Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

vraagje

ik heb daar vanachter die bogen steunmuur staan ;deze loopt nog 2 meter door en de boven rand blijft gelijk maar de grond komt omhoog (straat)om zo mee aan te sluiten aan de straat achter het depot .
nu heb ik twee mogelijkheden of ik trek de bogen door of ik gebruik dezelfde structuur van muur om deze zo verder te trekken ;
iemand goede raad ????
de vlakke muur is de helft goedkoper in giet hars dan die met de bogen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Ik zou eerder een vlakke muur met steunberen doen.
Met bogen wordt het heel druk.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

#9348
Ha ok had ik nog niet aan gedacht aan die steun beren
die mal heb ik nog ergens liggen ook nog
seffens foto met een vlakke muur


bedankt alreeds ;
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Ik zou ook voor de muur gaan, echter zou ik ipv een hoge rechte muur zoals nu de muur dalend naar onder toe bouwen. Ofwel in schuine lijn met bovenop platte dekstenen ofwel trapsgewijs eveneens met dekstenen.

Op deze manier krijg je nog een leuke inkijk naar de achtergelegen straat en is het niet zo bombastisch als een hoge muur.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

raf

Koen boven de muur komt eerst nog wat steen te liggen
daar boven komt een weg te liggen die van de boerderij komt .de rest is een beetje zoals de wanden die we hier zien in de kiezel kuilen ;


betonnen licht mast geplaatst

en reeds drie delen van de steun muur
morgen hout halen om de baan verder uit te bouwen en dan kunnen de muren verder gezet worden
het voordeel van giethars je kunt sneller door werken dan met gips
en ik denk dat ook de levensduur langer gaat zijn dan gips
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

just4fun

Citaat van: dani op 07 september 2020, 12:56:20 PM
Ik ben zo blijj voor jou Hugo.  En zo te zien kan je nog gerust een stukje bij "breien" aan de tafel.
MAAR nu toch eerst gewoon wat genieten van treinen die terug de beentjes/wieltjes kunnen strekken ?
ENJOY !!!
Dit kan ik alleen maar beamen!
Paul

raf

Hugo bouwt op en ik ben de linker kant aan het slopen LOL

hier zat een klimspiraal als schaduw station maar doordat ik zo laag moest gaan om onder de rest van de baan te geraken was het een ellende om als er achter op het spoor iets gebeurde daar aan te geraken ;dus nu alles gesloopt (het is een serieuze put)en het baan plan aangepast zodat nu de twee sporen vooraan komen ;ik steeds onder de heuvel aan de baan geraak en het schaduw station komt in de andere kamer ;

zo en dit na een paar uurtjes verbouwen ;dit gaat het dus ongeveer worden ;de sporen liggen nu uit om te passen en waar ik de tunnel ingang ga monteren en dergelijke
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alan On Track

Ik wil al een tijdje beginnen met het aanbrengen van statisch gras op enkele projecten, maar een statisch grass applicator van de gekende merken past voorlopig nog even niet in het budget...

Op het internet staan wat 'recepten' om zo'n ding zelf te maken op basis van een elektrische vliegenmepper en een zeefje, en ik wil me daar vanavond eens waan wagen. Ik heb er al het materiaal voor liggen en heb zelf wat aanpassingen gedaan aan het ontwerp om dat toestel wat veiliger en gebruiksvriendelijker te maken dan wat ik op het internet zag.

De meningen over dit soort knutselwerkje lopen blijkbaar wel uiteen, heeft iemand ervaring of tips hiermee?
Modelbouw is een kunst

Klaas Zondervan

Ik heb kortgeleden zoiets gemaakt. Maar het werkt voor geen meter. De spanning van zo'n vliegenmepper is veel te laag. Weliswaar ruim 1000 volt, maar dat is te weinig.

henry

Het realiseren van het geheel is te doen.

Neem een klein formaat zeefje die van mij was te groot.
Let op dat je een vliegenmepper koopt die met schroeven in elkaar zit en makkelijk te monteren is.

Langer statische gras geeft problemen met het kortere werk is er wel resultaat.

succes.

Alan On Track

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 september 2020, 16:07:58 PM
Ik heb kortgeleden zoiets gemaakt. Maar het werkt voor geen meter. De spanning van zo'n vliegenmepper is veel te laag. Weliswaar ruim 1000 volt, maar dat is te weinig.

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik ga eens kijken wat het bij mij geeft.
Modelbouw is een kunst

Pierre

Citaat van: henry op 09 september 2020, 16:09:26 PM
Het realiseren van het geheel is te doen.

Ik heb ook ooit zo'n grasmepper gemaakt en het werkt best aardig. De afstand tot het werkblad moet niet te hoog zijn. Ik heb als voeding 4 oplaadbare penlite batterijen gebruikt en de vliegenmepper werkt daar goed op.



Citaat van: henry op 09 september 2020, 16:09:26 PM
Langer statische gras geeft problemen met het kortere werk is er wel resultaat.

Ook langer gras is te doen maar dan moet er wel een zeefje gebruikt worden met wat grotere gaten.
Groet Pierre.


Rangeerduivel

Alan,

Ik heb een paar jaar terug zo'n "grasmepper" gekocht op Ebay voor amper 15€.
https://www.ebay.de/itm/27cm-Kunststoff-gras-master-carpet-applikator-modellierwerkzeug-Schwarz/254486196707?hash=item3b408f31e3:g:OhwAAOSwWMleJF0h

Het is niet exact het model zoals in de link maar eerder zoiets;
https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fpapybricolo.over-blog.com%2F2016%2F10%2Fgrasmaster-maison.html&psig=AOvVaw1wiq8qftInEZ6vJqYxjvIB&ust=1599754918993000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjugNXOvdzrAhXFu6QKHU_UCQAQr4kDegQIARB2
Doch als ik hem bekijk denk ik dat hij nooit vliegenmepper is geweest maar ergens in een Chinese fbriek nieuw gemaakt is.
En ik kan je verzekeren, hij werkt maar heeft het nadeel dat het zeefje gauw leeg is...

;)

Alan On Track

Bedankt voor de feedback  :)

Het maken van de grasmepper (die naam blijft  ;D ) bleek opvallend eenvoudig. ik heb uiteindelijk vier euro betaald voor de mepper, het potje en de zeef waren elk rond de drie euro, de rest had ik nog liggen.

IMG_20200909_165631504 by Alan Jockmans, on Flickr

Zo ziet mijn afgewerkte grasmepper eruit na minder dan een uurtje werk:

IMG_20200909_192411120 by Alan Jockmans, on Flickr

Het resultaat valt uiteindelijk reuze goed mee, ik heb vooral gemerkt dat ik hem niet te hoog mag houden. De kleine struikjes zijn nog wat vlak, maar het grastapijt staat beter recht en oogt zeer mooi.


IMG_20200909_192044957 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200909_192033104 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst