Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

svvander

Meten, rekenen, teken, her-meten, hertekenen, tellen, teken... vaststellen dat het niet juist is, alles de vuilbak inkappen en terug herbeginnen. Ok, de zolder is misschien nog niet klaar, maar ik kan wel al beginnen plannen. Voor mij eigenlijk bijna even leuk als het "spelen".
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bollen neus

Strukton staat gereed om zijn vervuiling te ontvangen zoals ons Maria onbevlekte ontvangenis.
Aveekes.
Den Eric

Geert

Citaat van: svvander op 01 november 2019, 19:00:02 PM
Meten, rekenen, teken, her-meten, hertekenen, tellen, teken... vaststellen dat het niet juist is, alles de vuilbak inkappen en terug herbeginnen. Ok, de zolder is misschien nog niet klaar, maar ik kan wel al beginnen plannen. Voor mij eigenlijk bijna even leuk als het "spelen".

Hier vanhetzelfde.

Af en toe wat verder doen aan de afwerking zolder. Ondertussen plannen plannen plannen en dromen  ::)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

svvander

Geef toe, dat dromen is al bijna even leuk he!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Geert

Citaat van: svvander op 02 november 2019, 13:44:44 PM
Geef toe, dat dromen is al bijna even leuk he!

Zeker als ik droom van schaarsgeklede modellen in plaats van modelbouw. ::)

Ik zal maar verder aan mijn zolderke werken zeker...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Havoc

Aan het vloeken op die messing railbus!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Johan......rustig aan.
Als het even niet gaat, leg het dan even of een tijdje opzij.
Nadien vraag je je dan af waarom het toch zo moeilijk ging?
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Ben nu al een maand aan het vloeken op dat rotding. De lichtgeleiders gaan er niet in, de motorhouder zit er in maar klikt niet volledig vast (maar is er natuurlijk niet uit te krijgen) zodat de motor er niet ingaat en nog van die kleine dingen. Gisteren 4 boortjes gebroken om een malletje te maken om de handgrepen te plooien. Waren maar 5 gaatjes....

Eigenlijk zouden die mannen die dat ontwerpen er zo eerst een 2-3 zelf moetenin elkaar zetten. Zien ze dat er hier en daar een en ander niet klopt. Zoals de handvaten mag je pas zetten na schilderen. Maar dan kan je nergens meer aan om ze te lijmen of solderen!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Johan, het is erg om te zeggen, maar degene die dat ontworpen hebben, bouwen die modellen ook, want...... je kan ze gebouwd kopen
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Citaat van: svvander op 01 november 2019, 19:00:02 PM
Meten, rekenen, teken, her-meten, hertekenen, tellen, teken... vaststellen dat het niet juist is, alles de vuilbak inkappen en terug herbeginnen. Ok, de zolder is misschien nog niet klaar, maar ik kan wel al beginnen plannen. Voor mij eigenlijk bijna even leuk als het "spelen".

Dat heb ik jaren geleden ook mogen doen , cursusblokken millimeter papier zijn er toen aan moeten geloven , compromissen moeten sluiten , of toch blij dat ik datgene wel kon doen wat ik in gedachten had , zalige tijd hoor , al is rijden en bouwen aan de baan ook geweldig. ;)

Succes mannen.

svvander

Bedankt. Vandaag nog een beetje materiaal bijgekocht om de zolder af te werken. Geschatte tijd dat het zou af kunnen zijn (ik wil er mij niet aan kreupelwerken, die tijden zijn voorbij): eind januari (als ik een weekend of 2 niet anders zou doen, zou het af zijn... maar ik doe het echt wel heel rustig aan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

Citaat van: svvander op 02 november 2019, 17:08:15 PM
Bedankt. Vandaag nog een beetje materiaal bijgekocht om de zolder af te werken. Geschatte tijd dat het zou af kunnen zijn (ik wil er mij niet aan kreupelwerken, die tijden zijn voorbij): eind januari (als ik een weekend of 2 niet anders zou doen, zou het af zijn... maar ik doe het echt wel heel rustig aan.

Waarom zou je je kreupel werken? Dat werk gaat niet lopen ::) - spijtig genoeg. Ik ben momenteel bezig met het plamuren en schilderen van de eerste zolder. Ook ik doe dit rust aan. Is het vandaag niet klaar, zal het morgen zijn.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Heel mijn collectie stukje bij beetje aan het verhuizen naar mijn nieuwe (t)huis.

Het weer zit tegen, in de regen verhuis ik mijn modellen niet graag, de doosjes worden dan nat.
Ok, er zijn opties met gesloten plastic dozen enzo, maar het is allemaal niet dringend. De verhuis gebeurt van de ouderlijke woonst naar mijn eigen huis, dus ik heb tijd.

Voordeel is wel, je kan je hele collectie en de opslag ervan herbekijken waardoor het efficiënter kan opgeborgen worden. Om later uit te pakken en te laten rijden uiteraard!
Geen alledaagse vorm van de modeltreinhobby, maar ik blijf er wel mee bezig en dat geeft me blijkbaar evenveel voldoening als het rijden zelf.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bundesbahnfreak

Citaat van: Koen op 03 november 2019, 13:07:33 PM
Citaat van: svvander op 02 november 2019, 17:08:15 PM
Bedankt. Vandaag nog een beetje materiaal bijgekocht om de zolder af te werken. Geschatte tijd dat het zou af kunnen zijn (ik wil er mij niet aan kreupelwerken, die tijden zijn voorbij): eind januari (als ik een weekend of 2 niet anders zou doen, zou het af zijn... maar ik doe het echt wel heel rustig aan.

Waarom zou je je kreupel werken? Dat werk gaat niet lopen ::) - spijtig genoeg. Ik ben momenteel bezig met het plamuren en schilderen van de eerste zolder. Ook ik doe dit rust aan. Is het vandaag niet klaar, zal het morgen zijn.

Ik ken dat gevoel, momenteel bezig met OSB-vloer te leggen, ik doe dit ook op het gemak ;) En dromen is id evenness plezant  Grtn Rudy
Groetjes,
Koen

raf

al een tijd problemen met de pc
nu werkt het 123d tekenprogramma opeens niet meer
missing libraries en ble ble
uninstal en terug geïnstalleerd zelf de resultaat het werkt niet
dan maar op de laptop en ???? daar werkt het ook niet meer
dan plots het icoon van skype weg enz.
een beestje dacht ik maar nee alles gescanned en gedaan niets te vinden
gaat er ook nog een HD raar doen dus maar een nieuwe besteld en die zou vandaag geleverd moeten worden
ben benieuwd maar met bol.com normaal lukt dat wel

win 10 gaat een hele aanpassing worden want de vertrouwde win 7 kende ik redelijk
ook 64 bits dus zien of ik de oudere programma's die gekocht zijn ook terug aan het werken krijg
gaat dus plezant worden vandaag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.