Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf



aan het shotteren en de wissels aan het aan passen zodat er op de 3 rails ook langzaam met 2 rail loco's gereden kan worden .
met de slanke 3 rail moet ik wat shotteren aan gaat heeeeeel voorzichtig zijn want binnen de korste keren werkt het mechaniek van het puntstuk niet meer
op deze module komen laad kaaien en een fabriek te staan .en vooral veel rommel
ik hoop deze klaar te hebben tegen volgend jaar dat we weer op de school staan in Niel Bij As
de kinderen waren van het vorige baantje er gewoon weg van
op deze 3 modules kan er gewoon nog meer gedaan worden dan voor heen op het kleine baantje
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Citaat van: raf op 02 november 2017, 09:52:29 AM
...
ik hoop deze klaar te hebben tegen volgend jaar dat we weer op de school staan in Niel Bij As
de kinderen waren van het vorige baantje er gewoon weg van
...

Dat is tenminste een bijdrage aan de toekomst van onze hobby  ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

Ja Geert met BMSA en Pascal van HTC proberen we der tenminste nog iets aan te doen
Patrick heeft dit jaar met het kleine baantje daar gestaan terwijl de andere leden inclusief ikzelf zich met de rest bezig hielden
er waren duikboten waar ook de kinderen mee konden varen en vracht auto's en dergelijke
dus er was een groot deel van de modelbouw aanwezig
het mooie was dat we als we de jetons gingen tellen dat er in de drie takken even veel kinderen aan het besturen waren geweest .
Dus nee de hobby is niet dood alleen zouden meerdere clubs zich wat meer op kinderen moeten focussen
want kinderen houden een hobby in leven en niet diegene die perfect mooie banen op zolder hebben staan

maar probeer dat maar eens uit te leggen aan 99.99% van de modelbouwers en voor al clubs
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Afbraakwerken ...
De zolderbaan gaat er aan, een groot deel C-rail is al verwijderd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Citaat van: dani op 02 november 2017, 18:35:12 PM
Afbraakwerken ...
De zolderbaan gaat er aan, een groot deel C-rail is al verwijderd.

:-[  :'( :'( :-[ :'( :-[ :'(
Groetjes, Peter


loebaske


De laatste hand aan het leggen van de bolle neuzen om te bouwen...

ERVIN

Piko ECR loc heeft kuren , decoder probleem denk ik , ligt op de operatietafel.
Piko 2843 loc ( E-Drivers) anti slipbandje vervangen , was er ééntje kwijt geraakt.

krisds

Sfeerbeeld bundel by kris ds, on Flickr
Ik heb meestal niet veel tijd (huis af te bouwen, kinderen, werk,...), wat verloren kwartiertjes hier en daar. Tijd om foto's te maken heb ik dus vaak niet of het is al te donker om goede foto's te maken, maar ik heb toch eentje kunnen maken waarmee ik momenteel bezig ben. Een kleine goederenbundel, met op één engelse wissel na zijn alle wissels zelfbouw. De hoofdsporen zijn standaard code 75 flex en één spoortje bibloc. De aansluitingen (rechts en links) zijn volledig zelfbouw.
De bedoeling is om een leuk rangeerbaantje te bouwen en technieken te leren (het is mijn tweede baan). Moest het niet uitdraaien zoals ik voor ogen heb zou het nog altijd als schaduwstation kunnen dienen...

bollen neus

Stootblokken aan het maken schaal O in messing.
Den Eric.

raf

Perrons aan het maken op het kleine baantje

Nu staan ze in de motip primer maar hier ga ik nog werk aan hebben
Ik heb nu waterbasis verf zodat ik de kasseistenen kan gaan verweren
Heb ik nog nooit gedaan dus we zullen wel zien waar de boot strand

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Eindelijk weer een beetje modelspoorbouw. Een blikvanger voor de spoor 1 beurs in Sinsheim volgend jaar... zal ten gepaste tijde wel een apart draadje starten! :)

20171113 016 by Dirky dyniMo, on Flickr

raf

De dak vensters aan het maken voor het sheddar dak van de fabriek.
Morgen frezen en dan hopen dat het past.
Ik ga er een deel teveel hebben want de dakvorm loopt schuin toe .
Dus ik hoop dat ik er geen 12 moet frezen want dan kom ik materiaal te kort
Morgen kan ik er laten zien die ik gedaan heb
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Eindelijk zijn alle foto's van Turnhout-NEEB (en het waren er erg veel) overgezet van PhotoBucket naar mijn eigen stek.
Heeft wel wat voeten in de aarde gebracht.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om te proberen ook de gebroken links van reacties van mede-forumleden te herstellen.
Met véél en snelle medewerking van die leden.  Thanks !!!

De nu nog gebroken links hoop ik mettertijd ook nog in orde te krijgen.
Niets is zo vervelend dan die hatelijke kadertjes die vertellen dat foto's niet te tonen zijn ...

Mochten jullie nog problemen tegenkomen op het NEEB-draadje: laat het me zeker weten.
Dan probeer ik die nog op te lossen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

Lijstje opstellen wat er dit jaar nog eventueel kan gedaan worden. Dan nog eentje samenstellen op "lange termijn". De dag pakken zoals die komt, gaan doet die wel vanzelf.
Den Eric.

raf

Printjes aan het maken voor het abc systeem
Diode schakeling met relais en ineens led controle op 1 printje
Zodat je niet steeds naar de baan moet lopen om te kijken hoe de signalen staan
Eerste proef print gemaakt en kijken of ze werkt zoals gedacht
Gr Raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.