Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

gardevil

Na een paar aanpassingen is dit het resultaat:
2018-07-11_07-23-52 by Gardevil _, on Flickr
Is slechts een fractie van het vermogen dat gebruikt werd dus heb er goede moed in dat ik styreen ga kunnen snijden.
Alleen nog een goed programma vinden want hetgeen erbij is trekt op niet veel.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

hmmm dat is interessant want een beetje deftig laser cutter  kost al gauw rond de 2000+ Euro  en neemt heeel veel plaats in, heeft vloeistofkoeling nodig en produceert warmte dat het een lieve lust is (om te zwijgen van elektriciteit verbruik).   Ik veronderstel dat dit een gkoelde solid state halfgeleider laser is en geen   "exciter tube" model ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

gardevil

Citaat van: dani op 12 juli 2018, 14:07:54 PM
hmmm dat is interessant want een beetje deftig laser cutter  kost al gauw rond de 2000+ Euro  en neemt heeel veel plaats in, heeft vloeistofkoeling nodig en produceert warmte dat het een lieve lust is (om te zwijgen van elektriciteit verbruik).   Ik veronderstel dat dit een gkoelde solid state halfgeleider laser is en geen   "exciter tube" model ?
Geen idee Dani, betreft een vrij goedkoop model van den Ali ;)
https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.0.0.79524c4dDawJUt&orderId=92782614532345&productId=32844498227
gekocht om wat te experimenteren. Plasticard 1mm gaat hij vlot (te vlot) door. Is nu experimenteren om de juiste instellingen te vinden en betere software om hem aan te sturen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kris

Beste,
Bij mijn weten wordt polystyreen platen niet gesneden met een laser , veel te laag smeltpunt en geen maatvaste snede mogelijk ( is wel zeer goed te frezen ) , de dampen die vrij komen zullen ook aanzienlijk zijn .

Kris

gardevil

Citaat van: Kris op 12 juli 2018, 19:24:48 PM
Beste,
Bij mijn weten wordt polystyreen platen niet gesneden met een laser , veel te laag smeltpunt en geen maatvaste snede mogelijk ( is wel zeer goed te frezen ) , de dampen die vrij komen zullen ook aanzienlijk zijn .

Kris
Kris,

bekijk ff deze topic: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,13139.0.html nu zeg ik niet dat dit met mijn apparaat zal lukken, maar ik wil het wel proberen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

755philippe

Hallo,
Kun je dit niet beter snijden met de snijplotter type Cameo. Hier kun je wel plasticard mee snijden maar dan wel van max 0.5mm dikte. Dit doe je 2x en dan heb je ook 1mm dikte als je het geheel over mekaar lijmt. Is maar een idee.
Mvg

755philippe

gardevil

Citaat van: 755philippe op 12 juli 2018, 19:33:38 PM
Hallo,
Kun je dit niet beter snijden met de snijplotter type Cameo. Hier kun je wel plasticard mee snijden maar dan wel van max 0.5mm dikte. Dit doe je 2x en dan heb je ook 1mm dikte als je het geheel over mekaar lijmt. Is maar een idee.
Mvg

755philippe
Philippe, ben bekend met de cameo dit geveltje is ermee gemaakt:

Beenhouwerij by Gardevil _, on Flickr

Wou ook eens wat anders proberen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

OlivierV

Werken op vrijdagavond.  :'(

Altijd grappig als bij een RAID 10 2 member disks van dezelfde span kapot gaan.
Dan maar de boel migreren naar een tijdelijke virtuele server en vervolgens de best beschikbare backup van de database terugzetten. Dat is dan al makkelijker voor als ze daar bij die klant hun nieuwe infrastructuur installeren, dat is dan al 1 machine minder om te virtualiseren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Grappig zou ik niet zeggen, maar ongebruikelijk nu ook niet. Die 2 schijven zijn exact even oud, hebben exact evenveel uren gedraaid in exact dezelfde omstandigheden en hebben exact evenveel data moeten wegschrijven. Dus als de ene faalt is de kans héél groot dat de andere ook faalt. De meeste HD's in Raid sneuvelen dan ook bij rebuilds.

Enfin, ik ga op zoek naar stukken voor een nieuwe pc.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Daarom neem je bij het bouwen van disk arrays altijd best schijven van hetzelfde type maar uit een andere productie batch... bvb een paar maand ouder of jonger
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Ik ben momenteel een brugje aan het bouwen in HO schaal.

Eerst opzoeken, dan ontwerpen, tekenen en printen... wordt vervolgd :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bollen neus

Pakje maken voor verzending buitenland met Nohab model in, wegens stoppen van hobby. Nog 55 stuks van de 101 Nohabs staan er hier nog. Ook nog een klein pakje met onderdelen van Roco voor in binnenland.
Den Eric.

loebaske

Volop bezig met paarden te schilderen die binnenkort leverbaar zijn, die vind je vanaf 24 juli op de site...

Thommy

Huis/winkelpand uit aan het tekenen om te printen. Voorgevel en 1 zijgevel zijn klaar om te printen. Benieuwd hoe baksteenmotief gaat ogen
Greetz

Thommy

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?