Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Klaas Zondervan

Rudy Rangeerduivel is vandaag met twee kameraden op bezoek geweest in de Zeelandhallen. In eerste instantie herkende ik hem niet want hij lijkt niet erg op de pasfoto naast zijn berichten. ;D

Metpetergaathetbeter

#8296
natuurlijk niet dat is de foto van zijn plechtige communiekaart  ;) Trouwens die 2 vrienden dat waren Chrisrail en mezelf  ;)
trouwens video clip van je baan https://www.youtube.com/watch?v=6DeDzsCGbsQ     :) ;)

Rangeerduivel


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 23 februari 2019, 21:23:30 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 februari 2019, 21:08:19 PM
...die 2 vrienden...

Sommigen schatten zichzelf toch veel te hoog in...!  ??? ???

;)
ik wou beleefd blijven ik wou niet cafékenissen zeggen omdat ik niet op café ga

Geert

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 februari 2019, 21:00:39 PM
Rudy Rangeerduivel is vandaag met twee kameraden op bezoek geweest in de Zeelandhallen.

Hoort dan niet onder de rubriek "Dedju toch..."


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

ook met een paar mensen kunnen praten van het forum

voor de rest tja een beurs zoals een andere hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

De scheuren en afgebroken deeltjes zijn nu opgevuld, afgeschuurd, met grondverf bewerkt en terug afgeschuurd. Veel tijd en werk. Maar tijd hebben we genoeg aan onszelf. Ga een paar dagen wachten voor spuitwerk. Dan nu nog de vervuilingen en lijmresten  verwijderen op plaatsen die je na spuitwerk eventueel gaat kunnen zien. Dus zal een zoekwerkje worden :D
Dan nog eens om wat nieuwe verfpotjes gaan, heb gezien dat de nodige kleurtjes (na 7 jaar) niet meer het nodige resultaat gaan geven. Ik voel dat aan mijn water. 8)
Welk schaal O model het wordt daar ben ik nu nog steeds niet uit, wacht of alles goed kan gerepareerd worden, das de hoofdreden .
Ondertussen kan ik wel nog verder de bufferbalken afwerken, het kan maar gereed liggen en aangezien de sneeuwruimers reeds hun verfbeurtje gekregen hebben zou ik deze na afwerken ook al definitief kunnen monteren op de locomotief.
Voor de lampen ga ik proberen uit plexi glas rondjes te snijden om in de koplampen te kunnen plaatsen, tenzij er hier iemand een ander voorstel heeft.
Een doorschijnende staaf rond in 6 m/m zal niet zomaar in de handel te koop zijn denk ik, ook niet van 4,5 m/m. Ik had al zitten denken aan mannen die 3D doen om rond stuk te maken?
Enfin, ik bezie het wel.
Eric.

efl045

#8302
Citaat van: bollen neus op 28 februari 2019, 11:09:23 AM
Een doorschijnende staaf rond in 6 m/m zal niet zomaar in de handel te koop zijn denk ik, ook niet van 4,5 m/m.
6 mm en andere gehele maten zijn geen probleem, halve milimeters daarentegen zijn niet courant
Bij Opitec zelfs heel goedkoop: https://be.opitec.com/opitec-web/articleNumber/881531/zz/cID/c3I6cGxleGk4/p/3

bollen neus

Dag Franky, heb er al besteld , uwe collega Luc had me ook reeds een link doorgestuurd. Kent ge het? GRATIS verzending want anders is het niet goed genoeg voor aan te kopen hé.(alé toch volgens sommige op dit forum) ;)
Komt in orde geen paniek.
Nu voor de laatste keer de locomotief afplakken en dan kan ik de zwarte boord aan onderkant spuiten, ook reeds de bufferbalken. Het gaat een TMY101 worden van Tagab, anno 1995 tot 1999. Dus met niet teveel tralala aan, geen platforms en niet teveel veranderingen op het dak. Heb al genoeg problemen gehad aan dit model, knap van de verkoper om te zeggen dat dit niet veel gebruikt was (lees dan eerder afgeleeft denk ik?). Enfin, de voldoening is dan nog eens zo groot als het goed afloopt nietwaar? En ook weer eentje in schaal O  en nu met sound.
Den Eric.

raf

aan het ergeren dat ik een nieuwe programmer moet gaan kopen om die 18f4553 te programmeren
kost geen zak maar weer 6 weken wachten de ju

en ja ik heb 40 pootjes nodig om dat te doen wat ik wil doen LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Terwijl ik nu moet blijven wachten op nodig materiaal (uit de Chinoise) kan ik niet veel doen aan model TMY101 Tagab. Dus maar begonnen aan een ander donor model te demonteren, dit is heel vlotjes verlopen, geen breuken, mooi en gemakkelijk uit te halen lichtbundels, geen problemen aan de cabines gehad. Echt eens een droom nu.
Wat er moest verandert worden aan dak is reeds gedaan, oranje pinkers (plaats  bepaald ) ook een paar gaatjes geboord voor de claxons. Dedakgoten reeds volledig gesoldeerd, zijn zeer kort te noemen, amper 195 m/m lengte. Heb wel al gezien dat de schildering hiermee volledig anders moet op het dak, elk model is anders te noemen dus. Alle gaatjes reeds voorzien van de voetsteunen op de neuzen, messing klepjes gemaakt naast te lampen op de neuzen. Dus het schiet heel goed op. In de loop van de komende dagen nog de relingen maken, solderen en samenstellen van de rangeerder platforms. Dan kan ik de gaatjes voorzien om deze op de fronten te kunnen inlijmen (na spruitwerken natuurlijk) Het zal de MY1135  anno 2004 worden, dus donkerblauwe versie met de grote gele M in. Decals liggen reeds klaar. Sjabloon moet nu nog uitgesneden worden (tekenwerk is reeds klaar). Ook in deze locomotief komt er geluid te zitten.
Als het zo verder goed verloopt kan het zijn dat dit model eind volgende week reeds in het spuitwerk staat. Juist bijtijds gedaan dan als de decals van de TMY101 binnen gaan komen.
Aveekes,
Den Eric.

oebr

#8306
altijd fijn als iets eens af geraakt.

Dit keer weer een meta-projectje dat moet toelaten om m'n Lenz-centraleke voor zowel Lammerthal (een thuisbaantje) als Pont Des Allemands (een expobaantje in aanbouw) te kunnen inzetten. Ik hou wel van de spartaanse stijl van Digital Plus, maar die eeuwige bakjes en losse extraatjes maken er al gauw (net zoals bij het slikke Apple) een rommeltje van.  Een en ander al in kastjes ondergebracht maar dankzij een nieuw meubeltje van Ikea zitten die nu samen in 1 (net nog) draagbare powerstation.




Van de achterzijde van het kastje meteen ook een soortement backplane gemaakt waar de DCC 5ampère, de Railcom-controle en de programmeeruitgang
op banaanbussen zitten ipv op die kroonsteentjes. Zo'n Lenz aansluitplaatje laat toe om nog steeds Xpressnet-dingetjes met een DIN-stekker of RJ11-stekkertje
aan te sluiten (vooraan gebruik in stevige/betrouwbare XLR-verbindingen van Neutrik). Verder zit op de achterzijde ook een doorlusmogelijkheid voor zowel
Xpressnet als de CDE-datalijnen, en de Jackbus dient om een noodstopknop aan te sluiten.

Futureproof hoop ik dan...  8)

ps de LH90 ruil ik inderdaad niet in, dit ding is basisgear...


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

dani

dat is heel mooi gedaan en in elkaar gepuzzeld !!!
Terecht om fier op te zijn man !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oebr

merci Dani.

Iets netjes maken en dan een rommelbaantje er op aansluiten kan natuurlijk niet,
daarom net de sloop gezet in Lammerthal. Een volgende opdracht op de to do list...
De onderbouw bestond uit allerlei blokjes en stukjes, en die worden vervangen
door netjes uitgesneden schuimplaat, licht hellend naar de achtergrond toe.
Het idee was aanvankelijk van uitneembare scenery toe te passen, die uitwerking
blijkt uiteindelijk veel beperkingen op te leveren. Een massievere uitvoering zal veel realistischer scenery toelaten.
De bedrading (en de besturingselementen zoals servo's) komt netjes geordend achter de achterwand
ipv eronder.  En van de gelegenheid wordt gebruik gemaakt om de ontkoppelaars te voorzien van servo's ipv geheugendraad
(die motoren recupereer ik wel voor overwegen) en de stroomtoevoer te optimaliseren.
Mooi werkske, eenmens doet zich wat aan...  8)


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

printjes gemaakt om de relais op de modules te vervangen
zo gaat het verbruik omlaag
deze moeten alleen de signalen sturen vanuit de 5 volt voeding
nu kunnen de signalen zonder weerstanden worden gemonteerd want die zitten nu mee op de aansluit print
seinbeeld verkeerd geen probleem gewoon stekker rond draaien en het beeld is goed
signalen met vaste + en gestuurd met de massa
nog een 20 tal te gaan
nu straks de nood stop knoppen monteren en dan is dat deel ook alweer afgewerkt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.