Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Knap bedacht,
Wij moeten zoiets in elkaar flansen voor onze Evergreen profieltjes bij Amsac....
Maar ik dacht eerder aan een Stanley breekmes omdat dit toch iets steviger is mijgedacht.
De kunst is daar dan om het degelijk te kunnen bevestigen, er is achteraan ook een gaatje in en het voorste deel vastklemmen met een schroef en 'rondelle', dat zal wel lukken

;)

henry

ben ook aan het zoeken geweest naar een goed mes en bevestiging is heel belangrijk, dus zag deze constructie en mes.
mesje is ook redelijk makkelijk te vervangen , door het dunne en scherpe snijvlak is de werking voor mij optimaal.
Een inkeping bij dikkere styreen geeft een breuklijn en is dan makkelijk te breken.



bollen neus

Kerstversieringen in huis aan het afbreken en opbergen tot eind dit jaar. Ook de Kersttrein heeft hier goed zijnen dienst gedaan zonder stakingen . Buitenverlichtingen das voor in de loop van de komende weken.
Den Eric.

svvander

Zolder nog een stukje afgewerkt en als straks de kids naar Scouts/Chiro zijn, eerst een beetje ontspannen met vrouwlief en dan nog een beetje wagonnetjes vuil maken. (Of iets anders? Ik zie wel waar ik zin in heb).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

henry

Even bezig geweest met een stukje rails te voorzien van een middenstuk door middel van klei, verder niet zoveel zin.
Morgen weer beginnen hang er een beetje tegen aan.
Misschien wel goed morgen weer aan het werk te zijn, collega's te ontmoeten etc.

raf

hier ook kerst versiering op bergen en aan het klaar zetten wat mee naar lippe modellbau beurs gaat gaan
boten weer klaar maken om daar te kunnen mee varen dus werk zat


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: henry op 05 januari 2020, 13:00:47 PMMorgen weer beginnen hang er een beetje tegen aan.
Misschien wel goed morgen weer aan het werk te zijn, collega's te ontmoeten etc.

Ik blijf er tegenop zien. Echt geen goesting. Het zijn niet de naaste collega's, het is de hele sfeer die er op het moment hangt. Ik moet dringend iets anders vinden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

henry

Das niet fijn om met een vervelende sfeer te moeten werken.

Heb dat vroeger ook mee gemaakt, diverse pesterijen ook van uit de planning etc.
Ook van baan geswitcht nu een prima werksfeer met leuke collega's.

Ik wens je veel sterkte en succes met zoeken naar en nieuwe baan.

SuSke

#8768
Onderstel voor "Den Overslag" aanpassen zodat het iets eenvoudiger en stabieler op te stellen is op de komende tentoonstelling(en).

Is gelijk ook gemakkelijker om aan de baan te werken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

De laatste wagons die je toch niet aan de straatstenen verkocht krijgt even opgeruimd, met dremelke en hamerke. Wel gesorteerd hoor, ijzer bij ijzer en plastiek bij de plastiek. Zou niet graag ambras krijgen met die groene jongskes. Terug wat plaats voor O materiaal aan te kopen.
Den Eric.

svvander

Ooooh, wagons voor de vuilbak... zonde. (Het waren toch geen Belgische wagons he???)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

scoop binnen en aan het testen
reeds 2 ontvangers hersteld en 2 regelaars
van nog 3 regelaars de fout gevonden en onderdelen besteld
maar 10 transistors voor 0,50 cent of het eigenlijk loont om een regelaar van 3,25 te herstellen ????
al het werk pas op is leer rijk hé dat niet weg maar voor die paar euro dat zo een regelaar kost
want nu is het een transistor maar wat gaat het de volgende keer zijn
een collega die stookt die regelaars zo heet dat de componenten verschuiven op de print hé
ze desolderen tijdens gebruik dus moet je voorstellen wat een hitte om de soldeer te laten smelten

maar als de componenten binnen zijn kunnen we weer verder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Testritjes aan het doen met zelf/ombouw model Strukton schaal O. Ziet er goed uit, vandaag de laatste hand leggen en ze is klaar. Dan decoder programeren voor volgend project. Ook een O model maar dan van de TMY Great Northern versie. Deze gaat dus waarschijnlijk een dubbeltractie vormen met de Strukton 9505.
En dan nog wat ketelwagons tussendoor vervuilen zodat er een mooie sleep is voorzien achter deze combinatie.
Den Eric.

bollen neus

Body van de TMY106 is reeds voorzien van een primer. Afplakwerk bezig en streepjes spuiten in witte verf. Iets van lange asem. Nog een tegenslagske gehad (das ook nen slag) messing trap afgebroken dus eerst repareren.
Den Eric.

Peter

Verder de (Viessmann) bovenleiding te plaatsen. Zeer fijn werk zeker als je een overloop met dubbele spanwerken wil inbouwen.
Maar eens geplaatst is het wel mooi (zucht)
Met vriendelijke groeten
Peter