Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Davy

Gisteren twee I11 rijtuigen opengeprutst omdat een paar ramen niet goed vast stonden.
Ik hoop dat LS deze manier van bevestiging nooit meer gaat gebruiken in de toekomst.

raf

eindelijk die bezet melders aan het werken gekregen
alles mooi op een montage bordje gemonteerd met de nodige stekkers
zodat ik als het moet alles kan los trekken en het bordje los schroeven

maar hopelijk hoeft die de eerste 20 jaar niet meer los
woensdag aansluiten die handel en op hoop van zegen dat het daar ook werkt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

'k Moet van alle modelspoor-kundes proeven en verouderen van wagens staat nu niet hoog op mijn lijstje.
Deze oude spoor 1 wagen ben ik aan 't verprutsen met Vallejo-washes en poeders. De technieken met haarlak e.d. pas ik niet toe omdat ik enkel het "washen" en het "poederen" wil onder de knie krijgen.

DSC01325 by Dirky dyniMo, on Flickr

PS: Dit valt niet onder de rubriek "zoek de fout"...  :) maar alle input is welkom!

loebaske

Heb al veel slechtere dinges gezien Dirk

Herwig

#8584
aan Dirky,

Uw verwering ziet er best subtiel en 'keurig'  uit .

( 't probleem is dat deze metalen UIC E-wagen, met deze beschrifting,  in het roodbruin was, dacht 'k.  Maar dit dus terzijde )

PeterVG

Inderdaad Herwig. We moeten het tot in den treure blijven herhalen.

Dirky

roodbruin of appelblauwzeegroen maakt mij echt niet uit...   :) :) :)

ik heb den dezen genomen omdat er iets meer contrast is tussen groen en roest/vuil. 'k Zal in een volgende fase een laagske roodbruin zetten  :D

Rangeerduivel

#8587
Citaat van: PeterVG op 29 juli 2019, 15:39:44 PM
Inderdaad Herwig. We moeten het tot in den treure blijven herhalen.

Niet dat jullie inspanningen niet gewaardeerd worden hé jongens, maar als je "ne groenen" hebt is het niet zo evident om hem te herschilderen en te hernummeren hé... :-\
Of...hem wegsmijten is ook een optie! :-\

;)

raf

printjes bijna klaar voor morgen in te bouwen
nieuw print reeds getest voor het bovenste schaduw station met melding wanneer je moet stoppen om niet in de uitrijdende wissel straat terecht te komen
dit omdat het zo goed als niet te overzien is wat je daar aan het doen bent

nog de laatste houders aan het printen waar nog wat modules in geklikt kunnen worden
dus la la la ik weer tevreden dat het allemaal werkt zoals gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Laatste koelwagon beginnen te vervuilen, dan is de sleep compleet.  Ga er zeker eens een filmke van maken, Nordjyske jernbaner M17 en daarachter 5 vervuilde koelwagons (4 Duitse en 1 Nederlandse) in schaal O.
Den Eric.

bollen neus

Nog 2 kanten te gaan aan de body voor de afwerking en dan onderstel en wielen eens een beurt geven. Komt snor. :)
Onderkant wordt wel gespoten met air brush, wagon is groot genoeg hiervoor in schaal O. Daarna wat bijbustellen hier en daar en die kan eind deze week ook op de baan stof gaan vreten.
Den Eric

dani

Citaat van: Dirky op 29 juli 2019, 20:55:32 PM
roodbruin of appelblauwzeegroen maakt mij echt niet uit...   :) :) :)
ik heb den dezen genomen omdat er iets meer contrast is tussen groen en roest/vuil. 'k Zal in een volgende fase een laagske roodbruin zetten  :D
Daar kanik me nu eens helemaal in vinden zie...
Het is tenslotte een hobby en een stukje fantasie wereld.  Het ging toch om het "proeven" van de technieken, dus maakt dat kleurtje niet zo veel uit.
Straks gaan ze ook nog de rivetten tellen....  (en dan zullen ze rap uit geteld zijn bij deze ...  NUL)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

De bananen koelwagon is volledig gedaan, staat nu nog wat uit te dampen buiten. Mag in de sleep die nu compleet afgewerkt is. Nohab diesel met 5 koelwagons achter zich, schaal O das gek en lang genoeg hier op het kleine baantje.
Den Eric.

Rangeerduivel

Opa kan nu met z'n treintjes spelen nadat de kids vertrokken zijn op zomerkamp naar de Ardennen.... ;D

Filmpje;Klik op de foto...
MVI_0452 by rudy van wayenberge, on Flickr

;)

renstimpie

Al bezig aan kleine details voor mijn Frans rangeerbaantje.  Het jeukt om aan een groter gebouw te beginnen... :)
T.