Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Robrecht

Citaat van: Andress24 op 11 februari 2019, 10:18:01 AM
maar ik kan er met een gerust hart op lopen en ze als stelling gebruiken.
Ik weet bij wie ik moet zijn als ik ooit een tafel wil laten maken  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Andress24

Citaat van: BrainFeeder op 11 februari 2019, 10:26:31 AM
Citaat van: Andress24 op 11 februari 2019, 10:18:01 AM
maar ik kan er met een gerust hart op lopen en ze als stelling gebruiken.
Ik weet bij wie ik moet zijn als ik ooit een tafel wil laten maken  8)
Zo sterk dat ze zelfs met geluidseffecten is uitgerust: de treinen die erop rijden zijn bijna net zo luid als het grote voorbeeld!  ;D
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

bollen neus

Ontvetten van messing gemaakte stukjes om op de draaistellen te verlijmen van schaal O model Nohab. Dan kan alles in de grondverf gespoten worden.
Den Eric.

Andress24

Metaalconstructie van het hangend plafond is klaar (op twee latten na, de profielen waren op). Dan maar de eerste lampjes van de werkverlichting opgehangen bij wijze van test.

Ik denk dat ik er nog vier bij ga doen en ze in paar aanbreng, zodat er geen harde schaduwen ontstaan. Dan de verkabeling van de LED dag/nacht strippen, en de gipsplaten kunnen ertegen! Gronderen en schilderen en ik kan terug verder aan de baan werken...


1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

mardig23

Citaat van: Andress24 op 18 februari 2019, 09:53:39 AM
Dan de verkabeling van de LED dag/nacht strippen, en de gipsplaten kunnen ertegen! Gronderen en schilderen en ik kan terug verder aan de baan werken...

Bwa, nog een uurtje werk dus :o

Het ziet er allemaal zeer strak uit, Andres!
Heb je hier misschien ook ergens een draadje van de baan om te volgen.
Vooral de uitwerking van de LED-verlichting wil ik wel heel graag in detail volgen aangezien ik daar zelf ook nog voorsta.
Je leest er links er rechts wel wat over, maar dit is natuurlijk een uitgelezen kans...
Mvg Karl

Andress24

Hey Karl,

Het draadje over mijn baan vind je hier: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23769.msg328009.html#msg328009

Ik zal zeker en vast trachten daar wat in detail te berichten over de verlichting. Aktueel ben ik zelf nog in de researchfase ;-)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Klaas Zondervan

Is dat een gebruikelijke constructie om gipsplaten tegen metaalprofielen te schroeven? Ik ken het wel voor wanden maar niet voor plafonds.

Andress24

Zo ver ik weet zijn beide materialen zowel voor wanden als ook voor plafonds geschikt. In onze woonkamer heb ik met hout gewerkt, hier heb ik voor metaal gekozen. Hoewel ik het liefst met hout werkt, gaat het toch wel wat sneller met metaal, vind ik, vooral bij het kruisen moet je de profielen enkel nog inklikken.

Deze video toont hoe de gipsplaten worden bevestigd: https://youtu.be/-W7W1l8VfAw
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Klaas Zondervan

Bedankt voor de informatie. Bij het filmpje had ik medelijden met de man die de gipsplaat omhoog moest houden, ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is. Zelf maak ik van latten een paar T-vormige steunen, dat scheelt spierverzuring.

Andress24

ja, daar heb ik ook over zitten nadenken. Er bestaan een paar mogelijkheden: een lift kopen (kost om en bij de 100 Euro) of huren, een set klemmen maken of kopen die de plaat op zijn plaats houden, een paal maken of kopen of gewoon de schoonvader/broer voor een paar uurtjes vragen :D
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Driesel



Hier kan gestart worden met het hangen van de bovenleiding.

mardig23

Mvg Karl

bollen neus

Draaistellen volledig afgewerkt. Dan nu reeds aan 2 setten cabines te spuiten en voorzien van alle benodigdheden om een wat presentabele realiteit te verkrijgen . Body ontdoen van alle decals, overtollige details weg vijlen. Messing stukken gemaakt en verlijmen. Er zal meer werk aan zijn omdat er enorm veel "secondelijm" is gebruikt. Ik denk dat de verkoper van deze Heljan bolle neus schaal O verslaafd was aan de geur ervan? Enfin, stukken maken voor afgebroken buffer. Veel verloren tijd maar als deze locomotief dan weer goed komt geeft me dit dan weer wat voldoening.
Den Eric.

Klaas Zondervan

Spullen van zolder naar beneden sjouwen. Morgenochtend inladen en dan met mijn tentoonstellingsbaantje naar Goes voor de modelbouwshow in de Zeelandhallen.

dani

is dat morgen dit weekend ?    damn .....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.