Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Spoor O wagon van JET aan het afwerken, enkel nog relingen dak, chassis en de draaistellen moeten een laag vuil krijgen, deze wagon wordt normaal op eind deze week afgehaald (maar wat is hier nog normaal? ;) )
Den Eric.

bollen neus

Een film aan het duursturen naar de "vaste klanten" zodat deze op de hoogte blijven van de verbouwingen alhier.
Den Eric.

Waterman

#8042
De bedrading van mijn Roco 6005 wat aangepast en de decoder geprogrammeerd zodat de verlichting apart schakelbaar is. Voornaamste voordelen: de rode lichtjes kunnen gedooft worden wanneer er een sleep achter hangt en wit-wit kunnen rijden.

20181021_120022 by Patrick VdBossche, on Flickr

Cozzy

Hallo Patrick,

is zoiets moeilijk uit te voeren?
Zou je eventueel kunnen delen welke draden met wat dienen verbonden/onderbroken te worden en welke cv's je dient aan te passen?

Alvast bedankt!
Groet,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Thommy

Citaat van: Cozzy op 21 oktober 2018, 16:14:14 PM
Hallo Patrick,

is zoiets moeilijk uit te voeren?
Zou je eventueel kunnen delen welke draden met wat dienen verbonden/onderbroken te worden en welke cv's je dient aan te passen?

Alvast bedankt!
Groet,
Tom

Ook wel interesse om dit te weten
Greetz

Thommy

loebaske


Zo hoort het en simpel aan te passen, erger me dood als de rode lichten aanstaan terwijl er een sleep is...

bollen neus

Doe dit altijd bij mijn spoor O modellen, zelfs bij de witte LED om achteruit te rijden, als leek gemakkelijk te doen. Maar den uitleg laat ik over aan de echte expertjes hier op het forum.
Den Eric.

Waterman

Heel moeilijk is het niet als je een beetje kan solderen (en ik ben er zelf zeker geen krak ik). Maar hoe je de verlichting aansluit op de functie uitgangen en de decoder programmeert hangt veel van je eigen voorkeuren af.

Maar als er echt interesse is wil ik wel eens proberen beschrijven wat ik met mijn loc gedaan heb. Maar dat zal niet meer voor vandaag zijn, ik moet morgen helaas nog eens vroeg op voor een dag opleiding  :o :-\

OlivierV

Eindelijk de rommel van de afgelopen maanden (naar de modelspoorexpo toe) op het treinkot aan het opruimen.
Dan kunnen we daarna weer verder met modelbouwen en zaken aanpakken die al meer dan een maand stof liggen te happen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2018, 21:22:31 PM
Eindelijk de rommel van de afgelopen maanden (naar de modelspoorexpo toe) op het treinkot aan het opruimen.
Dan kunnen we daarna weer verder met modelbouwen en zaken aanpakken die al meer dan een maand stof liggen te happen.
Je bent toch niet vergeten jouw vriendin te verwennen hé. Dat braaf meiske heeft jou goed geholpen heb ik gemerkt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 25 oktober 2018, 21:52:23 PM
Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2018, 21:22:31 PM
Eindelijk de rommel van de afgelopen maanden (naar de modelspoorexpo toe) op het treinkot aan het opruimen.
Dan kunnen we daarna weer verder met modelbouwen en zaken aanpakken die al meer dan een maand stof liggen te happen.
Je bent toch niet vergeten jouw vriendin te verwennen hé. Dat braaf meiske heeft jou goed geholpen heb ik gemerkt.  ;)
Ik heb ze zaterdagavond in het weekend van de expo getrakteerd in Leuven op een gezellig etentje buiten op terras dicht bij de grote markt. ;)
Schijnbaar zat Wim (Kautenbach) daar ook ergens in de buurt.

29nov-2dec lang weekend Luxemburg gepland om samen te wandelen en Luxemburg stad te bezoeken (eerste wandeling in de buurt van Kautenbach (nordstrecke, dus kan dan tevens wat treinplaatjes nemen), rest is 2-daagse Mullerthaltrail.

- Dan komt er nog een skivakantie ook aan, maar eerst ga ik haar leren snowboarden binnen een week of 2. (skiën kan ze al).
- Meer naar de zomer toe ook een lang weekend in Schotland.
- Na de komende zomer een kleine 3 weken Afrika ...

Tussendoor krijgt ze ook nog wat aaitjes.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2018, 22:08:43 PM
...om samen te wandelen en Luxemburg stad te bezoeken...

Met een beetje geluk word je dan uitgenodigd op de koffie bij een Vlaamse familie die daar woont... ;D ;D

;)

59erke

Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2018, 22:08:43 PM


29nov-2dec lang weekend Luxemburg gepland om samen te wandelen en Luxemburg stad te bezoeken (eerste wandeling in de buurt van Kautenbach (nordstrecke, dus kan dan tevens wat treinplaatjes nemen), rest is 2-daagse Mullerthaltrail.



Bij mij staat het lang weekend Luxemburg volgend weekend gepland

Citaat van: Rangeerduivel op 25 oktober 2018, 23:18:07 PM
Citaat van: OlivierV op 25 oktober 2018, 22:08:43 PM
...om samen te wandelen en Luxemburg stad te bezoeken...

Met een beetje geluk word je dan uitgenodigd op de koffie bij een Vlaamse familie die daar woont... ;D ;D

;)

Toevallig staat dat weekend gepland in de omgeving van Echternach, Woont die familie daar niet in de buurt Rudy ?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

In Echternach hebben we slaaplaats op 29 november, daar start 's ochtends ook de 2-daagse wandeling door het Müllerthal (omloop van een klene 40KM).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan