Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Rudy maar dat zijn dus de duitse versies
Alan heeft de Belgische met die betonblok er achter aan al is het wel de versie zonder kettingen .
Ik probeer het me te herinneren maar aan het schoonselhof was er toen ik jong was een dubbele slagboom met nog een kleine voor de voetgangers.
Die laatste ging later dicht dan die voor de auto's .
De grote waren zeer lange slagbomen de voetgangers/fietsers was een korte .
Aan de kant naar wilrijk op stond een schuif bareel.
De enige treinen die ik er heb zien rijden waren die met tanks en ander leger materiaal op of bakken met schroot voor de oud ijzer handel
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alan On Track

Citaat van: Rangeerduivel op 13 januari 2021, 08:14:32 AM

Ik heb ze ooit gekocht van Busch bij een modelspoorwinkel in Drongen, bij de uitverkoop voor amper 10€, maar dan zonder baanwachtershuisje


Ik geloof dat deze ook van Busch zijn, ik heb ze destijds gekocht in een modelbouwwinkel in Dinant voor een gelijkaardige prijs. Het baanwachtershuisje hoorde daar niet bij, dat is gewoon een gebouwtje dat ik nog tussen de rommel had liggen  ;)
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Alan On Track op 13 januari 2021, 20:21:42 PM
Het baanwachtershuisje hoorde daar niet bij, dat is gewoon een gebouwtje dat ik nog tussen de rommel had liggen  ;)

Dat baanwachtershuisje in de link die ik plaatste;
https://www.modeltrein-paradise.be/shop/product_info.php?products_id=3477
bedoelde ik Alan,
Feit dat het er bij is jaagt de prijs natuurlijk flink de hoogte in
btw, dat van jou is een stuk mooier...Belgischer 8)

bollen neus

Alé het begint al op te schieten, nog een meterke of 6 voorzien van ballast en inkleuren en eerste deel van de baan is voorzien van kleuren tussen de rails. Tzal wel nog wel wat duren maar we hebben tijd zat.
Den Eric.

bollen neus

Zalig buiten aan het genieten van smatteballen en gluchwein in de sneeuw. Méér moe da nie zijn nietes?
Den Eric

Alberke

Citaat van: bollen neus op 16 januari 2021, 16:24:49 PM
Zalig buiten aan het genieten van smatteballen en gluchwein in de sneeuw. Méér moe da nie zijn nietes?
Den Eric
Precies al wat te veel genoten van de warme wijn; of koude vingers?  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Thommy

Voor de caravelle de getekende stukken voor de Olaerts modellen aangepast en worden door een maat geprint. Cover voor over de huidige Tenshodo, die giethars toestanden mogen eraf, nu wordt het bijna klik & go

Na veel hopeloos gezoek, terug 2 blanke Olaerts kappen gekocht. En heel de boel opnieuw te printen. Geen idee waar die gebleven zijn na de verbouwing van de zolder (mis ook m'n fles isopropanol enz)
Greetz

Thommy

svvander

Citaat van: Thommy op 17 januari 2021, 09:02:59 AM
Geen idee waar die gebleven zijn na de verbouwing van de zolder (mis ook m'n fles isopropanol enz)

Den IPA (niet het bier he), is precies duur geworden omwille van de Corona... heb een goede deal gevonden op Ebay. https://www.benl.ebay.be/itm/10-Liter-ECO-Clean-Isopropanol-99-9-Isopropylalkohol-IPA-Entfetter-10L/333756202742
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Het vuile nestje achter de 6 sporen eens opgeruimd. Nu zien we hoeveel plaats we nog hebben om wat huisjes en/of stukken loods te zetten. Huisjes zullenin hout gemaakt worden zoals die 2 barakken die hier al staan, dus deze week zeker eens naar den houtboer rijden om wat materiaal, ook om wat plastek profielen om wat raampjes te fabriceren. Loodsen zal in muurplaatjes worden denk ik.
Voor woensdag heben ze mijn lijm beloofd dus wat wchten is eens iets anders .
Den Eric.

raf

loc's aan het ombouwen voor een esu v5 decoder er in te zetten .
alleen nu kom ik een marklin lok tegen met een sound module er in
ik wist niet dat het ding er in zat (okkasie gekocht)
nu ik heb deze nooit horen werken het betreft de dubbel tractie bolleneuzen diesels
is de decoder die er nu in zit uit te bouwen en de sound generator te laten zitten of is dit niet te doen
iemand ervaring er mee

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Raf,
als de soundmodule appart in de loc zit , dan is de andere decoder, met MTC21 , een gewone decoder ( zoals een LokPilot )
Dan kan je die gewoon vervangen door een LokPilot V5, wel even programmeren.
Ik heb dat zojuist nog gedaan voor iemand zijn HLE 18 ( met sinusmotor ).
grtjs,
Saskia

Rangeerduivel

Citaat van: stoomlokje op 18 januari 2021, 12:39:08 PM
als de soundmodule appart in de loc zit , dan is de andere decoder, met MTC21 , een gewone decoder ( zoals een LokPilot )

Ja Saskia,
Je kan ze herkennen aan dat lichtblauwe cylindertje (weerstand, diode...? :-\) die er boven op gesoldeerd is. En het zijn ESU's.
Je kan die decoder dan zonder sound gebruiken in een gewone DC loc, maar de mogelijkheden zijn beperkt, je kan er bvb geen file opladen om hem te gebruiken in een LSModels 18² oid...
De rest van wat je neerschrijft klopt wel.

;)


raf

de decoder die er op zit is een delta decoder van marklin


blauw geel zwart gaan naar de motor
oranje paars is de voeding voor de sound denk ik en geel grijs gaan ook naar de sound module

er zit geen plux of andere stekker waar ik iets kan in pluggen het gaat solderen worden
de V5 is een NIET sound
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje


raf

Ok saskia bedankt ik zal het eens door nemen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.