Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

mij de kop aan het breken hoe ik dit oplos
dit moet naar 3 kanten rond gezet worden en het enige dat ik heb is papier of styreen van 1 mm
het is de bedoeling er een mal van te maken want ik moet zo nog een paar torens bouwen


iemand een idee en BDW dit is een toren van ongeveer een 60 cm lang dus zeker geen H0
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

kan je geen positieve mal  "sculpten" uit   ander materiaal en dan een afgietsel maken ?   bvb uit polystyreenschuim ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja Dani had ik  ook al aan gedacht maar dan moet er epoxy opgezet worden en dan is het weer schuren en plamuren dus daarom dacht ik het uit 1 stuk polystyreen te proberen te halen
er moeten er namelijk zo eens tuk of 6 gemaakt worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

"wat" moet er naar 3 kanten rond gezet worden Raf? Op die foto is dat niet te zien...

raf

hallo Dirk

deze rand

op de foto sie je de afhouders die zorgen dat als er een golf tegen de toren aan slaat deze niet over de  toren heen maar voor de toren langs gaat
zodat de mannen die daar staan geen golf over hun heen krijgen
daarom is die opening dus tussen die twee delen
het eerste water perst zich tussen die opening en gaat recht omhoog en neemt zo het nog aan komende water mee omhoog

en dit is naar twee kanten rond getrokken eenmaal hol en dan boven en onder volgen ook  niet dezelfde ronding
op de foto is de holte niet goed te zien maar ze moet er wel zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Da's nu iets dat ik echt zou (laten) 3D printen Raf... of een mal 3D printen en dan afgieten.

raf

dirk dat is ongeveer een 60 à 80 cm lang
en een 30 cm hoog
ik denk niet dat er enige printer is die dit aan kan
zelfs shape way's niet
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Geen probleem bij Materialise. Toen ik die 15 jaar geleden bezocht maakten die al stereo machines tot 2 meter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

gaat enorm veel geld kosten denk ik en dan nog moet het getekend worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Dan de moeilijke delen printen, gemakkelijke op een andere manier.
Ik heb de koppen van de reeks 59 spoor 1 loc laten printen, de tussenstukken gefreesd etc...

bollen neus

De laatste strookjes karton, dempingsmateriaal en kurk aan het snijden om morgen de laatste rails te ondersteunen van dit materiaal. Schuine kantjes aangemaakt om later verder te kunnen afwerken met beddingsmateriaal in de vorm van steentjes en dergelijk.
Ook om de 2 flexi rails al draden gesoldeerd aan railassen voor betere stroom voorziening te verkrijgen.
Dus als het meevalt zal er dit week end reeds wat kunnen getest worden met locomotieven met en zonder slepen.
Den Eric.

raf

eindelijk de detectie op pukkel spoor in orde gekregen
analoog werkte alles wel maar digitaal ging het de mist in
nu werken de blok seinen zoals het moet zonder enige esu of andere computer er aan
gewoon blokjes op zich zelf met een programma in een 12f629 wat ook nog eens zich zelf controleerd
komt er een fout voor dan reset hij automatische zich zelf en start opnieuw op
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Deze morgen een testritje  (meerdere dus) gemaakt met de Koff rangeerder, met 2 MTH (4 asser wagons 40 cm ) achter zich aangekoppeld aan zeer trage snelheid en dan overal goed gekeken naar eventuele haperingen aan wissels of slecht gelegde rails. Alles verliep naar wens zowel heen als terug. Heb geen ervaring met rails leggen en dergelijke maar naar het schijnt is alles aan te leren  ;D  Alé ben dik tevreden als het ware reeds. Volgende stap zijn de extra bedradingen solderen aan een hoofdlijn die onder de baan over de volledige lengte gespannen gaat worden.
Den Eric.

raf

V3 locpilot ingebouwd in een loco
Morgen hem door Eric laten afstellen
Met de pc gaat dat sneller dan met de roco muis
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 13 februari 2018, 17:01:56 PM
V3 locpilot ingebouwd in een loco
Morgen hem door Eric laten afstellen
Met de pc gaat dat sneller dan met de roco muis
gr raf
heb je nu nog geen programmer?  ;)
Arduinoke met motorshield bestellen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D