Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Bufferbalken verfraaien met messing stukken van Weinert voor MY1154 DJ/NEG versie in schaal O. Dan wat details schilderen, body voorzien van de decals, draaistellen verfraaien en spuitwerkskes doen. Denk deze eind deze maand volledig klaar te hebben met wat meeval en tussen alle feestelijke maaltijden en familie bezoekskes door.
Den Eric.

adrievans

Ben herbegonnen met een oud project van mij , proberen een vrachtschip zelf te bouwen.
Eerdere (jaren terug) poging was mislukt , deze keer gaat het een stuk beter.
Wordt het veel goedkoper dan een artitec model , nee dus (dit door aangekochte delen shape ways) , maar het geeft zoveel voldoening om iets zelf te creeren.
Volledig verslag volgt later.



Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

bollen neus

 Adrie, knap model en wel uniek te noemen als je het zelf maakt, das altijd beter dan pakketje aanschaffen.

Ondertussen verder gewerkt aan O model MY1154. Hier staan alle kleine onderdelen op de bufferbalken, deurgrepen zijn ook reeds gemonteerd. De relingen naast de platforms ook reeds verlijmd. Het broodplankje met kleine gespoten onderdelen begint leeg te geraken en dat zie ik graag.
Nu nog aan de rangeerderplateaus de gele strepen plakken (zijn decals)en de draaistellen voorzien van alle attributen, spuiten en dan kan deze dame ook vervuild worden. Nog een weekje of 3 werk denk ik.
Den Eric.

raf

ha nog eentje die met boten begint LOL

zie je ik ben niet alleen en of het inderdaad goedkoper is blijft de vraag maar inderdaad als het lukt geeft het enorm veel meer voldoening

vandaag gaan we in de studio het tegenovergestelde doen
namelijk boten opblazen
ik heb 3 boten gebouwd en die gaan nu tot schroot herleid worden
maar dat staat wel in het no treinen draadje

voor ketting en zo gebruik ik goedkope hals kettinkjes
en de rest haal ik bij steba
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Test zelfbouw booster met L298N H-Bridge. Die dingen kosten zo goed als niets. Ik schakel deze via galvanische scheiding (opto) aan de DCC uitgang van de Intellibox. Elke module kan 2x2A schakelen. Nu praktijk testen met 4 van die dingen tot 16A.


test zelfbouw booster met L298N
by Geert Giebens, on Flickr


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Leuk idee, Geert  :)
... maar persoonlijk zou ik een dergelijke booster-eindtrap met power-mosfets maken  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#8226
Citaat van: Geert op 18 januari 2019, 17:03:34 PMElke module kan 2x2A schakelen. Nu praktijk testen met 4 van die dingen tot 16A.

Heb je ervoor gezorgd dat de stroom goed verdeeld wordt over de modules?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

just4fun


Dirky

20190127 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

stationneke aan het bouwen... MET helper  :D

mardig23

Ah, een staion, ik dacht dat het een kattenfabriekje was ???
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

luxueuze kattenbak met verluchtingsgaten! :) ;)

MoVi

Zoveel belangstelling voor mijn werk heb ik niet.
;)

Ronald Visser
Ronald Visser

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

Modelbouw is dus wel van de Poes...  ;D  ;)
mvg,
Paul(ogic)

raf

sensor op anetje gezet voor de Y as
gedaan met die schakelaar en nu dus een roko ding er op
kijken of het stabieler blijft wat hoogte regeling aan gaat
ik moet wel een nieuwe houder tekenen want die van de  schakelaar is niet juist de sensor staat niet in het midden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.