Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

just
ik denk ook zo als het goed genoeg is voor mij dan is het goed genoeg
en kijk ik verbeter steeds wel hoor met nieuwe technieken te leren maar bij de een gaat het snel en bij de andere snellerder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Met pen en papier al 3 weken aan het tekenen om mijn containerterminal her-aan-te-leggen , en sinds gisteren lijkt dat , althans op papier , gelukt te zijn , nu nog in het echt eens proberen vooraleer ik hier weer ga breken.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 09 juli 2020, 16:35:18 PM
iemand een idee of welke andere motor in dat chassis gaat passen
het is zo een hele dikke motor met een vliegwiel
langs beide kanten cardan koppelingen

Raf,
Voor de kleine Roco-motor bestaat een vervalstuk om in de loc in te bouwen, maar waar je dat kan vinden weet ik ook niet, als je al een kleine Roco motor vindt!
maar gelijk gij nen 3D-print-krak zijt kan het toch geen probleem zijn om een vervalstuk te maken waar om 't even welke motor met 2 asuitgangen in past...
Je hebt enkel de lengte, de radius van de dikke motor en de contouren van de nieuwe motor nodig en "Anetje" kan hare gang gaan... ;D

;)

svvander

Citaat van: ERVIN op 09 juli 2020, 17:15:10 PM
Met pen en papier al 3 weken aan het tekenen om mijn containerterminal her-aan-te-leggen , en sinds gisteren lijkt dat , althans op papier , gelukt te zijn , nu nog in het echt eens proberen vooraleer ik hier weer ga breken.

Laten zien, laten zien...  :P
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

het probleem is dat het geen klein moteurke is
het is nog zo een hele dikke

hopelijk de foto te zien
het is meer motor dan chassis
ik ga eens kijken bij maxxon maar dan denk ik da ik overuren op mijn pensioen moet gaan maken
blijft nog dat hij nu vrij draaiend met alleen de boegie's er aan reeds 1 amp trekt
hoeveel kan die esu v4 aan ??????
want dan moet ik er niet teveel achter gaan hangen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Koen

Citaat van: ERVIN op 09 juli 2020, 17:15:10 PM
Met pen en papier al 3 weken aan het tekenen om mijn containerterminal her-aan-te-leggen , en sinds gisteren lijkt dat , althans op papier , gelukt te zijn , nu nog in het echt eens proberen vooraleer ik hier weer ga breken.

Ik ben echt benieuwd naar de plannen maar nog meer naar de uitvoering. Maar echt, terug aan het breken??? Je hebt er moed in  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

@ Luc Dooms, heb reeds een mail verstuurd met foto's naar "den Deen", juist bericht terug gekregen dat het een "DSB" signaal is. Dus "den Deen" heeft nu eens gelijk. 8)
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 09 juli 2020, 18:04:36 PM
het probleem is dat het geen klein moteurke is
het is nog zo een hele dikke


Raf,
Da's gewoon de oude motor van Roco,ze hadden er geen andere!
In de 62, 20, 59 en een paar Duitse loc's zoals bvb de BR215 kon je hem ook vinden.
Je moet maar eens een paar verkoopsites afschuimen, je kan vast een "plukloc" vinden voor een prijs lager dan een Maxxon motor.
En anders los je 't op zoals ik eerder beschreef...
Btw; een V4.0 heeft daar geen problemen mee.

Maar zie ik nu goed? heb jij een stripje om de cardan gelegd om de decoder vast te maken?

;)

raf

nee je ziet niet goed LOL
komaan hé echt geloof je nu dat ik een tywrap rond de cardan zou leggen
nee die zit daar niet rond want als je goed kijkt aan de andere kant zit ook zo een klem over de cardan
daar zal vroeger ooit in een ververleden een printplaat op vast geklikt hebben gezeten denk ik ;maar er is een nokje afgebroken dus klemmen kan niet meer
daarom de decoder met een tywrap op die beugel vast gezet ;ook de voeding draden lopen over die beugel heen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Raf, ik heb nog wat Roco motorkes liggen. Als je me lengte en diameter geeft, kijk ik of er iets bruikbaar in mijn bak te vinden is.

raf

ok dirk zal ik doen
maar hij staat nu juist terug in elkaar
morgen terug test rijden op de baan want mijn roco muis ligt nog op de club
aan het test baantje
als ik dan zaterdag hem terug open doe (materiaal ligt op de zolder )en ze zijn hier reeds slapen dan zal ik hem eens op meten
die lok heeft het altijd goed gedaan mijn gedacht
het zou kunnen op de test baan dat hij teveel heeft moeten remmen met de korte blokken

gr raf en ik laat zaterdag wel iets horen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

beertje

Raf,ik heb het ook voorgehad met  n ook deze motor heb toen de freqentie van de decoder aangepast,
en de loc rijdt nu goed.

raf

ok morgen kijken hoe of wat we kunnen in stellen
die gaat dan efkes op de loc programmer op de club

merciekes



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel


raf

gisteren heeft de loc perfect gereden en zoemde hij weer zoals voorheen ;dus bedankt voor het aanbod maar gooi die motor toch nog niet weg LOL

vandaag met de twee rondloop bakken bezig
na wat passen en meten blijkt dat ik nog 3 schaduw station sporen achter de bakken kan laten door lopen ;


ik weet het gebogen wissels zijn shit maar dit was de enige manier om het er op te krijgen
rechts de opstel sporen (gaat een lengte van 3 + meter zijn)
de wagons staan wel dicht tegen elkaar maar het gaat juist
dit worden dus gewoon 3 rechte bakjes van een 15 cm breed die de wissels gaan verbinden
de wissels stuur ik met servo's onder de baan denk ik daar ben ik nog niet aan uit
nu verder shotteren want het gaat vandaag goed vooruit
op deze bakken of ik er iets ga op zetten nog geen idee dat kan later ok nog steeds

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.