Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske

Heleba oude mannen, normaal had ik voldoende leesstof voor in mijne zetel....maar een vergeet kous heeft me liggen  ;) ;) ;)

doomslu

Citaat van: loebaske op 20 oktober 2014, 15:25:21 PM
Heleba oude mannen, normaal had ik voldoende leesstof voor in mijne zetel....maar een vergeet kous heeft me liggen  ;) ;) ;)
Die ouwe rakkers, daar kunt ge niet op rekenen hé Eric.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 20 oktober 2014, 15:05:05 PMalles moet naar de drukker woensdag, anders gaan al die ouwe mannen zagen dat ze hun boekske niet krijgen...  ::)

Niet dat ik me aangesproken voel  ::)

... maar door de drukte van de laatste maanden heb ik nog wel wat leesvoer liggen  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Mee bezig: starten met stap twee van de zolder-opruiming
Stap 1 is al gelukt: foto voor ...



en na:



Nog veel poetswerk,
sommige zaken nog wat herschikken,
en waarschijnlijk ook een nieuw likje verf hier en daar ...

Ik ben heel wat "vermiste" spullen tegengekomen,
en ik wist niet dat ik zoveel boortjes en inbussleuteltjes had ...  ::)

Nu de baan zelf aan de bovenkant vrij maken ... veel dozen met "nieuwste aanwinsten"  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Wow ... indrukwekkend !
En gezien de druk van de laatste maanden wat verdwenen is, is de kans groot dat deze propere toestand even gaat aanhouden  ;)

Nu kun je een aftakking maken van je baan naar je werkplek.
Elke loc die denkt onderhoud nodig te hebben, kan dan zelfstandig even "langsrijden" ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 22 oktober 2014, 11:05:38 AMNu kun je een aftakking maken van je baan naar je werkplek.
Elke loc die denkt onderhoud nodig te hebben, kan dan zelfstandig even "langsrijden" ;D

;D  ;D
Artificiële Intelligentie in de locs inbouwen? Je brengt een mens op ideeën  :o  ::)  ;)
Locs die zelf naar een "parking" rijden zit wel in het achterhoofd. Maar eerst verder opruimen :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Jawadde. Zo proper hebben we het nog noot gezien. Het terugvinden van heel wat spulletje bespaart je alvast van onnodige dubbele aankopen.

raf

ben je van de pot gerukt of watte

ik heb hier zo een zelf denkende decoder en das puur ellende.
die decoder ziet het verschil tussen AC en DC maar daar ik dus DC rijd op een AC baan wil die dus DC zijn
maar eigenlijk om te schakelen moet hij dus in AC stand staan en dat wil die zelfdenkende rommel dus niet
kan ook niet volgend de leverancier (producent)dus er is mij een verkeerde verkocht
nee geef mij maar een knopke om iets in te stellen want plug en pray ken ik reeds van die compu's

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Maar zo'n auto-diagnose-systeem met beslissing indien nodig om naar onderhoudsspoor te rijden, is wel een leuke denkoefening, en een aantrekkelijke uitdaging om zelf te bouwen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

In Wunderland Hamburg rijden de autootjes automatisch naar het laadstation, als hun metertje dat uitwijst.
Sinds ik dat zag, speelde het idee in mijn hoofd ...
Leuke uitdaging !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

mijn grasmachine doet dat ook  :)

B_Modelbouw

Hoe ??? Da's toch geen hoogstaande technologie

Mijn treinen rijden naar een vast opstelspoor wanneer hun rij-uren of rij-kilometers erop zitten.
Mijn auto's rijden naar de parkeerplaats wanneer de batterijspanning beneden een grens komt.

Inderdaad inspiratie heb ik net als Jean afgezien van MiWuHa
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

#4064
Citaat van: Rangeerduivel op 16 oktober 2014, 07:37:41 AM
Bouwen van een paar Kibri set's,
met de bedoeling een werktrein van Infrabel samen te stellen,
bestaande uit;
Dubbeltraktie HLD59
2RES wagons met vuile ballast,(Bmodels,zondag af te halen bij VBV)
2REGS "           "        "      "
2 forder-siloeinheit (Kibri)
1 onderstopper Viesmann(werkende digitale versie met sound)
1xonderstopper Liliput(digitaal)
1 ballast-profileermachine(Kibri)
1 sporenstabilisator(Kibri)
1 kraanlift voor bovenleiding(Kibri)
1 Roco HLD62 (Infrabel)
2 platte wagens met bovenleidingsmasten,met laad-en loskranen,
1 platte wagen met betonmixer en Werfkeet Infrabel.
Foto's volgen als alles af is,maar laat mij nu even met rust,want er is nog veel werk aan de winkel! :D :D

;)
Werktrein Infrabel 002 by rudyvanwayenberge, on FlickrWerktrein Infrabel 001 by rudyvanwayenberge, on FlickrWerktrein Infrabel 003 by rudyvanwayenberge, on Flickr