Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Raf helaas moet je inloggen om wat te kunnen zien dus hier niks te zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

zo nu staan ze openbaar en zou je ze moeten kunnen zien
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

bezet meldingen met rem gemaakt
alleen ik kan dit niet testen daar ik geen digitaal systeem heb
https://www.youtube.com/watch?v=5mUsVHBWh4M

maar het werkt wel en die rommel in het midden is gewoon de proef opstelling
als dit naar behoren blijft werken dan komt er een printje wat je zo onder elk baan vak kunt zetten
de volledige set gaat dan bestaan uit de detectie print ,de stuur print en de diode print
gewoon een eigen systeem wat niets met doen heeft mer ecos of andere besturing systemen
ik ben van mening dat zulke digitale systemen zich alleen met het laten rijden van de treinen moet bemoeien
de rest moeten de baan vakken zelf doen
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Knippen, snijden en plakken van kurk onder de rails spoor O
Den Eric.

Andress24

Eens diep aan het nadenken over handmatige en andere wisselstraten in Koploper. Er mij daarbij al een paar keer op betrapt "WTF?!?" te vloeken.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

dani

de eerste stappan in Koploper aan het proberen zetten....

Blokken definities,  links tussen blokken, wissels, bezetmelders en  "rijwegen" aan het  proberen begrijpen en toepassen op een simpel deeltje van mijn baan.
Het lijkt zo simpel, tot je er effectief aan begint en je de logica moet gaan inbouwen.   

Maar ik ben hoopvol !   Het moet lukken, en ald dat eerste deeltje lukt, dan zal de rest van de baan ook verder geautomatiseerd worden.   En desnoods  ga ik voorlopig  enkel digitaal  "rijden"  en de wissels en blokken   "mondjesmaat"  toepassen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky


loebaske


modelbouwpatrick


loebaske


Bezig met een Mehano reeks 77 kast te monteren op een Piko 77,nieuwe lichten en relingen voorzien...en terwijl het hele zaakje uit elkaar ligt maar meteen betere stroom afnemers gemonteerd + plus de verfborstels uit de doos om te verweren...weet wat gedaan... ;)

Dirky

Citaat van: modelbouwpatrick op 04 februari 2018, 14:48:17 PM
setjes van wat ?  N of H0

spoor 1 Patrick... In Duitsland staat geen rem op de verkoop. Het is de laatste tijd echt "make to order".

modelbouwpatrick

OK Thx
Ja die hebben nog meer plaats .Hier lukt juist H0

bollen neus

Eerste testritjes aan het doen na plakken van kurk onder de rails. So far so good reeds als het ware.
Den Eric.

Michiel

#7663
Eric, jammer dat je ooit met je foto's onder arm bent vertrokken naar elders. Je berichten komen nu erg droog en onpersoonlijk over, verloren in een bos van gedachten en vluchtige opmerking. En je maakt zo'n mooie dingen... naar mijn herinnering. Je blijft volharden in de "boosheid"... voet bij stuk... nooit ofte nimmer zal je je foto's via een prentjeshost hier tonen? Het blijft echt zonde. :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

aan het oefenen met Fusion 3D software

88 by Dirky dyniMo, on Flickr

Iets anders dan het Autodesk Inventor dat ik overdag gebruik maar toch wel zeer krachtig! Beetje wennen maar dat lukt wel...