Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Alle kleine onderdelen bevestigd op body TMY106 Great Northern. Dus gestart met vervuilen van de draaistelplaten en daarna zo volledig de locomotief wat versmosseren. Nu dat het mooi weer gaat worden kunnenw e ons gemakkelijk wat buiten zetten.
Den Eric.

Dirky

Rustige dag... beetje gepruts aan de maairobot die kapot is door een massa mieren die het laadstation aan de binnenkant een beetje "opgevuld" hebben met relatief vochtige aarde. Printplaat is "zaliger" en moet vervangen worden... En dan een kleine massamoord. Honderden rupsen zijn een struik kaal aan het vreten.

En me dan getrakteerd op weer een tiental H0 autootjes en nog eens een 10-tal meter Tillig spoor. Als ik ooit een baan voor mezelf zou maken moeten er heel veel autootjes op staan... en misschien laat ik zelf een paar treinen rondrijden :-)


Havoc

Beetje vanalles: pc verder opkuisen :( mijn 4x5 "fototoestel" verder afmaken :) live steam projectje van jaren geleden terug verder aan het doen :) En verder zoeken achter waar ik nu al die dingen verloren gezet heb.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Vervuilen van TMY106 Great Northern, eind deze week misschien klaar, dan testen reeds.
Den Eric.

raf

huisje aan het verven en in elkaar lijmen
van twee huisjes eentje maken dus een beetje zaag en verbouw werken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#9081
Van een mooie loc een nog mooiere maken...?



Hou er rekening mee dat er later nog een laag half blinkend vernis op moet, maar eerst de decals!

;)

Peter

Rudy,
Is het niet omgekeerd. Een blinkende ondergrond voor de decals en dan een matte of zijdeglans bovenlaag.
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#9083
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 04 juni 2020, 18:31:57 PM
Rudy,
Is het niet omgekeerd. Een blinkende ondergrond voor de decals en dan een matte of zijdeglans bovenlaag.
Citaat van: Chrisrail op 04 juni 2020, 18:36:39 PM
Decals aanbrengen gaat inderdaad veel beter op glanzende vernis.

Dat ga ik niet beweren, maar ik heb bij al mijn verbouwingen,en dat zijn er ondertussen al een paar, nooit of nooit een decal gehad die los gekomen is.
Ik heb zelfs al decals geplakt op ongeschilderd materiaal en daarna vernist.
Je moet er wel op letten de decals niet te lang te laten weken in lauw water, even onderdompelen en dan eruit, en 'voelen' wanneer de lijm lost.
Hoe minder verdund hoe krachtiger de lijm, dat spreekt voor zich.

Ik heb het gecorrigeerd, 't is een halfmat die er nadien op komt, deze fixeert de decals dan ook

;)

Havoc

Op zoek naar goesting om iets te doen....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Als ge ze gevonden hebt en ge hebt nog wat over, stuurt dan een beetje via mail door.  :P Na het werk ben ik de laatste tijd mentaal niet meer in staat om veel zinnig te doen... het lichaam wilt, de geest niet. Tot voor kort ging ik dan ff lopen, maar ik heb de moed niet meer om mijn veters te binden. Hoe komt da nu toch?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Chrisrail

#9088
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Decapod

Citaat van: Rangeerduivel op 04 juni 2020, 17:17:46 PM
Van een mooie loc een nog mooiere maken...?



Hou er rekening mee dat er later nog een laag half blinkend vernis op moet, maar eerst de decals!

;)

Jij kan ook niet wachten hè. 't Groen lijkt me helemaal ok, btw. Benieuwd naar het eindresultaat.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.