Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mdvholland

Citaat van: meeus op 18 april 2018, 11:49:21 AM
Citaat van: mdvholland op 16 april 2018, 21:14:19 PM
Close upje



Hoi Matthijs, hoe maak jij je bomen of koop je deze zo?
Ik ben er nl ook mee bezig maar een pvc stam valt te hard op.

Hai, ik heb de grotere zelf gemaakt met bekende methoden (dun ijzerdraad, lijm/verf mix op stam en grote takken, strooisel/groensel van diverse merken als blaadjes); de berkjes met stukjes heki flor. De boompjes aan de andere kant van het spoor komen van een maquette 1:500 die ik lang geleden van de vuilnisbak redde op het werk...

Struikjes met reststukjes tak; varentjes zijn laserprint. Grasjes met het electrostatische theezeefje.

Matthijs

Alberke

Citaat van: Alberke op 17 april 2018, 11:53:48 AM
Ik weet weeral wat doen!

Zoals reeds gemeld in dat tijdschrift rijdt die Porter met de elegantie en toewijding van een Leuvense stoof. Na een halfuurke training is het al veel beter, maar het blijft een probleem van slecht contact met de sporen. Een rangeerder zal het zo wel nooit worden, maar we zien wat we kunnen doen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bollen neus

DHL MTH schaal O ketelwagon ontmanteld. Details nu aan het schilderen (buiten tis er het weer voor ;) ) Ook al en graffiti model gemaakt om op deze ketelwagon te schilderen, deels met penseel deels spruitwerk met den eir brush. Het is de eerste keer dat ik dit ga proberen, mislukt het dan heb toch reeds een poging gedaan. Wel veel werk om zoiets er op te zetten. Maar we hebben tijd.
Daarna wordt deze ook nog wat vuil gemaakt.
Den Eric.

raf

3.50 meter modelboot eindelijk van de bouw plank kunnen halen
als hij morgen uitgehard is dan kan hij op schragen gezet worden om verder afgewerkt te worden
en het weegt deju een heel pak zo een boot dat kan ik je zeggen
maar ja nog een afwerking vlies er overheen morgen en dan 8 kilo plamuur er overheen om hem glad te krijgen
en dan staat morgen nummer 2 alweer op de helling want ik heb reeds voorbereidend werk gedaan
nu foto


gr raf ik ga nog wat schuren LOL

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Ik heb je foto's direct aan vrouwtje lief getoond Raf. Zij zei dat ik een rommelig atelier heb en denkt er nu anders over!  ;D

raf

ha je ziet hé als ik kan helpen dan doe ik dat.LOL

het probleem is dat er gewoonweg geen plaats is om alles op te bergen nu
en dit is de garage het atelier is in de kelder en dat zit nu vol met hout
ik geraak zelfs niet of zeer moeilijk aan mijn zaag machine
eerst was er spraken van een 11 meter boot waar alle materiaal voor gekocht was .
1 dag voor ik er aan zou beginnen werd gemeld dat het 4 boten van 3.50 meter moesten worden
+ 8 duikboten van 2 meter .
probeer dat dus allemaal maar eens een plaatsje te geven en het moet allemaal klaar zijn in de zomer van dit jaar
dus de 3D printer maakt overuren de frees machine tja die staat ook niet stil
als ik niet zit te lijmen of polyesteren dan zit ik te tekenen aan onderdelen zoals deuren,patrijspoorten en dies meer.
het is nu 4.26 en ik zit alweer achter de pc aan een zijwand te tekenen van een stuur kabine
en dan probeer ik nog mensen te helpen om tegen 29 april op hun open deur dag een ROV klaar te krijgen die ze gekocht hadden van een bepaald persoon maar die zelfs niet gebouwd is geworden en allemaal verkeer materiaal voor is aan gekocht
dus ik verveel me geen minuut zelfs geen seconde
en dan help ik nog op de club ook nog eens met kabels trekken maar de paarse rol is op dus wachten tot er nieuwe binnen komt
gr raf




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Doornroosje

Bezig met vanalles behalve modelbouw momenteel: druk op werk, sportseizoen komt eraan (BK 1 mei, EK op 17 juni en mss WK op 2 sept?), tuin onderhouden en ook als imker drukke tijden...

dani

hier ook met vanalles behalve treinen....

Mobilhome "zomerklaar" maken en de keuring in orde brengen
Leuke kampeerplekjes zoeken voor weekendjes in eigen land, in NL en in FR of Duitsland
(liefst in de buurt van een dorp of stadje waar ze een terinewinkel hebben )

... en werken, werken, werken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Gisteren en vandaag de tuin onderhouden. Moet ook regelmatig gebeuren.
Vroeger op een paar uurtjes, maar als je wat ouder wordt...... ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Deze morgen bij Amsac de modulebaan in de paardentrailer geladen, (Ze staat te stampen als een paard!! ;D ;D)
en straks vertrekken naar Sint Niklaas waar ze zal opgesteld worden.
Bedoeling is om nog deze avond proef te rijden...
In de loop van de week werden nog een paar correcties/herstellingen uitgevoerd om het geheel wat toonbaar(der) te maken.

;)

Klaas Zondervan

Citaat van: dani op 20 april 2018, 14:26:36 PM
(liefst in de buurt van een dorp of stadje waar ze een terinewinkel hebben )
Wat is een terine?

Ferdi

@Klaas,

Ik vermoed dat Dani waarschijnlijk terrine (met 2 maal R) bedoelt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrine_(keukengerei)

doomslu

Het zal waarschijnlijk wel treinenwinkel geweest zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: doomslu op 20 april 2018, 18:56:37 PM
Het zal waarschijnlijk wel treinenwinkel geweest zijn.  ;)

Nochtans een goeie terrine met een trappist :D Ik krijg al goesting.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 20 april 2018, 15:38:21 PM
Deze morgen bij Amsac de modulebaan in de paardentrailer geladen, (Ze staat te stampen als een paard!! ;D ;D)
en straks vertrekken naar Sint Niklaas waar ze zal opgesteld worden.
Bedoeling is om nog deze avond proef te rijden...
In de loop van de week werden nog een paar correcties/herstellingen uitgevoerd om het geheel wat toonbaar(der) te maken.

;)
Ze staat, na nog wat herstellingen te hebben uitgevoerd aan de verlichting ...
Alle samenstellingen hebben al eens testgereden. Morgen de juiste locs ervoor en hopelijk tegen dat ik toekom rijdt alles netjes.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan