Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Dirky

tja Luc, dat lijkt wel een standaard gewoonte van een modelbouwer om aan verschillende projectjes tegelijkertijd bezig te zijn. Als ik me niet mis-tel, zijn hier 23 verschillende projecten bezig. Ook hoog tijd dat er enkele "de zaal verlaten"... :)

Herwig

[  aan Evan een forum-PM/PB  over die ladenkast    ]

Dirky

Eentje van de 23  :)

Alhoewel er geen trein opstaat of geen spoor te zien is, zal dit voor velen onder ons toch wel direct de link met modelspoor leggen. Dit is wel 1/32ste.

20190721 021 by Dirky dyniMo, on Flickr

Doel van dit dioramaatje;
- Leren werken met de Greenkeeper 55KV. Prachtig gereedschap!
- gebruik van flock-materialen oefenen

Morgen 't een en 't ander bestellen om af te werken. (bloemetjes, etc...)

Peter

Kerkje lijk zo'n beetje op het oeroude Faller H0 modelletje of heb ik het mis?
Is in elk geval prachtig gedaan Dirk
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Mooi kapelletje en steenslagpad. Maar het gras in nog wel erg steriel en monotoon (fluo-kleur gras en textuur). Maar ik vermoed dat dat een deel is van het leerproces, en dat er nog meerdere lagen groensel overheen gaan komen. In elk geval, heel goed bezig!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Doornroosje

Naast modelbouwer ben ik ook imker. Daarmee tijdens de lente en zomer bijna geen updates. Net klaar met de honing te slingeren (75 kg) en de was om te smelten voor gebruik volgend jaar. Stilaan terug de modelbouwdraad opnemen - letterlijk, want ik moet gaan draden trekken en aansluiten.

Dirky

Citaat van: Peter op 22 juli 2019, 10:42:28 AM
Kerkje lijk zo'n beetje op het oeroude Faller H0 modelletje of heb ik het mis?
Is in elk geval prachtig gedaan Dirk

inderdaad Peter, het (Faller) kapelletje uit de Dolomieten heeft hiervoor model gestaan...

Dirky

Citaat van: Michiel op 22 juli 2019, 10:48:45 AM
Mooi kapelletje en steenslagpad. Maar het gras in nog wel erg steriel en monotoon (fluo-kleur gras en textuur). Maar ik vermoed dat dat een deel is van het leerproces, en dat er nog meerdere lagen groensel overheen gaan komen. In elk geval, heel goed bezig!  8)

alhoewel het er hier in real life beter uitziet qua kleur, mag het inderdaad iets donkerder worden. Als ik kan bereiken wat ik zou willen zal het er wel beter gaan uitzien.
Mede door de kleine oppervlakte (A3) is het wat prutsen om iets "spoor 1" er goed te doen uitzien.

Gerolf

Het ziet er prima uit, maar ik mis wat kleurvariatie - ook bvb op de paden.
Dat kan natuurlijk aan de foto liggen ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robrecht

Ik was er eigenlijk gisteren avond mee bezig...
Poging om een vrachtwagen iets meer 'karakter' te geven. Blijkbaar het dak niet goed afgeplakt, want daar ging ik onder de tape in  :-[ ...

Misschien dat deze ook slachtoffer wordt om eens iets te verweren.

Iemand goeie nummerplaat decals, of raad over hoe je er zelf print?



H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 23 juli 2019, 10:43:03 AM
Misschien dat deze ook slachtoffer wordt om eens iets te verweren.

Laat het nu net één van degenen zijn waar de wagens altijd in nieuwstaat en superclean zijn...
alleen zijn praktijken zijn dat niet altijd mbt "tewerkstellen" ::) van Oostblokchauffeurs!
maw een stielbederver met invloedrijke vrienden.
Maar dat heeft zo zijn voordelen, je moet niet expliciet naar Belgische nummerplaten zoeken, voor de opleggers wel maar niet voor de trekkers!

;)

Robrecht

Haha :D ja ze rijden hier in de buurt van Ham en Tessenderlo super vaak rond. En heel zelden hebben ze wel eens ergens door het stof gereden. Maar die zijn altijd super wit, heb je gelijk in  8) Op de platen moet ik eens letten. Dacht dat ik hier nog dikwijls Belgische trekkers zie rondrijden, maar kan me vergissen  ;D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Peter

Is hier in Belgie wel een van de meest efficiente transporteurs om mee samen te werken, en daar draait het in het beroepsleven tenslotte om.
Heb vroeger, tijdens mijn beroepsleven, dikwijls kontakt met hen gehad en tot volle tevredenheid, wat ik niet van veel andere transporteurs kon zeggen.

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Robrecht

Ook een mooie, Peter.
En wat je zegt is waar.. zeer vriendelijk als ze antwoorden. Ik kreeg zelfs hun logo in een vector bestandje voor als ik het ooit eens ergens op wil plaatsen (dan was het zeker juist, volgens de jonge dame)... 
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bollen neus

Nu de temperaturen wat gedaald zijn den draad terug oppakken om de laatste koelwagon schaal O verder te vervuilen. Nen banankoelwagon, onder Nederlandse licensie. Dan geraakt deze sleep ook compleet gedaan.
Den Eric.