Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Citaat van: doomslu op 29 september 2020, 19:39:09 PM
Een oud beestje, Hugo?
Nog een kit van JDH van bij Jocadis. Rijdt goed, rechtdoor alleszins toch... ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

de kmb liep nog slecht ;schokken en de motors daveren ???

dan heel de tandwiel zooi uit elkaar gehaald en ja hoor de boosdoeners gevonden
minuscule korreltjes van het shotteren zaten in de tanden en ja die zorgen voor een shit loop van de tandwielen .
morgen terug testen want deze lok heeft altijd goed gelopen dus de decoder die in de plaats van de frü gekomen is mag niet zoveel uit maken .

hopelijk morgen een goede loop
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de lok (kmb 6038)loopt weer zoals voorheen alleen een shit slechte massa opname
iemand een idee hoe dit te verbeteren ??
er zitten dunnen messing draadjes op de loop wielen maar meerdere zijn half ov helemaal door gesleten
nu is het zo weer een speciale maat die je dus weer niet gaat vinden
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/120372506_3616551248396998_7006760576397650359_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=pWkmrwy9V8MAX8yvfLW&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=6523ee80679fb9256c2dda0a93279808&oe=5F984795

iemand een andere oplossing hier voor
deze draden zitten door gaatjes omlaag en zijn dan omgeplooid en drukken zo dan op de wielen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Voorbereidend werk aan het doen, plooien van lampekappen en ronde buizen plooien voor volgende 7 lantaarnpalen te kunnen maken voor op de O baan. LED wit reeds ook aan het voorzien van de nuttige bedradingen.
Den Eric.

bollen neus

Messing materiaal is ondertussen aangekomen dus kon ik de verlichtingspalen verder afwerken.  Drie zijn er nu af ook gespoten in grijze verf. LED voorzien van de draden en dan kunnen die op de baan gezet worden ten gepaste tijd. Ook nu een schuchtere poging aan het ondernemen om een seinbrug over 3 sporen te maken in schaal O is dat veel soldeerwerk dus , denk ik. We zien wel hoever we springen (en neen ik ga geen verspringwereldrecord vestigen)
Den Eric.

raf

juist bericht gekregen dat de beurs in houten niet door gaat op 10/10/2020

dus shit geraak ik weer niet aan materiaal
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Ik vind het niet zo gek Raf, de besmettingen nemen weer toe immers.
En de regering heeft grote bijeenkomsten verboden, dus wat kun je dan als organisator?

raf

haha piet ik weet het de organsiatie kan daar ook niet aan doen
blijft dat ik wat materiaal nodig had om loco's om te bouwen op 3 rail
namelijk slepers en dergelijke
vooral een afneembare sleper van roco heb ik redelijk dringend nodig
daar het een loc betreft die zowel op 3 als 2 rail moet gaan rijden ;

dan voor de piko condens heb ik zeer platte sleper nodig de standaar marklin past er wel onder maar lift de lok op de wissels uit de sporen ;en ja ik heb reeds lood bij gestoken
het gaat om 1,5 mm die ik ergens vandaan moet gaan halen en het plaatje is reeds onder de sleper uit deze zit reeds mee vast aan de bevestiging plaat onder de lok

en dan nog een 50 tal meter spoor
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de ju vandaag nog wat modules in bouwen en op een stuk spoor van 5 meter blijf ik spanning houden ;en laat dit stuk nu juist ergens liggen waar je bijna niet bij komt natuurlijk

GGGGGGGGGGGRRRRRRRRRR
alles is los en alsnog licht in de barak
nu verder zoeken naar het stroom lek

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Driesel

#9415
Het schaduwstation is aangepast en nu kunnen we terug rijden. Op vraag van mijn zoontje waren het vandaag de sneltreinen. Van de Eurostar heb ik al eens een foto gepost, hier volgen twee andere:





raf

van daag kreeg ik de zenuwen van een stuk 5 meter lang blok wat problemen met remmen van de loco's gaf.
natuurlijk zoals gewoon lijk lag dit blok op een nogal moeilijk bereikbare plaats wat had je anders gedacht

de loco's wilde maar niet remmen op de abc al stonden de diode's we degelijk in geschakeld
de module reeds verwisseld maar nog steeds het zelfde probleem niet remmen

dus die 5 meter er dan maar uitgehaald met alle problemen die je kunt hebben
en er terug nieuwe in gelegd
hier stoppen de loco's perfect op zonder problemen zoals gedacht
ok probleem opgelost maar ???? waarom werkte het met de oudere rails dan niet
ok testen op tafel wat makkelijker ging dan onder de baan
en ???? de loco's remmen perfect op de uitgelegde rails elke keer weer

en daar word ik dus knetter van hé ;niet kunnen uitvinden waarom het verkeerd gelopen is
tevreden dat het nu wel werkt "ja" maar ik ga slecht slapen om dat ik de oorzaak niet gevonden heb .
want het zou kunnen terug komen en als dan het landschap ook helemaal klaar is dan zit ik dus wel met een groot probleem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

als je rails "uitbreekt" en terug elders neer legt, kan het zijn dat een slecht  contact in de originele opstelling plots veholpen wordt door ze opnieuw aan elkaar te verbinden.
Soms kan het zo simpel zijn...  soms is het meer dan dat
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

danny het gaat dus om pukkel spoor (drierail)
de stroom lipjes zijn bij mij tot 1 meter lengte allemaal gesoldeerd ;
dus stukken van om en nabij 1 meter
twee aansluitingen per meter (feeders)
en twee aansluitingen wat massa aan gaat dus 4 aansluitingen steeds l/r tussen de stroom feed in

het probleem was dat er geen slecht contact was maar dat wel de rem diode's in stonden en de loc (meerdere) niet in de rem gingen .

maar het is opgelost de oude rails zijn uit elkaar gesoldeerd en gaan gebruikt worden in het schaduw station
daar kan ik zeer makkelijk aan namelijk

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Verder werken aan de sein brug schaal O voor op de baan.
Den Eric.