Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Ah Dirk, succes en bovenal veel plezier!

Wat ben ik mee bezig... aan het plannen voor de projecten voor de komende jaren :)   ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BC911

Al een aantal dagen aan het prutsen met ledjes solderen enzo om iets van verlichting in de 59er te krijgen ...

Het gewoon vervangen van het gloeilampje door een enkelvoudige led vond ik niet meteen een succes wegens het strooilicht in de cabine:


Dus nu aan het kijken of het mij lukt om zelf SMD ledjes te solderen, en zelf een ledbalkje te maken dat rechtstreeks achter de lichten zou moeten komen. Heb al redelijk wat gevloekt. Maar dit is de huidige stand van zaken (zonder lenzen). Ik ben er nog niet zeker van dat het wel gaat lukken met aansluiten enz.. En misschien belandt alles wel gewoon in de vuilbak en blijft hij zonder verlichting  ;):
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

Bert,
Dat strooilicht in de kabine kan je wegwerken met zwarte matte verf in een dikke laag over het gedeelte van de led dat zich binnenin bevindt....

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juni 2019, 23:32:10 PM
Bert,
Dat strooilicht in de kabine kan je wegwerken met zwarte matte verf in een dikke laag over het gedeelte van de led dat zich binnenin bevindt....

;)

Inderdaad, en eventueel als "grondlaag" eerst een dikke laag tipp-ex !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske


Vandaag buiten op het terras koetjes aan het schilderen....

mardig23

Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

tja, vorige week zat hij nog schaapjes te tellen, nu schildert hij koeien schaal 1/87  ;)

loebaske


Uw paardjes zijn reeds klaar Karl....

mardig23

Aha, dan moet ik dringend nog eens een beurske doen!
Mvg Karl

loebaske


Had die mee naar ATA, zal wel eens passen, je kan op men website zien waar ik aanwezig ben....

BC911

Citaat van: dani op 09 juni 2019, 09:21:02 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 08 juni 2019, 23:32:10 PM
Bert,
Dat strooilicht in de kabine kan je wegwerken met zwarte matte verf in een dikke laag over het gedeelte van de led dat zich binnenin bevindt....
;)
Inderdaad, en eventueel als "grondlaag" eerst een dikke laag tipp-ex !!

Bedankt voor het meedenken, maar het probleem van het strooilicht zit volgens mij in het feit dat de houder van het orginele gloeilampje eigenlijk net iets te laag zit. Daardoor krijg je lichtinval op de hele voorruit, zelfs als je de led helemaal inpakt met krimpkousjes zoals ik had gedaan ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

eve


evan

Ik denk dat Bert zijn 5916 een N-Schaal model is  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BC911

Het is inderdaad een N model. Ben dus zeker benieuwd naar het type leds van Erik als dat ook een N model is. Maar ik vrees dat het H0 is. Bij het N model heb je niet echt veel plaats omdat het onderstel redelijk dicht achter de lichten zit. Ondertussen wat SMD's besteld om te gaan oefenen en mijn limieten af te toetsen  ;D. Solderen is niet meteen mijn sterkste kant ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

eve

Het is een H0 model...
Het spijt me. Niet op gelet.
Mvg, Erik.