Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Zofman

Mijn joeptjoepkanaaltje aanvullen...
https://youtu.be/CPyrWMgE5Vs

Groenten
Jan
Stationschef van de SaA-Bahn

https://youtube.com/@Zofman_Marklin_modelbaan

steamdriven

Eindelijk begonnen met mijn minimalistisch sporenplan(netje) om te zetten in RailModeller Pro. En omdat ik zo'n digitale n00b ben is dat  ook weeral niet makkelijk voor mij. Maar ik wil er toch mee doorgaan omdat ik zo tot plannen kom welke ik online kan delen. En omdat het gewoon later ook een praktisch hulpmiddel is voor een latere, meer ingewikkelde baan.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

gardevil

Niet trein gerealteerd, maar ok nog een hobby: website van de duikvereniging in een nieuw kleedje gestoken.

http://www.divemania.be
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

svvander

ff voor micro-chirurg gespeeld. De zoon vond er niets meer aan om Europaletten te bouwen, dan maar eens een bufferstop voor de veldbaan in elkaar gestoken. Leuk, maar oh zo klein.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

#8839
Mijn duikel-HLR 9101 eindelijk terug in orde gekregen, inclusief de uitlijning van de 2 aangedreven assen ??? ??? :-\
zij heeft een nieuw schouwke gekregen.
Nu mag ze mee op reis om in het hoge noorden een beetje bijgekleurd te worden  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Nieuwe verlichting voor het minibaantje "Das Depot'.
De oude TL-lamp vervangen door LED Battens.
Veel minder gewicht en zeker even veel licht.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

bollen neus

De sneeuwruimers en onderkant van de body in zwarte kleur gespoten. Nu enkel nog de trappen doen in zwart dan is de body volledig gespoten. Sneeuwruimers zijn aangepast en ook wat verlaagd en dan even ook gecontroleerd of de platforms er niet in de weg gaan voor zitten, alles klopt zelfs gedaan met "den natte vinger" Waar een moertje van M2allemaal dienst kan doen.
Den Eric.

raf

de motor van een roco 5924 uit elkaar gehaald en in de ultrasoon gestoken
opeens wilde hij niet meer zelf vertrekken en de esu controller werd gloeiend heet
na een ultrasoon badje was het nog niet verholpen dan maar de isolator gleuven van de collector nog eens onder handen genomen en nu draaid hij terug
woensdag nog een drupje olie der aan en dan kan hij terug de baan op
dat zo een dikke motor er mee ophoud vond ik wel vreemd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Hier ben ik de punten op m'n "to do" lijstje voor On Traxs aan het wegwerken.

Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren na bijna 3 jaar uit het tentoonstellingscircuit weg te zijn  ::)

Misschien tot dan !
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Body van de PBS MY1132 is nu helemaal gespoten ook de zwarte raamlijsten zijn reeds gedaan. Enkel nog de zijramen een reepke bruine verf bezorgen.LED bakjes gemaakt om in de cabines te hangen. Dan cabines gedemonteerd. Oranje pinklichten op dak gemonteerd. Kunnen dus beginnen aan verfraaien van de cabines, binnenkanten van body kan ook geverfd worden reeds. Ondertussen ook op foto's bekijken wat er moet verandert worden onderaan de chassis en de draaistellen. Met andere woorden nog net wat plezante werkjes in het vooruitzicht.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 02 maart 2020, 19:41:33 PM
Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren na bijna 3 jaar uit het tentoonstellingscircuit weg te zijn  ::)
Ik denk dat jij dat gaat ervaren als er nooit echt uitgeweest te zijn, mocht het niet zo zijn dan 2maal zoveel plezier toegewenst !  ;)

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 maart 2020, 11:00:56 AM
Citaat van: evan op 02 maart 2020, 19:41:33 PM
Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren na bijna 3 jaar uit het tentoonstellingscircuit weg te zijn  ::)
Ik denk dat jij dat gaat ervaren als er nooit echt uitgeweest te zijn, mocht het niet zo zijn dan 2maal zoveel plezier toegewenst !  ;)

Merci

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Ook van mij veel succes en veel plezier, Evan.
Als alles goed gaat, kom ik zaterdag namiddag (ik zou na de les vertrekken).
Heeft Corona invloed op de beurs want onze beurs die morgen plaats vindt (bij onze Nederlandse collega's), wordt mogelijke geannuleerd.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Er is al een bericht met maatregelen gekomen en laatste update volgt op 11/3. 

Ik hoop nu dat die "chinese verkoudheid" geen roet in het eten gaat gooien...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Raamlijsten zijkanten zijn geschilderd, binnenkant body plafond in wit/grijs geschilderd. Cabines komen in een iets andere kleur te staan. Dan reeds LED met weerstanden voorzien voor de verlichtingen zowel voo- als achteraan de locomotief. Nu beginnen aan verfraaien van cabines en de LED bakjes verlijmen. Voor personeel moet ik nog wachten, ga naar Houten zaterdag eens gaan kijken of ik er wat kan vinden.. Indien ik hieraan niet verder kan doen begin ik aan de afwerking van de draaistellen.
Den Eric.