Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

modelbouwpatrick

das al jaren dat Goes en Houten in het zeflde weekend zitten snappen nog niet dat de enen zijn andere modelbouwers wegkaapt
Als het 2 aparte weekends waren was iedereen zeker inrichters nog meer tevreden

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 21 februari 2019, 12:31:47 PM
...naar Goes voor de modelbouwshow in de Zeelandhallen.

Ook al kijk je er niet naar uit.....klein kansje dat je mij daar ziet! ;D ;D

;)

loebaske


Patrick, dat is ongeveer gelijk hier in eigen land, dit jaar kalm, zowat er en der zoals jaarlijks een beurs en volgend jaar expo Oostende-Mob en MSM expo dan staan ze verwonderd dat er minder bezoekers zijn....tja, geld groei niet op de rug van de modelbouw liefhebbers...

bellejt

organisatoren hebben vermoedelijk geld genoeg en weinig verstand want is zoals eric zegt.Zelfs clubs letten daar soms niet op.

doomslu

Citaat van: bellejt op 21 februari 2019, 17:05:20 PM
organisatoren hebben vermoedelijk geld genoeg en weinig verstand want is zoals eric zegt.Zelfs clubs letten daar soms niet op.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Met het tanende aantal bezoekers zakt ook de interesse van de handelaars en wordt het organiseren van een grote expo een delicate zaak.
Er is elk jaar één grote expo in België, Genk of Leuven. Zo veel is dat niet hé, zeker niet als we vergelijken met Nederland.
En dan is er nog de semi-grote St-Niklaas en de talrijke club-expo's.
Plannen is soms niet eenvoudig hoor. In het voorjaar en het najaar is er bijna elk weekend wel iets te beleven...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erwin9

Jammer dat de mensen direct oordeel vellen, zonder maar even navraag te doen bij de mensen die dergelijke tentoonstellingen organiseren.  Dan zou men begrijpen WAAROM het niet altijd evident is om evenementen te organiseren.
Als "organisator" heb je weinig of geen grip op de data van de beschikbare zalen. Daar krijg je enkele data waarop je het moet organiseren, en daarmee moet je verder.  Dus je krijgt gewoon geen mogelijkheid om andere data te kiezen die voor de andere clubs en de modeltreinliefhebber beter zouden uitkomen.
Dus jullie antwoord is wel wat kort door de bocht !!!   En ik spreek uit ervaring, want we worden hier jaarlijks mee geconfronteerd.  Als wij ons lijstje neerleggen met data krijg je steevast het antwoord dat zo'n 90 % van de data al volzet zijn.  Als je sommige andere organsiatoren vraagt wanneer zij iets plannen, krijg je maar zelden uitsluitsel, enerzijds omdat ze met hetzelfde probleem zitten, en enekel die het niet "willen" zeggen.
Dus makkelijk praten van "slecht afspreken" en "alles op hetzelfde weekend plannen".  Misschien stof om eens over na te denken, alvorens een oordeel te vellen.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Metpetergaathetbeter

't isinderdaad altijd gemakkelijker gezegd dan georganiseerd, moet maar iets speciaal te doen zijn in een maand en de clubs beginnen te schipperen met de datums en vaak overlappen meerdere OD  en expo elkaar

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 21 februari 2019, 17:21:47 PM
Plannen is soms niet eenvoudig hoor. In het voorjaar en het najaar is er bijna elk weekend wel iets te beleven...

Kan ik volledig beamen Luc, zelfs voor een klein clubke als het onze is dat weer iedere keer een onoplosbaar vraagstuk, maar zoals steeds is "voetballen vanachter den draad" het gemakkelijkst! ::)

;)

bellejt

voor de kleine clubs volledig akkoord mannen maar de grote tentoonstellingen kunnen zich toch scharen dat er elk jaar eentje is ipv nu 2 op een jaar en dan een jaar niks.Was vroeger zo en je zag veel meer bezoekers en omzet.Spreek uit ervaring en dat heeft niks te zien met schoppen achter de draad maar opmerkzaamheid.Haal die kalender van bourse er eens bij en staat al een jaar gepland op voorhand.Dan zie je toch waar de mogelijke gaten zitten hé.
Verder wijt ik niet uit of ik schop enkele schenen blauw :)

Klaas Zondervan

Citaat van: modelbouwpatrick op 21 februari 2019, 16:37:34 PM
das al jaren dat Goes en Houten in het zeflde weekend zitten
Ik kan het nog iets scherper stellen. Rail in Houten zit nu al voor het achtste jaar op rij in hetzelfde weekend als de modelbouwshow in Goes. En dat is geen kwestie van slecht plannen of de beschikbaarheid van de zalen, ze doen het met opzet.

Dirky

'k Heb mijn oude, half kapotte, Faller/Kibri/... huisjes bovengehaald en 'k ben ze aan 't refurbishen.  :)

Deze eerst een laag witte primer gegeven en dan ingeschilderd, wet wash en dry wash. Zo mag dat dingetje later wel weer op een baan staan!

20190221 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

SuSke

Citaat van: Dirky op 21 februari 2019, 21:39:00 PM
...Zo mag dat dingetje later wel weer op een baan staan!
...

Zeker weten Dirk
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

klaas dan zie ik je daar wel in goes




je vind ons in de buurt van het bassin

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Voor het ogenblik zijn de 8 relingen geplooid en voorzien van plakketten gesoldeerd.Alle gaatjes in de body geboord. Volgende stap is gaatjes boren in de neuzen om de Weinert treden te kunnen bevestigen.(in totaal 10 stuks dus een 20 tal gaatjes) Als je de body dan zo bekijkt is het precies of ze hebben er op geschoten met een machinegeweer.
Dan alles glad schuren en daar waar nodig is polyester materie instoppen enterug beginnen afschuren. Das een werkje van lange adem, soms lukt dit van eerste keer en andere keren moet je dit 3 à 4 maal herhalen eer je tevreden bent over het werk (gladheid en rechtheid in het algemeen). Dan binnenzijde van de body proper beginnen maken, dus restanten van lijm en dergelijke wegschuren zodat ik bij montage niet teveel problemen ga krijgen bij plaatsen van de ramen en ruiten.(het is zo al erg genoeg gesteld met dit verkneukte model) Buffer bijwerken, mag ook niet vergeten worden. En dan nog eens een algemene controle of ik niets ben vergeten zodat de grondverf kan gespoten worden.
Welk model het wordt daar ben ik nog steeds niet uit. Er staan nog een paar modellen in Ho als voorbeeld dus zal mijn keuze eens moeten maken. Natuurlijk, ik kan er echter geen 100 van maken zoals in mijn Ho verzameling ooit gemaakt (nu bezit ik er maar een 40 tal meer, rest is allemaal al verkocht)
Het is al zot genoeg om er 11 te willen ombouwen in schaal O,. ;D
Draaistellen zijn klaar enkel nog voorzien van hier en daar wat silicone tubes, cabines liggen klaar afgewerkt.
Verlichtingen moeten ook nog onder handen genomen worden. Aangezien alle lichtbundels proffecioneel verkracht zijn door vorige eigenaar heb ik deze allemaal mogen uitboren, dus daar zal ik nog een oplossing voor moeten bedenken.
Op zoek naar doorschijnende materie van 4,5 en 6 m/m rond. ???
Tot zover de up date van de komende werkjes.
Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 22 februari 2019, 08:25:15 AM
klaas dan zie ik je daar wel in goes

Ja, jullie zijn beiden gezien joh!  ;D

;)