Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

ok vandaag oprommel dag en dan een motor schild omgebouwd
de 5902 van marklin heeft nu een magneet en een andere stator gekregen zodat de motor nu met een V5 esu decoder kan werken .
maar het schild dar er bij zit kun je in de normale toestand niet gebruiken .
de borstel houders zitten naar boven en komen tegen de kast
dus heel de zooi moet anders om gemonteerd worden en dus gesloopt maar heel voorzichtig
de ombouw is perfect gelukt en na een nact uitharden kan deze morgen ingebouwd worden en rijd er weer 1 stomer meer op de baan ?
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nmbssncb

De 5902 van Märklin?
Wat is het Märklin artikelnummer?

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

raf

sorry moest 5920 geweest zijn
het marklin nummer is 3111het is de bruine  nmbs stomer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nmbssncb

Met 5920 denk meteen aan serie 59 diesels...

Ja, de 3111 is al een oud beestje.  En het klopt dat je bij sommige oude Märklin stoomlocomotieven met LFCM(otor) het nieuwe motorschild ondersteboven dient te plaatsen tijdens de ombouw met een permanent magneet en een 5-polig anker.
Vorig jaar heb ik een 3026 (DB BR01 097) omgebouwd met een oude ESU 51600 en, als ik het goed heb, moest het nieuwe motorschild ook voor die machine ondersteboven gemonteerd worden.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 22 januari 2021, 12:57:01 PM
sorry moest 5920 geweest zijn
het marklin nummer is 3111het is de bruine  nmbs stomer

gr raf

Die in werkelijkheid in die kleurstelling nooit bestaan heeft!

;)

raf

Bedankt voor de info en gelukkig ben ik geen klinknagel neuker LOL en draait de loc na een uurtje ingereden te hebben nu mooi zijn rondjes
Deze lok heeft wel meer in rij tijd nodig dan al de vorige locs
Eerlijk is eerlijk je hoort dat het een oude lok is aan het lawaai dat hij maakt .
Maar dan noemen we hem vintage en kan het dus wel .
Vooraan mis ik een trapje dus ik ga er eentje moeten boren en vijlen om het goed te krijgen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modeltreinbart

Vandaag mijn werkplek een beetje veranderd , nu is de er een schilderplek bij gekomen . zal proberen nog eens fotos te maken .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

bollen neus

Naar een DVD zitten kijken van de open deurdagen bij Pierre Van Vossel anno 6-7 maart 2010, das ook weer een tijdje geleden en zeker weer één van die "verloren mannen" die er een hart voor hadden voor hun hobby.
Den Eric.

bollen neus

Zelfbouw van barakske is klaar ook de ondergrond gedaan met schilderen en voorzien van groen hier en daar. Verlichtingen aangesloten. Dan de hoek volledig voorzien van kleuren rotsen gesneden en geplakt en dan de muur bekladdert met verf om een klein beetje een landschap te verkrijgen.
Nu is het de beurt aan de bekledingen tussen de verschillende sporen te voorzien en restant van rails te ballasten.
Begint er op te trekken. In de planning opgenomen voor dit jaar ook nog een loods gevel en een paar extra barakskes maken zodat schuin dak gevuld is aan achterkant van de baan.
Den Eric.

Rangeerduivel

#9789
Motor met reductie
https://www.djhmodelloco.co.uk/prodpage.asp?productid=3200
aan het inbouwen in Jocadis/DJH type 1.
Geen sinecure hoor, maar het lukt wel
Het technische gedeelte is klaar, nu nog decoder en speaker


Een vraagje aan de kenners hier op dit forum;
De TTS-sounddecoder is default uitgerust met een nogal uit de kluiten gewassen ronde luidspreker van 8 Ohm, mag ik die vervangen door de blokjesluidspreker van de ESU V5.0?
Deze neemt een pak minder plaats in doch is maar 4 Ohm denk ik...

;)

Ludwig

Door corona al een tijdje thuis.
Tijd voor al de locomotieven een onderhoud te geven en eindelijk eens werk te maken van een leuk foto diorama.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rangeerduivel

Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 17:17:09 PM
Een vraagje aan de kenners hier op dit forum;
De TTS-sounddecoder is default uitgerust met een nogal uit de kluiten gewassen ronde luidspreker van 8 Ohm, mag ik die vervangen door de blokjesluidspreker van de ESU V5.0?
Deze neemt een pak minder plaats in doch is maar 4 Ohm denk ik...

Niemand die hierop kan antwoorden?
Ik zou er graag aan verder werken...

Alberke

#9792
Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 19:18:39 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 17:17:09 PM
Een vraagje aan de kenners hier op dit forum;
De TTS-sounddecoder is default uitgerust met een nogal uit de kluiten gewassen ronde luidspreker van 8 Ohm, mag ik die vervangen door de blokjesluidspreker van de ESU V5.0?
Deze neemt een pak minder plaats in doch is maar 4 Ohm denk ik...

Niemand die hierop kan antwoorden?
Ik zou er graag aan verder werken...
Die bestaat ook in 8Ohm

Samen met een hoop onderdelen (want het bakje moet luchtdicht zijn) voor iets gelijk 10%u20AC
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ERVIN

Een schets aan het maken van de tunneluitgangen zoals die te vinden zijn op Lijn 4 ( Noorderkempen).
Met dank aan Youtube voor de cabinebeelden. ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 02 februari 2021, 19:31:28 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 19:18:39 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 februari 2021, 17:17:09 PM
Een vraagje aan de kenners hier op dit forum;
De TTS-sounddecoder is default uitgerust met een nogal uit de kluiten gewassen ronde luidspreker van 8 Ohm, mag ik die vervangen door de blokjesluidspreker van de ESU V5.0?
Deze neemt een pak minder plaats in doch is maar 4 Ohm denk ik...

Niemand die hierop kan antwoorden?
Ik zou er graag aan verder werken...
Die bestaat ook in 8Ohm

Samen met een hoop onderdelen (want het bakje moet luchtdicht zijn) voor iets gelijk 10%u20AC

Dus het antwoord is nee als ik het goed voor heb, als ik een 8 Ohm wil moet ik die dan weer bestellen en dat duurt allemaal...

;)