Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

De 'grote werken' zijn aangevat, Dries.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Driesel

De grote werken zijn al jaren bezig, Luc ;)
Maar de bovenleidingswerken zijn afgerond:




doomslu

Dat vind ik al een groot werk hoor!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

55erke


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Al enkele dagen grote verhuis onder het dak van mijn werkruimte.
De hoofdreden is dat airbrushen/schilderen/verouderen tot nu toe in dezelfde ruimte gebeurde waar ik zaag, plak en schuur. Ik heb me ook een installatie gekocht om (op kleine schaal) te belichten en te etsen. Dat verhuist nu allemaal naar kleine ruimte naast mijn muziekkot die tot op vandaag nog diende om allerlei brol te stockeren. En brol... daarvan heb ik heel veel. Die brol verhuist of naar de zolder, of naar 't containerpark later op de week.

toestand vandaag:

IMG_20200810_124732_resized_20200811_092909344 (2) by Dirky dyniMo, on Flickr

... morgen zou het er al iets deftiger moeten uit zien.  :)

svvander

Een aantal mooie zwevers. Heb er ook ooit eens eentje gebouwd in balsa-hout. Maar heb 'm nooit afgewerkt. Had de staart en de romp volledig klaar. Ik zou is moeten gaan zoeken bij mijne pa, waar diene ligt. De plannen liggen daar ook nog ergens.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Modelvliegen blijft als hobby mijn nummer 1 nu ik geen "piloot" meer ben. Nu en dan wordt wel wat verder gebouwd aan de modelvliegtuigen maar het modelspoorgebeuren krijgt voorrang omdat daar wat mee te verdienen valt  :)

Driesel

Het blijft leuk om de door de jaren heen verzamelde samenstellingen nu eindelijk eens tot hun recht te zien komen:



Nu de grote en grove werken voor de baan achter de rug zijn, is het nu net zoals bij Dirky dringend tijd om de werkruimte (=garage) op te kuisen en al het overbodige naar het containerpark te brengen.

Chrisrail

#9294
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Voorbereidend werk aan het doen, ook opzoekwerk om in messing een paar schaal O seinbruggen te maken DSB modellen.
Reeds een ferme bestelling geplaatst voor materiaal.
Den Eric.

Thommy

Citaat van: Driesel op 11 augustus 2020, 20:41:14 PM
De grote werken zijn al jaren bezig, Luc ;)
Maar de bovenleidingswerken zijn afgerond:





Hornby? Of is dit N-schaal?

Zelf terug onder handen genomen
De shapeways kap van de 84. Lag hier al ff in het geel gespoten en de zin was redelijk weg. Maar doordat ik moet thuiswerken en soms wat met m'n vingers moet draaien wegens wachten op werk... toch eens in gang geschoten terug
Nu enkel nog wachten op de smd leds en decoder en zoeken naar cadee koppelingen
Greetz

Thommy

Driesel

CiteerHornby? Of is dit N-schaal?

N-schaal, Thommy. Met Hornby doelde je waarschijnlijk op het 00-model van de Eurostar, maar deze is hier het sublieme model van Kato. De blauwe TRAXX is van Arnold, dus die is wel van Hornby ;D

Thommy

Citaat van: Driesel op 18 augustus 2020, 21:02:55 PM
CiteerHornby? Of is dit N-schaal?

N-schaal, Thommy. Met Hornby doelde je waarschijnlijk op het 00-model van de Eurostar, maar deze is hier het sublieme model van Kato. De blauwe TRAXX is van Arnold, dus die is wel van Hornby ;D

Kon zeker de jouef niet zijn, nooit tussenwagens voor geweest helaas. De Hornby versie is de enige die op lengte kan, helaas duur.
Greetz

Thommy

bollen neus

Eerste gedeelte van dubbel spoor sein is in elkaar geraakt. Nu wachten op vierkante messing buis voor het sein zelf te maken. Komen langs 2 kanten dus seinen opgezet, zal wat denkwerk vereisen om bedradingen gemakkelijk erdoor laten doorglijden ook al is het spoor O,  je denkt groter maar dikwijls kom je soms wat plaats te kort.
Den Eric.