Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Cabines beginnen te verfraaien voor volgend project een TMY106 Great Northern versie (das dus de USA schildering op een bolle neus) Ook voorbereidend werk doen aan LED rood/wit. Al bedradingen voorzien aan de decoder voor de nodige functies te bevoorraden van de nodige stroom. Figuren hier en daar wat bijwerken om in de front cabine te zetten.
Den Eric.

dani

Even niet met de treinen bezig maar met de kever ...
Die motor sputterde, pruttelde, rookte  en  hoestte en bleef voor geen meter draaien

Wat kuiswerk, controle, alles even weer afgeregeld...  En we draaien weer lekker :)
Eens de auto keuring weer open gaat, kan hij daar heen en dan kan ik weer de baan op met de pruttelbak :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 27 maart 2020, 15:29:09 PM
Eens de auto keuring weer open gaat, kan hij daar heen

Dani,
Er wordt geen PV opgemaakt als je rijdt zonder geldige keuring, voorwaarde is dat de keuring niet verlopen was op het moment dat de lock-down in voege kwam,
maar dat wist je wellicht al en ik besef ook dat een oldtimer keuring maar gebeurt wanneer het weer beter wordt...lente dus... ::)

;)

mardig23

Citaat van: Koen op 27 maart 2020, 08:27:30 AM
@Karl,

Vandergucht uit Temse en Hugo leveren aan huis op bestelling. Misschien is dat een optie?


Groetjes,
Koen

Dat is geen slecht idee Koen, dat ga ik eens bestuderen ;)
Mvg Karl

TBCédric

Citaat van: mardig23 op 27 maart 2020, 20:47:53 PM
Dat is geen slecht idee Koen, dat ga ik eens bestuderen ;)

Ik zou dan wel ineens opteren om voor multiplex te gaan i.p.v. mdf. Zelf vind ik dat een veel fijner, steviger en lichter materiaal om mee te werken. Enige nadeel is dat het een beetje duurder is, maar voor mij wel de meerprijs waard.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Citaat van: TBCédric op 27 maart 2020, 22:38:57 PM
Citaat van: mardig23 op 27 maart 2020, 20:47:53 PM
Dat is geen slecht idee Koen, dat ga ik eens bestuderen ;)

Ik zou dan wel ineens opteren om voor multiplex te gaan i.p.v. mdf. Zelf vind ik dat een veel fijner, steviger en lichter materiaal om mee te werken. Enige nadeel is dat het een beetje duurder is, maar voor mij wel de meerprijs waard.  ;)

Voor mij ook multiplex als ik de keuze heb. Toen ik de legplanken hier in het bureau geplaatst heb had ik voor het gemak MDF gekozen. Weegt een ton en plooit door onder zijn eigen gewicht. Ben nu stilaan alles door multiplex en timmerpanelen aan het vervangen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mardig23

Geen zorgen hoor, de MDF is niet voor de baan zelf ;)

Ondertussen weet ik dat bij Vandergucht wel aan huis levert, maar die zitten propvol, en mijn "bestellingske" zou niet direct prio zijn denk ik.
Ze leveren enkel uit eigen voorraad, wat verschillende van hun fabrikanten zijn gesloten.
Allemaal heel begrijpelijk, verder toffe zaak daar, altijd al goed geholpen geweest.

Bij Hubo heb ik eens het één en ander geprobeerd, maar heel veel van wat op hun site staat is niet mogelijk voor "Thuislevering".
Ik ga wel eens een mailtje sturen om te horen hoe dat juist zit want je kan het wel in een winkelmandje pleuren.

Als we maar bezig blijven, met wat maakt me al niet zo veel uit ::)
Mvg Karl

rgp

Karl,

Ik gebruik populierenmultiplex, iets duurder dan gewone mpx, maar evenveel als MDF te verwerken.

Voor modules is 8mm voldoende.

Roland

mark7758

Weekend vieren. Samen met de vriendin thuis zijn.
Samen ieder zijn eigen hobby doen.
Ben bezig met de voorbereidingen van mijn nieuwe station "Dolmny" te bekijken. (Foto's komen vanzelf wel een keer)
Zal een nieuw onderwerpje maken.
Testen van het Faller Car System en de eerste rij proefjes.
En boeken lezen als studie voor de modelbaan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Wil een paar Remms-wagons van Oskar aan een vervuilingskuur onderwerpen, maar er moet eerst nog een en ander op zijn plek gezet worden.
Dus wat opzoekwerk want de handleiding van Oskar is een beetje minimalistisch.
Blijkt de plaats van alle borden toch helemaal anders te zijn dan op de handleiding  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mark7758

Gewoon foto's op internet opzoeken. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Gisteren bezig geweest met mijn "grote" modelbaan (www.modelbaanho.be --> banen --> Haschenbach v.3)

Blijkt dat bijna alle 2 assige wagons met grote asafstand (type HBis e.d.)  bij het buitenrijden van het schaduwstation ontsporen.
Dat wordt uitzoeken wat daarvan de oorzaak is en hoe ik het kan oplossen.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

bollen neus

De LED zijn gesoldeerd en voorzien van de nodige kleur draadjes voor volgend project. Tis niet veel maar wel een essentieel benodigheidje voor een locomotief.
Gisteren ook al 2 decoders Esu XL aangeschaft voor komende projecten van verbouwingen in schaal O.
Den Eric.

SuSke

Citaat van: mark7758 op 28 maart 2020, 22:02:51 PM
Gewoon foto's op internet opzoeken. :)

't Is zo dat ik er achter ben gekomen.
Voorbeeld foto's opzoeken op het internet en dan tot de bevinding komen dat de handleiding van Oskar gewoon compleet fout zit.
Zelfs het nummer op de doosjes wordt niet terug gevonden in de lijst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: modelbaanHO op 29 maart 2020, 09:31:01 AM
Gisteren bezig geweest met mijn "grote" modelbaan (www.modelbaanho.be --> banen --> Haschenbach v.3)

Blijkt dat bijna alle 2 assige wagons met grote asafstand (type HBis e.d.)  bij het buitenrijden van het schaduwstation ontsporen.
Dat wordt uitzoeken wat daarvan de oorzaak is en hoe ik het kan oplossen.

Is niet zo leuk. En het zijn alleen die wagons die er uit gaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.