Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

SuSke

Mooi werk Eric.

Maar heb je een paar foto's gespiegeld ??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Paulogic

Yep, blijkbaar zijn de bovenste foto's gespiegeld.
Picture Push Foutje ???

Toch heel geslaagde kleurstelling. Ziet er hierdoor heel anders uit.
Tja wat enige verf kan doen he.

grapje : Eric, moet ik u niet wat plantjes leveren??? Whoehahahaaaa

mvg,
Paul(ogic)

philippe_007

Ziet er goed uit Loebaske...

Ik ben bezig met een planning te maken met wat er nog aan de baan moet gebeuren tegen MSM Expo 2018

PeterC

Nu mee bezig?  Mijn materiaallijstje opgesteld om eindelijk de elektriciteit op de zolder te installeren.

Twee jaar daar bezig geweest met enkele loupe- en bureaulampen en wat verdeeldozen her en der verspreid.
Een doos Legrand kabelgoten met passende stekkers ligt hier ondertussen ook al 2 jaar stof te garen.  Tijd om erin te vliegen!

En alles veilig!  Bij de keuring 2 jaar geleden stond de uitbreiding van de zolder al op het schema en waren de verschillende stroomkringen reeds voorzien en alles werd goedgekeurd.

Het enige wat ik aan het ontwerp ga veranderen is dat ik alle kringen (3 stuks) met telerupteurs via drukschakelaars kan in of uitschakelen (telerupteur = bistabiel relais = spanning even aan -> relais aan - spanning even aan -> relais uit).

Ook een rolluik voor de Velux ligt klaar om te installeren.  Verlichting wordt een 20 Watt ledspot die indirect verlicht en een klein lustertje boven mijn bureau.  Onder de gordingen komt er romdomrond ledverlichting (LocoNet gestuurd  :D ).

...Binnenkort licht en elektriciteit voor Altenheim-West  :)
Groetjes, Peter


modelbouwpatrick

veel plezier heb ook altijd graag gedaan opbouw installatie dan heb je eer van u werk  ;)

bollen neus

Laatste dozen onderdelen gesorteerd en in zakjes gedaan voor de verkoop.
Den Eric.

bollen neus

Filmkes aan het bekijken via Wetransfer doorgezonden gekregen over beurs van grotere modellen Nohabs in Denemarken, toffe geluiden en vree knappe modellen
Den Eric

raf

zo dat weten we ook weer al

fiets aan de lader gehangen en deze morgen snuf snuf bekend brandluchie
yep de pcb door gebrand van de lion accu
open gedaan en ja hoor echt belgische spullen die in china gemaakt zijn
printje naar de haaien natuurlijk wa hadde gedacht
straks kijken of ik een nieuw printje kan gaan halen voor dat ding
koop je in belgikistan krijg je nog chinese rommel
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 03 september 2018, 12:24:58 PMkoop je in belgikistan krijg je nog chinese rommel

Had je nu echt gedacht dat hier nog iets gemaakt wordt? Die illusie heb ik al lang achter me gelaten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Nee Johan dat gedacht heb ik al lang niet meer alleen de belgikistan prijs die je der dan voor moet betalen die illusie kreeg ik wel voor geschoteld
al moet ik zeggen dat "als het juist is "25 euri is nu ook weer niet zoveel en ik zou het morgen kunnen hebben .ik moet het dan wel zelf in de accu solderen dat wel maar ach dat denk ik nog wel voor elkaar te krijgen
die krimpkous er overheen dat gaat moeilijker zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Poging aan het doen om een schets te maken van de cabines van Heljan schaal O bolle neus, voor nen collega. Das nie mijn sterkste punt mor tis wel een bezigheidstherapie zoals iets anders.
Den Eric.

stoomlokje

Liliput 64109 NMBS aan't digitaliseren, led-lampjes voor en achter geplaatst en Maxon motor in loc ingebouwd,
nu de bedrading nog degelijk bevestigen in de loc.

raf

nieuwe electronica is binnen en gemonteerd
nu zou de accu weer moeten kunnen werken als voorheen alleen ??? moet ik nu nog ergens een 2 amp auto zekering vinden .ik heb er in de reserve auto zitten hoor  maar dat zijn kleintjes en ik moet dus grote hebben
enig probleem is dat als ik naar de autoshop ga ik een heel setje moet pakken met zekeringen waar ik geen barst aan heb

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

patrick smout

Citaat van: Havoc op 03 september 2018, 20:32:05 PM
Had je nu echt gedacht dat hier nog iets gemaakt wordt? Die illusie heb ik al lang achter me gelaten.
Uit welingelichte bron moet ik dat tegenspreken.
In het 100% Belgisch bedrijf waar ik werk wordt elektronica voor diverse sectoren ontworpen en in-house geproduceerd en dit door bijna 80 gemotiveerde medewerkers.

mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

efl045

En van waar komen jullie componenten? Of maken jullie die ook zelf?