Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

te duur ???? gvd nu ik tijd heb om iets te doen is er niets te vinden
ik heb geprobeerd ze te snijden met de plotter maar dat lukt echt voor geen meter
sommige cijfers gaan wel goed maar de andere zijn hopeloos en gaan steeds stuk

sorry eric maar ik heb dat te laat gelezen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


raf

ja en nee want deze zijn groen en ik moet dus de gele hebben
doeme toch

dan uit frustratie maar ledjes voor de voorste lampen aan het solderen

het ic is voor een grote vergelijk aan de draadjes hangt de led
de loco mist dus de voorste twee lampen en dan maar zelf een stel gemaakt
straks foto als de lampen er op staan


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Fretbol

Deze ledjes zijn wel heel klein om "uit frustratie" te solderen  :)

raf

nee je word er heel kalm van en je krijgt een vaste hand ook nog eens ;als ik met hout blokken aan de gang ga dan pas moet je oppassen dan is het serieus mis
nu wachten tot de giet hars hard is voor de tweede lamp
dan de beugeltjes maken die er op staan en verfjes er overheen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Voor een kameraad een zinken body aan het spuiten van de BLS  in Ho, das weer eens iets anders.
Ondertussen me wat bezig houden met bouwen van soort rolbrug (maar ze staat vast dus  :D ) boven de rails om wat meer  te hebben op de baan, in messing, begin is der al maar nog net wat werk aan. Ben ook nog geduldig aan het wachten op bericht van verzending besteld  materiaal.
En verder genieten van de nazomer als het ware.
Den Eric

bollen neus

Katrol brug (afgekeurde voor den dienst) is zo goed als klaar om ontvet te worden. Wordt wel vervuild dan past die beter in haar omgeving waar ze moet staan.
Dan Ho model reeds in de grondverf en in een paar laagjes wit gespoten, al begonnen om de sjabloons te snijden om af te plakken.Gelukkig steekt het niet op een week voor dit model af moet zijn.
En verder soms wat rijden met een locomotief ofwel verder knutselen aan de baan. Tis te zien hoe mijn klak staat als ik wakker word.
Den Eric.

Bundesbahnfreak

De zolder aan t afwerken.  De OSB vloer ligt grotendeels, nu ben ik de muur met de buur aan het bekleden met klikplankskes. Plezant werk :)

2012

Citaat van: Alan On Track op 09 september 2020, 15:50:34 PM
Ik wil al een tijdje beginnen met het aanbrengen van statisch gras op enkele projecten, maar een statisch grass applicator van de gekende merken past voorlopig nog even niet in het budget...

Op het internet staan wat 'recepten' om zo'n ding zelf te maken op basis van een elektrische vliegenmepper en een zeefje, en ik wil me daar vanavond eens waan wagen. Ik heb er al het materiaal voor liggen en heb zelf wat aanpassingen gedaan aan het ontwerp om dat toestel wat veiliger en gebruiksvriendelijker te maken dan wat ik op het internet zag.

De meningen over dit soort knutselwerkje lopen blijkbaar wel uiteen, heeft iemand ervaring of tips hiermee?

Ik heb daar ook es zitten voor kijken om zoiets te maken of te kopen, maar (gelukkig) niet gedaan ... ik heb da gras zaaien opgelost met een stofzuiger met opvang bak, ipv zak, dan kunde het gras er weer uit halen en hergebruiken.
Dus houtlijm op de grond smeren, wat gras erover strooien en dan met de stofzuiger buis er een 1 à 2 cm boven gaan hangen. een deel zuig je op, een ander deel gaat ook recht staan en blijft hangen in de lijm. Ik vind het ook wel een goeie manier van werken. Je kan er dan nog verder mee gaan, maar de 2 de "laag" doen je dan met spuitbuslijm, even op spuiten en weer wa gras op strooien, eventueel ander kleur en of lengte, en weer met stofzuiger erboven gaan hangen... zo afhankelijk hoe hoog of hoe ionregelmatig je het wil van lengte, hoogte en kleur schakeringen doe je nog paar keer opnieuw met de spuitbus. En na elke laag haal je de stofzuiger bak weer leeg, geen verlies van strooimateriaal/gras.

henry

Eerste uitproberseel op pimpen oude fleischmann wagon.
Ben zelf wel tevreden met het resultaat, merk wel dat je met airbrusch veel meer mogelijkheden krijgt.



stoomlokje

inderdaat Henry , fantastisch grijs beeld. ;D
Kan hier geen foto zien, alleen een kadertje. :-\
grtjs,
Saskia

doomslu

Citaat van: stoomlokje op 27 september 2020, 11:47:45 AM
inderdaat Henry , fantastisch grijs beeld. ;D
Kan hier geen foto zien, alleen een kadertje. :-\
grtjs,
Saskia
Hier staat de oplossing: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30374.msg455871.html#msg455871
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

tandwielen zijn binnen voor de kmb en de beloofde 10 euro zat ook netjes mee in de envelope
prima service zou ik zeggen
vanavond inbouwen en dan morgen testen of de lok nu wel over de wissels gaat
nu aanhanger uitladen de zon schijnt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

#9403

  >   Heb je misschien tegelijkertijd aan meneer Oskar jr. iets gevraagd ivm het onderstel van de KMB NMBS 210/60   ?  ( KkMB-vervanging-chassis ? )

Alberke

Type 1 aan het restaureren; beschadigd in de verhuis!
type1 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D