Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 15 december 2020, 12:18:20 PM
Ik was al bang voor Suske zijn uiteenzetting , maar nu begint onze Rudy hier ook al mee.  ;D


compleet mijn vakgebied niet ,

Hola, hooola, hoooooola!

Ten eerste :
zie het als opbouwend kommentaar hé Erwin,
en als het kan helpen: Kijk naar foto's van zulke zaken in de werkelijkheid, internet is ruim genoeg, dan zal je vanzelf zien dat dit niets met "vakgebied" te maken heeft

;)

dani

Citaat van: ERVIN op 15 december 2020, 12:18:20 PM
of ze nu correct zijn of niet , ik bouw gewoon dingen die ik mooi vind. ;)

voila zie....   meer moet dat niet zijn,  het is JOUW mini wereld, JIJ moet het moooi vinden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Voor mijn echtgenote is 2021 het laatste jaar "werken". Dan volgt haar pensioen. Nu zit het wat tegen en moet ze begin Januari aan de voet geopereerd worden. Ze zaagt al lang mijn kop af om nekeer iets klaar te zetten om boompjes te maken. Dat wil ze later zeker doen om een cent bij te verdienen.
Al enkele avonden klik ik me zot op youtube en uit de vele waardevolle en zelfs waardeloze tutorials heb ik een methode gefilterd om toch vrij snel het eerste draadwerk te draaien...

Een eerste test met wikkeldraad-restanten:

IMG_20201217_094723_resized_20201217_094743820 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr


Peter

Dirk,
Als ik een goede raad mag geven, neem dan eens kontakt op met Jos (grove den) die zal zeker bereid zijn je met raad en daad bij te staan.
Je kan zelfs afspreken met Jos om samen met je echtgenote bij hem thuis te gaan.

https://mbbgroveden.com/over-mbb-grove-den/
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Reeds vier wissels voorzien van wissel aandrijvingen en uitgebreid getest. Nu nikkel zilver haakjes aan het maken om voor een betere stroomdoorlating te zorgen , ik heb voor plaatsen van de rails nu maar halve railassen gebruikt vandaar om zeker te spelen. Drukknoppen  ook reeds aangesloten, nummer vijf is voor in de loop van volgende week, denk ik? Dan kan ik nu reeds al wat meer ballasten en terug beginnen kleuren (en niet in een kleurboekske natuurlijk)
Den Eric.

C.B.

Alle Tillig wisselmotoren eruit aan het halen , omdat ze niet voldeden.
Ze worden vervangen door de MP5 (aansturing via Dinamo - PM32 - MDDEC) en de MP6 (aansturing via Dinamo - OC32) , van MTB/Weinert.









Groetjes.
Claudio.

bollen neus

Zes wissels hebben nu hun aandrijving gekregen, 4 dagen kunnen testen en goedgekeurd.
Nu voorbereidend werk om deze namiddag iemand op weg te zetten voor spuitwerk aan te leren. Ho seinen en pilaren voor stroom volgens Zwitsers concept. Enfin, hopelijk geraken we hier gereed tis nen fermen hoop maar moet wel lukken. Het is weer eens iets anders .
Den Eric.

raf

ok ik heb roco wissels ns4546 ms4547
moeten deze ook het midden pint mee gestuurd hebben of niet
er zitten aan de motor drie schroefjes maar die dienen voor het bedienen van de wissel zelf
er zitten geen verdere aansluitingen aan die wissel

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

De puntstukken van die wissels kun je polariseren, maar het hoeft niet.
Als je het wel doet, aan weerszijden van het puntstuk zitten oortjes met een gaatje er in. Daar kun je een aansluiting maken door er een draadje in te klemmen. Het is een beetje improviseren en ik heb ook nooit goed begrepen wat nou de juiste werkwijze is.

raf

Ok klaas bedankt ik dacht dat het een toestand was om de wissel bij elkaar te houden .
Maar dus daar kan ik polarisatie in maken .

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Citaat van: Klaas Zondervan op 26 december 2020, 11:29:07 AM
De puntstukken van die wissels kun je polariseren, maar het hoeft niet.
Als je het wel doet, aan weerszijden van het puntstuk zitten oortjes met een gaatje er in. Daar kun je een aansluiting maken door er een draadje in te klemmen. Het is een beetje improviseren en ik heb ook nooit goed begrepen wat nou de juiste werkwijze is.

Klaas,
vroeger waren bij Roco polarisatie-set's te koop .
Deze bestond uit draadjes met een oogje aan en een schroefje en een moertje van M1,4 mm , zodat je het draadje doormiddel van het schroefje aan het puntstuk kon bevestigen in het betreffende gaatje naar keuze links of rechts.
Saskia

Klaas Zondervan

Aha, op die manier. Die polarisatiesetjes heb ik nooit gekend.

stoomlokje

Klaas ,
Dat was het nr.: 40289 van Roco, er zaten ook 2 draadjes bij met aan-gesoldeerde raillassen voor de stroomafname naar het schakelrelais.
groetjes,
Saskia

bollen neus

Einde van de spuitles, alles opgeruimd en tevreden man is hier buiten gegaan, alle Zwitserse bovenleidingspalen zijn gedaan, ontvet, primer en dan in grijs spuiten.
Den Eric.

raf

Drie seinen los op de baan gezet en het ziet beter uit dan met die voorlopige paaltjes

Ze moeten nog aan gesloten worden en de platformen met de leuning moet er nog aan
Maar het is me vandaag maar eerst gelukt op er eentje te maken .de andere mislukten elke keer of waren te dik .
Maar de platformen zijn nog niet goed genoeg om geplaatst te worden .
De voetjes moeten ook nog gemaakt worden waar de masten in passen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.