Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

En vandaag reeds gestart met de afgebroken onderdelen te verlijmen aan de draaistellen voor het volgende model. Tja nen gepensioneerden moet zich toch met "iets" bezig houden hé mannen.
Den Eric.

raf

vandaag de andere wagons van verlichting voorzien
een sleep van 5 wagons is nu klaar
detectie is perfect dus deze kunnen de baan op
nu  alleen nog een loco vinden die daar voor past LOL
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Trappen van een leuning aan het voorzien op MINTARD Stellwerk

20190209 002 MINTARD by Dirky dyniMo, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Andress24

Het frame van mijn vals plafond is klaar! Nu wat kabels trekken voor de LED verlichting boven de baan,voor de gyproc er tegen wordt geschroefd...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

mardig23

Hey Andres,

Aangezien ikzelf bouwplannen heb, wil ik dat wel eens zien hoe een pro dat doet.

Heb je ergens een draadje met foto's hier?

THX, Karl
Mvg Karl

Dirky


Andress24

Citaat van: mardig23 op 09 februari 2019, 19:37:09 PM
Hey Andres,

Aangezien ikzelf bouwplannen heb, wil ik dat wel eens zien hoe een pro dat doet.

Heb je ergens een draadje met foto's hier?

THX, Karl
Hey Karl, ik ben maar amateur, hoor, hier een "sfeerbeeld" van tijdens de bouw:


Het oorspronkelijke plafond heb ik gedeeltelijk laten hangen, omdat het aan de rand nog goed kleefde aan de bovenlaag en er geen gevaar meer van uit ging. De schroeven waar de constructie aanhangt, gaan door de isolatie tot in het beton erboven, op 4,5 meter lengte heb ik 4 fixatiepunten gebruikt.   

Ik gebruik twee soorten profielen, een voor tegen de muren ("UD Profiel", in 3 meter lengte) en eentje voor de hangconstructie zelf ("CD Profiel", in 4 meter lengte), kruiselings in twee richtingen. Het in waterpas aanbrengen van de muurprofielen en de eerste CD profielen vergt wat precisie, maar de rest is heel goed te doen.

Bij een fabrikant zoals Knauf ga je zeker het nodige vinden, maar de details over de bouw zijn heel goed in deze video uitgelegd: https://youtu.be/QIM2_2q5cwY. Bij vragen (of nood aan vertaling) help ik natuurlijk graag!

Groetjes, Andres
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mardig23

@Andres, bedankt voor de foto en de uitleg, ik ga dat filmpje eens direct bekijken.
Naar mijn normen ziet dat er al heel professioneel uit hoor. Hier komt nu Gyproc tegen zeker?
Vooral ook hoe je de leds gaat inbouwen wil ik wel eens zien...

@Raf, daar ben ik ook heel goed in, afbreken ;D
Mvg Karl

Andress24

@Karl, zodra het hier verder gaat, laat ik het weten. Op dit ogenblik ben ik nog onzeker of ik het bij standaard spotjes hou, of bijkomende metaalprofielen monteer, waar ik dan 2 LED banden (wit en RGB) erin plak om een dag/nacht simulatie te maken. Zoveel mogelijkheden!  ::)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Metpetergaathetbeter

oude gevelstenen verplaatsen om in het voorjaar mijn tuin aan te leggen !

mardig23

@Andres, Ik zou daar niet over twijfelen! Nu kan het allemaal nog, maar als er een baan staat is het andere koek.

Ik zou zeggen, laat de LED strips maar komen ;D
Mvg Karl

Andress24

Zo denk ik er ook over! Trouwens, er staat al een treintafel in de ene helft van de kamer, maar aangezien het plafond naar beneden kwam, moest ik wel in actie schieten. Toen ik met de baan begon, was ik ook niet zo ambitieus qua verlichting, maar nadien ik op een paar beurzen het effect van fatsoenlijk licht kon vaststellen, moet ik deze gelegenheid wel aangrijpen...

De treintafel heb ik zo massief gebouwd dat ik nu al medelijden heb met mijn nageslacht die ze misschien ooit willen afbreken, maar ik kan er met een gerust hart op lopen en ze als stelling gebruiken. Gelukkig was ik nog niet overal aan de scenery begonnen...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper