is eigenlijk standaardprocedure doordat DLP printen moeite heeft met de horizontale oppervlaktes die in de vloeistof omhoog moeten getrokken worden.  Hoe minder weerstand en hoe meer steun, hoe beter de prints.
Sven,  het internet is vergeven van fora, Youtube en Facebook over DLP printen (bv: Anycubic en Elegoo).  Doe gerust wat opzoekwerk en je ervaring zal met grote stappen vooruit gaan ;)

3D printen is een hobby op zich  :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

#9828
Klopt... maar soms ook tegenstrijdig info (zoals met alles). Maar goede tip wat betreft het kantelen. Ik ben nog volop aan het leren en aan het inlezen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Ramen zijn gisteren afgeleverd, extra besteld hout ook gaan afhalen. Nu kleine barak met kleine houtluifel aan in elkaar aan het steken. Komt op dezelfde plaat als het gele huis dat reeds klaar staat. Dan inkleuren van ondergrond en struiken en groen voorzien dan kan deze plaat ook ingeplant worden achteraan de schuine dakplafond.(van ons huis te verstaan)
Den Eric

bollen neus

Afgewerkte plaat met huis en barak staat nu op de baan, enkel nog licht aansluiten.
Dan reeds begonnen aan uittekenen voor een loods gevel in hout met poorten, ramen en een paar deuren. Een ganse puzzel maar zal zijnen tijd wel duren.
Den Eric.

bollen neus

Begonnen aan een gevel voor een kantoor, links ernaast komt opslagruimte met grote poort. Das het eerste gedeelte dat ik wil maken en dan nog een loods gevel met 4 poorten en 2 vensters nog in. Ik zie wel of het lukt. Er komt ook wat buitenverlichtingen te hangen, geen interieur (staan toch tegen schuine kant van ons huisdak) achteraan de baan. Dan nog een perron proberen te maken.
Den Eric.

bollen neus

Kantoor gebouw enkel nog voorzien van de glazen, de binnen verlichting en het dak. Opslagplaats heeft een ander dak,zelfbouw, reeds buitenverlichting voorzien. Deze namiddag de grote platen proberen te fixen om alles op te plaatsen en rest dient dan als perron om vrachten te lossen. De lange loods gevel is nog helemaal niet klaar maar we hebben tijd.
Den Eric.

bollen neus

Gisteren een dagje hospitaal gedaan en dit zal zo nog wel iets meer dan een jaartje kunnen duren van regelmatig daar een bezoek te moeten doen.
Dakpan platen zijn nu ook geleverd, hout ben ik dan ook ondertussen gaan afhalen. We kunnen weer wat doen om de zinnen te verzetten. In kantoor gebouw komen er strip met 2 LED en oranje LED in bovenkamer, twee buiten verlichtingen voorzien van gewone gloeilamp. Opslagplaats naast kantoor daar is enkel buiten verlichting voorzien , dus een schakelaar of 4 voorzien om aan/uit.
Aan de loods zelf komen er 4 buiten verlichtingen en LED aan vensters rechtse kant, hier dus ook 4 schakelaars voorzien zodat we wat kunnen spelen met sfeer licht indien dit nodig moest worden.
Eerst dan maar eens bekijken hoe we een dak kunnen maken.
Den Eric.

raf

vandaag 400 kilo oude ijzer weg gebracht en 83 euro voor de club
we verzamelen allemaal ijzer en dan komt het naar hier en word het gesorteerd op welk metaal
en zo houden we de lidgelden laag

voor de rest de garage vooraan (stond vol rommel)proper gemaakt zodat morgen de pallet met pellets binnen kan voor het gaat stort regenen
en nu dus stik dood moe dat het niet normaal is


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Dak van opslagplaats en kantoorgebouw staan klaar, hebben reeds een kleurtje gekregen, afvoerpijpen klaargemaakt.Dakgoot aan opslagplaats staat er ook reeds op verlijmd.
Ook reeds 2 relingen gesoldeerd om voor kantoorgebouw en loodsgevel te plaatsen als bescherming op perron.
Den Eric.

Waterman

Een eerste bescheiden poging om niet-geïsoleerde wieltjes  om te bouwen tot geïsoleerde...

20210313_190048 by Patrick VdBossche, on Flickr

Alberke

Nog een 59terke gedigitaliseerd:
5939 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En de 26 nu ook digitaal!
En nee Rudy , hij rijdt er niet beter door hé ;)
26055 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 16 maart 2021, 11:17:42 AM
En de 26 nu ook digitaal!
En nee Rudy , hij rijdt er niet beter door hé ;)


Je bent dikwijls genoeg verwittigd hé!
Da's nu de reden waarom ik verzaak aan die (Liliput) dingen.
Dezelfde merde met de T18 en de type 93 van dat merk.
Ze kunnen dan wel (naar ouderdomsnormen) mooi zijn, en zich analoog tamelijk gedragen, maar om te digitaliseren zijn ze de prijs van hun decoder niet waardig.
Er zijn heden ten dage andere (lees betere) dingen op de markt

;)