Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

gardevil

#8775
Sturing voor mijn car system aan het afwerken.

Kan bijna ingebouwd worden, loopt droog al perfect.

ttps://flic.kr/p/2ieyeTx
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

Meer werk aan afgebroken messing trap dan gedacht, enfin, komt wel snor me dunkt.Eén ding is al positief, ik heb nog messing genoeg liggen in de kasten. In geval van.
Den Eric.

bollen neus

Sjabloons en strips aan het snijden, nodig voor spuitwerk aan de body van de TMY106 Great Northern schaal O. Das iets van lange asem zulle.
Den Eric.

bollen neus

Gisteren laat in de namiddag nog pak binnen gekregen met 3 MTH ketelwagons schaal O. Nu volop ontbrekende stukjes en afgebroken onderdelen aan het repareren. Meeste maak ik in messing en die breken dus nooit af.Enkel de verende buffers zijn soms moeilijk los te krijgen, de verkoper had die dus vastgelijmd. Enfin, heb geen 2 linkse handen en dat komt snor.
Deze worden dan ook nog vervuild, de sleep zal dus uit 5 WASCOSA ketelwagons kunnen bestaan.
En zo heeft nen gepensioneerden altijd wel om handen nietwaar?
Den Eric.

doomslu

Het zijn drukke tijden voor gepensioneerden, Eric.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

 ;D Hoe dat je het weet Luc, welkom in de club
Den Eric

Dirky

IMG_20200117_084300 by Dirky dyniMo, on Flickr

nieuw merk resin gebruikt... schouwke voor den type 11 voor spoor II

evan

Dirky,

Goed gelukt precies die schouw!!!

Ondertussen te Tour & Taxis: De laatste loodjes voor ...

http://www.trainworld.be/nl/nieuws/detail/24-01-de-collectie-modeltreinen-van-raymond-legrand-tentoongesteld-op-brafa

Patrick, Dirky en ik hebben ons werk gehad  :)

Sommige stukken zijn 70 jaar oud en weer operationeel op twee trajecten van samen 140 meter!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

De draad (!) weer opgepikt van een oud project, een "64" detailleren en digitaliseren.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

henry

Vandaag bezig geweest met self made grassmaster maken.

na het zien van het filmpje gestart met een elektrische vliegenmepper, zeefje, 1.5 m draad, en echt waar het is geslaagd  :P.

https://www.youtube.com/watch?v=8wFHIta-ibE&list=PLuaWDdJbEvFEAxS4TfsJe1Gk1HMtUJ-Vb&index=2


bollen neus

Messing vervangonderdelen gemaakt voor 3 MTH ketelwagons schaal O. Nu staan ze volledig met alles er op, kunnen nu beginnen verlijmen en monteren van deze onderdelen. Dan demonteren van de wagons zodat we kunnen beginnen vervuilen van deze bakskes. Zijn er van WASCOSA , bezit er nu 5 stuks van, 3 verschillende soorten en steeds andere nummers. Komen in één sleep te hangen achter een zelfbouw Nohab diesellocomotief of wat hadden jullie gedacht? Een crème glace karre ?  :-\
Den Eric.

Thommy

Proberen m'n 3D printer terug tiptop te krijgen. Vorig jaar gewoon weg gezet en door tijdsgebrek nooit meer iets aan verder gedaan. Maar nu wordt het dringend tijd om toch die aanpassingen te doen. Maar zal tussen wat andere werken in moeten (again, ligt nu een motor van een CB750K2 ter revisie bij me)
Greetz

Thommy

bollen neus

De drie ketelwagonnen begonnen met te vervuilen, eerst de ketels, dan de loopbruggen en trap dan kan dat terug gemonteerd worden. Daarna de chassis en onderstellen. De ketelwagonnen worden ook onderaan vervuild in dezelfde tijd van vervuilen van de chassis zodat de kleuren ook wat kunnen overlopen en uitlopen van beneden naar boven en visa versa.
Zo zal ik dan een sleep hebben van 5 O wagonnen WASCOSA en das lang genoeg hier op de baan. Das bezigheidstherapie weer voor een weekske of 2 werk.
Dan nog bericht gekregen dat er een zwaar pakske onderweg is van 4 kilo, hoop geen oud ijzer dan. ;D
Den Eric

55erke


Ik ben mijn goede kameraad zijn brug aan het oplappen ( verven , verweren )
Tussendoor eens effe opgesteld met een trein erop 😁😎
Deze 55er is ver van huis 😉

20200126_142718 by J S, on Flickr

Groetjes
Johan


henry

Zo net in een buurdorp 2 bouwpakketjes opgehaald.
Zag ze staan op mp en volgens mij passend bij men baantje, in ieder geval weer even lekker bouwen.