Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

de ali heeft verkeerde kabels geleverd dus ik kan niet verder >:( >:( >:( >:( >:( >:(
moest man/man hebben en heb vrouw/man gekregen
da past dus voor geen meter hé

doeme doeme toch ik hoopte dit werkje op de club te kunnen doen voor april want daarna is het terug boten en gewoon gaan rijden
maar nu kan ik dus 2 blokken niet afwerken door die stomme verkeerde levering
en kabels vernielen vind ik zonde eerst eens kijken of ze refund doen dan kan ik alsnog deze door snijden en aan elkaar solderen 
dan nieuwe bestellen en hopelijk dat ik dan de juiste krijg zodat ik in september samen met patrick de rest van de baan kan beginnen te doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

kan je er geen gender changer tussen steken Raf ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hoi Dani
nee dan had ik dit reeds gedaan het is juist verkeerd om dat de stekker zit
ik heb dus twee keer mannelijke nodig daar op de print stekkers zitten en op de relais modules zitten die ook





een tussen stekker is dus geen oplossing
ik zou wel twee kabeltjes in twee kunnen snijden en dan twee male terug aan elkaar kunnen zetten  maar daar had ik ze dus niet voor gekocht
ik had 10 kabeltjes nodig en dan zou ik er maar 5 over houden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Raf: zijn het van die zwarte van op je foto? Die kan ik maken, heb losse zwarte plastics en contacten (en de tang).

PS voor mij zijn dat wel vrouwtjes....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Hallo Johan

Ja voor mij zijn dit ook vrouwkes LOl maar voor die chinezen niet daar zijn het mannetjes voor

en ja ik kan ze ook maken hoor dat is niet het probleem
maar ik wil gewoon krijgen wat ik besteld heb
ik heb er nog dus ik kan nog verder want ik heb nu  twee test modules van de kabeltjes ontdaan
zodat ik op de club verder kan maar die chinees moet maar de juiste opsturen

het seizoen van werken op de club is op 1 april normaal gedaan want dan begint het boten seizoen weer en dan is het alleen maar rijden ;maar nu woensdag gaan patrick en ik de laatste 2 modules in bouwen daar we wat achterstand hadden opgelopen wegens allerhande toestanden
al doe ik hier thuis ook nog wel verder werken aan electronica die we dan na oktober weer kunnen gaan inbouwen

bedankt voor het aanbod

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Mazouttank en opbergruimte voor schaal O model MY1135 aan het veranderen (had erover gekeken) dus weeral eens het bewijs dat geen enkele locomotief hetzelfde is natuurlijk.
Den Eric.

Tothebeach

Artikeltje voor MSM aan het schrijven, over dit soort maakseltjes:


Groet,
Michel

GDE

Daar kijk ik al naar uit Michel  :) knap gedaan

bollen neus

Voilà tjzé, bezoek heeft ervan genoten, nu alles opruimen en terug in de dozen steken. Wel wat een droge keel van teveel uit te leggen zekerst? ;D
Den Eric.

dieselfreak

Bedankt voor de uitstekende ontvangst en rondleiding door je bolle neuzen atelier Eric, we hebben ervan genoten. Na het zien van jouw modellen heeft Luc wel heel zijn bestelwagen ondergekwijld.
MC

bollen neus

Graag gedaan en tja den opkuis in zijn bestelwagen valt niet onder mijn bevoegheid, sorry. :D
Voor vandaag zal het terug wat bezigheid zijn aan onderdelen te prepareren voor de modellen die op stapel staan, spijtig dat de ronde plexy glazen nog niet binnen zijn. GRAIS verzending wel maar enorm lang wachten. Dan betaal ik toch liever 7 euro en heb het dezelfde week.  Maar er is altijd wel wat te maken en te voorzien op voorhand.
Den Eric.

bollen neus

Glaasjes zijn binnen dus kunnen verder werken aan de TMY101 Tagab uit Zweden. Alle LED ingestoken en kleuren gesoldeerd aan de gepaste stekker. Ale functies getest en is goed. Nu nog de voetsteunen op de neuzen zetten, dan de handrelingen op de zijkanten verlijmen. Dan Decals opzetten, wat afplakken en deze dame kan vervuild worden. Als laatste gaan de ruitenwissers er op komen, dan nakijken en daar waar nodig is wat bijwerken van vuil en dergelijke. Dus tussen nu en 2 weken is deze wel volledig afgewerkt. Dat is nummer 6 n de seire van de O schaal  Nohab verbouwingen van Heljan.
Deze locomotief heeft dus ook de nodige sound in met Zweedse aankondiging in het station "vree sexy" vind ik dat.
Den Eric.

Waterman

Een paar weken geleden lag mijn eerste Arduino in de brievenbus. Na het doornemen van de eerste sketches en een paar experimentjes heb ik een eerste goed werkende sketch voor het bedienen van meerdere servo's met toggle switches klaar  :)

20190407_194613 by Patrick VdBossche, on Flickr

raf

in een roco nmbs diesel de decoder v2 vervangen door een v4
niks plug en rijden maar solderen aan die verekkes kleine soldeer eilandjes
maar hij zit er in en woensdag test rijden
wielen die ik gekocht had in dortmund in een wagon gezet en die ratelen nu niet meer over die bielzen
proberen een setje af te draaien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Detals verder schilderen op de schaal O TMY101 versie, dan vernis spruiten op de decals . Daarna staat deze dame klaar om vervuild te worden. Dit zal een weekske of 2 in beslag nemen.
Morgen wordt deze reeds "gekeurd" door bezoeker van het eerste uur. We zijn weer eens benieuwd, alles checken wordt het dan en dan kan ze de baan op. Reeds.
Den Eric.