Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Citaat van: modelbouwpatrick op 18 maart 2018, 18:10:15 PM
knap UV licht bakje

Ja knap zeg.

Raf hou ons op de hoogte van dit project, en laat ons weten of het goed werkt. Ik ben die UV TL-lampen beu...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

Ja Geert ik moet alleen dat stuur printje nog solderen en dan testen of ik de 7 minuten haal

waarom 7 minuten omdat mijn vriend die voor mij steeds de printjes gemaakt heeft gemerkt heeft dat er soms printplaten 4 minuten nodig hebben (standaard china)maar dan weer andere moet minstens 7 minuten hebben .
daarom het programma meteen maar aangepast naar 7 minuten
ik zit er over te denken een 16f628 te gebruiken dan kan ik een display mee aan sturen want dan weer gewoon mooier is om naar te kijken.
En makkelijker als je de tijd aan het instellen bent
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Computervoeding aan het ombouwen.

Eerst de meters testen, nu nog aansluitingsklemmen voorzien en kastje bouwen.

Voorpaneel computervoeding by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

geen treinen maar ik ben wel bezig
alles wat op de romp zit is met de anet 8 geprint




de lasnaden zijn 1 mm breed en ik print stroken van 25 cm lang dus dwars op het bed
de klinknagels zijn 1.5 mm doormeter en worden met een stuk of 25 op een heel dun latje geprint
dit latje zit aan de bovenkant zodat met een schuurblokje dit gemakkelijk kan worden weg geschuurd
daarna word heel de zaak gespoten met 2 componenten spuitplamuur om alles een beetje uit te vlakken
anders komen de lasnaden veel te scherp over op film

gr raf
ps deze romp is 6 meter lang en dit is het kleintje
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Raf man, wat heb jij een kleine garage ...  ;D ;D ;D
Ziet er prima uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbouwpatrick


raf

Ja Patrick hij begint er op te trekken
4 delen zijn klaar wat ruwbouw aangaat nu nog alle details aan brengen dan kan er een negatief van gemaakt worden

volgende project is er zo 4 maken tegen juli

en dan tegen het einde van het jaar een slagschip op 11 meter en dan als er tussen door nog wat tijd over is een destroyer ook van een 9 meter

en dan zijn we januari
een geluk dat die destroyer in de plaats van een amerikaanse sub is gekomen want anders zou ik nogal werk gehad hebben

het gaat over dit bootje


en het slagschip is een nooit gebouwde boot maar zou de romp van de bismarck gekregen hebben en de bovenbouw van yamato

dan krijg je dus een bismarck met enorm veel flak de reden laat zich wel raden zekers als je het lot van de bismarck kent

dus ja ik heb nog wat te doen en de anet gaat ook niet stil staan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Leuk project !!!
Ik kijk uit naar méér foto's !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Doornroosje

Bezig met eindelijk nog wat verder te doen aan mijn baantje. Ringleiding onder schaduwstation aangebracht, keerlusje aangesloten, gaten in het frame geboord om later kabels door te trekken. Vele kleine (niet-fotogenieke) klusjes als voorbereiding op het latere intressantere werk.

bollen neus

Decoder geprogrammeerd en getest voor gebruik. Bedradingen gesoldeerd voor functies aan te sluiten.
Den Eric.

Geert

Knap Raf die oorlogsschepen,

Dit doet me denken aan mijn vader. Mijn vader bouwde ook oorlogsschepen na in hout op schaal (welke schaal weet niet meer)

Ik was daar als kind onder de indruk van. Mijn vader had nog een hobby modeltreinen...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

krisds

ketelwagen amf 87 by kris ds, on Flickr
Bezig met een ketelwagentje van amf 87.

Gerolf

Citaat van: Geert op 26 maart 2018, 15:17:06 PM
Knap Raf die oorlogsschepen, (...) Mijn vader had nog een hobby modeltreinen...

;D  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Messing stootblokken gemaakt, moest er nog 4 doen, heb er nu nog 2 te maken. Dan alles ontvetten, grondverf spuiten en in het zwart spuiten (dat zijn er in totaal dus een 8 tal nog te spuiten) Houten latjes zijn ook reeds gezaagd die worden met beits gekleurd eikenkleur. Tis wel in schaal O voor de baan in opbouw reeds.
Den Eric.