Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

Citaat van: Chrisrail op 17 oktober 2014, 15:19:45 PM
Tekst eens nalezen voor het verzenden kan een handig hulpmiddeltje zijn. :-\
Dat is waar maar als je (zoals ik) een (licht) vorm van dyslexie hebt, dan zie je die fouten zelfs niet eens bij het herlezen.
En er zijn wel meer mensen die dat hebben, zonder het echt te beseffen.    Meestal wordt er dan ook gewoon "over gelezen", maar soms leidt het tot grappige situaties, ja !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#4036
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Plamuurwerk achter de rug, deuren en opstappen zijn gevuld, goe laten drogen, afschuren kan later, eerst de grote opening in de zijkant van de body versieren. De body zal hierdoor wel wat verzwakken, dus wat voorzichtig zijn, chassis eens opzetten en kijken of ik er nog verstevigingen aan kan maken langs den binnenkant.
Den Eric.

minitreintje

Servo DCC decoder ontwikkelen...
De servo's werken al samen met het DCC gedeelte... Nu nog de eindcontacten, Wireless terugmelding, learning button implementeren.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Gerolf

Opruimen na de grote modelspoorexpo ... 't Is nodig ...  ::)





... zodat er (ook voor de kleinkinderen) terug treintjes kunnen rijden in MeB  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Een uitdaging: voor-en-na foto's ?

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 20 oktober 2014, 10:43:18 AM
Een uitdaging: voor-en-na foto's ?

Om mezelf uit te dagen, ja - de voor-foto's heb ik al  ::)  :-[  :'(  :o   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Het gevaar van opruimen is dan men daarna niets meer terug vindt!  ::)

Maar toch, wat een slachtveld!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 20 oktober 2014, 10:59:54 AM
Het gevaar van opruimen is dan men daarna niets meer terug vindt!  ::)

Het voordeel van opruimen is dat je verloren gewaande stukken terug vindt  ;)

Citeer
Maar toch, wat een slachtveld!  ;D

Euh, ja ... ik weet het  :-[  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

michiel ik ken da gevoel
madam had eens alle mooi opgeruimd met als gevolg da ik de eerste maanden niets meer terug vond
ik ben nog steeds opzoek naar 2 deuren van de loods (reeds malletje gemaakt)dan het volledige onderstuk van een portaal kraan en de arm van de kraan .
da zijn dus geen kleine stukjes die ik kwijt ben hé


nu de uhlenbrock decoder zit er in en da ding is nu juist iets te slim gemaakt
ik rij dus marklin DC 3 rail en da ding denkt dus dat het dc 2 rail rijd ennu moet ik zo een cv dinges omzetten om dat goed te krijgen
het zou cv51 moeten zijn die veranderd moet worden in 1 en nu staat hij in 3
hij moet al is het dc toch denken dat het een AC baan is want anders werkt het achteruit schakelen nog niet

voor de rest werkt alles zoals het moet
dus iemand die kan helpen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 20 oktober 2014, 10:40:57 AM
Opruimen na de grote modelspoorexpo ... 't Is nodig ...  ::)

Oh zo herkenbaar !
Zal ook eens vóór-foto's trekken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

jean voor de beurs dan zedde te laat LOL
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

B_Modelbouw

@Gerolf;
Grappig ... lijkt wel mijn Hobbyzolder afgelopen vrijdag, maar een bezoekje aan de beurs in Leuven van afgelopen zaterdag met enkele leuke vooruitzichten van nieuwe modellen
die hier op de baan gaan paraderen (AM86 - AM08 - ...) en een uitbreiding van de baan (zie draadje Eeckeren) zondag er stevig ingevlogen en plots gemerkt dat ik toch wel wat
ruimte heb en nog erger een hele boel zaken heb die ik om de een of andere reden niet meer wist dat ik ze had. Zelfs zaken die ik gekocht heb maar nooit zal gebruiken.
Zo'n opkuis is echt een verheldering.

@Michiel,
Niets meer terug vinden ... Alles mooi geordend deze keer in bakjes met duidelijke aanduiding wat erin zit ... scheelt een pak onwetendheid en nu maar hopen dat ik het zo kan
houden. Een doos met elektronica zal nu niet plots veranderen in een met schroeven, vijzen, draad en ook nog een printplaat.

@ Allen,
Misschien interessant om de komende dagen 'Te Koop' in het oog te houden want spullen die ik ooit (lees nooit) zou gebruiken gaan in de verkoop         
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Steam.N

Citaat van: raf op 20 oktober 2014, 11:25:25 AM
jean voor de beurs dan zedde te laat LOL

Toch niet, Raf: de kamer is ongeroerd, sinds mijn vertrek naar Leuven.
Dus foto "vóór" kan nog  ;)
Zouden nog foto's gemaakt moeten worden van garage - wasplaats - slaapkamer jongste dochter - veranda ...
Allemaal ingepalmd voor het goeie doel  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Prachtig, die foto's van Gerolf.  ;)

Waar ik nu mee bezig ben? Uitblazen, maar niet echt. Vandaag moet nog een artikeltje over de expo en het voorwoord voor MSM 141 geschreven worden. Daarna nog een tiental artikels nakijken.
Moet wel, alles moet naar de drukker woensdag, anders gaan al die ouwe mannen zagen dat ze hun boekske niet krijgen...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *