Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

svvander

Zonde dat het 7uren geduurd heeft... maar het is dan toch opgelost. Dan kunnen de loc's terug bollen!  ;)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

B_Modelbouw

Zeven uur voor een defecte kabel... da's vervelend.

En dan komt mijn slecht karakter boven, waarom zo lang ?
Zijn er geen snellere manieren om de juiste diagnose te stellen.
Vb. Indicatie leds op de modules zelf, of teruggaan naar de laatste stand dat alles nog werkte.
Voor mezelf heb ik in Koploper enkele diagnose beeldschermen aangemaakt, Die me vrij snel in
de juiste richting sturen. Zowel voor alles wat wordt ingelezen, als ook wordt aangestuurd.

Zelf heb ik zo een fout in alle zes de keerlusmodules van Rosoft, keerlus gewijs werken ze perfect
maar geven geen terugmelding naar de bezetmelders. Dus wanneer ik tijd heb deze eens van onder
de baan vijzen en het defect zoeken (garantie zal er niet meer opzitten).
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Havoc

Zwijg me van zo'n dingen. Diegene die dat nog niet voorgehad heeft, die moet het nog voorhebben. Het komt nog...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bollen neus

Ach wat is nu "zeven uurtjes" in een mensenleven?
Heb ook eens een fout gehad, geen stroom op de schakelaars voor het licht en de seinen en na een uurtje zag ik pas dat de tweede transfo niet aanstond. Ge lacht er eens mee en soms maakt dat uwen dag wel goed hoor. 8)
Den Eric.

Alberke

Aan het proberen om een edits relaisprint terug aan de praat te krijgen, maar hoe zat dat ook weer met dat adres.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Citaat van: bollen neus op 09 december 2020, 17:22:45 PM
Ach wat is nu "zeven uurtjes" in een mensenleven?
Heb ook eens een fout gehad, geen stroom op de schakelaars voor het licht en de seinen en na een uurtje zag ik pas dat de tweede transfo niet aanstond. Ge lacht er eens mee en soms maakt dat uwen dag wel goed hoor. 8)
Den Eric.

Veel als ge graag rijdt met de treinen op de baan. Maar alles is inderdaad heel relatief. Maar ik herinner mij momenten dat ik met den hobby begon en dat ik mijn loc (toen met IB), niet aan de praat kreeg. Uren zitten zoeken en vloeken... was toen ook een probleem met een kabelke. Iets onnozel van ne niets. En toch. Op het ogenblik zelf kon ik er mij zo kwaad in maken. Maar alles komt goed...  8)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Ach hier ooit eens zot gezocht na het aansluiten van een signaal.
Beide ledjes bleven branden en maar meten en zoeken en nadien bleek er een brugje soldeer onder de ic voet te zitten die beide uitgangen verbond.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: Alberke op 09 december 2020, 18:11:16 PM
Aan het proberen om een edits relaisprint terug aan de praat te krijgen, maar hoe zat dat ook weer met dat adres.
boek teruggevonden!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

#9638
Vandaag zijn de werktafels toegekomen voor mn atelier en heb ik ze op hun plek gezet.  4 tafels van telkens +150 kg  :o 
Er staan er 2 apart van telkens 2,6m bij 1,3m en twee zijn naast elkaar geplaatst zodat ik een grotere werktafel heb van 5,2m bij 1,3m.  Iedere tafel is onderaan ook voorzien van 4 stopcontacten.

Foto's volgen later ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/130982144_3816322841753170_4648161391667101398_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=2&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=jpXVvqsCs0AAX9u7lGQ&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=861d42f30aea8bfe65cda7749e59e0ef&oe=5FF5EFB5

Een deel kratten klaar met de nieuwe resin .volledig andere instellingen nodig voor dit spul.
Maar er zijn er toch een deel gelukt. Nu snel ergens neer gezet aan een magazijn maar er word nog meer mee gedaan dan dit .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: evan op 09 december 2020, 21:44:22 PM
Vandaag zijn de werktafels toegekomen voor mn atelier en heb ik ze op hun plek gezet.  4 tafels van telkens +150 kg  :o 
Er staan er 2 apart van telkens 2,6m bij 1,3m en twee zijn naast elkaar geplaatst zodat ik een grotere werktafel heb van 5,2m bij 1,3m.  Iedere tafel is onderaan ook voorzien van 4 stopcontacten.

Foto's volgen later ...
Amaai!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: evan op 09 december 2020, 21:44:22 PM
Vandaag zijn de werktafels toegekomen voor mn atelier en heb ik ze op hun plek gezet.  4 tafels van telkens +150 kg  :o 
Er staan er 2 apart van telkens 2,6m bij 1,3m en twee zijn naast elkaar geplaatst zodat ik een grotere werktafel heb van 5,2m bij 1,3m.  Iedere tafel is onderaan ook voorzien van 4 stopcontacten.

Foto's volgen later ...
4 stopcontacten lijkt mij véél te weinig. 8 is het minimum. Als ik zie hoeveel ik er nodig heb voor 1 pc... Die ene hier achter mij: pc, scherm, 2 scanners, 3D printer en een 3.5" USB: 6 stopcontacten. En dan is er nog minstens 1 lamp, soldeerbout, voedingkje om iets te testen. Als je dan nog iets wil opladen wordt  het direct zoeken welke stekker je kan uittrekken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Val-Rikard

Citaat van: evan op 08 december 2020, 07:48:35 AM
Bedankt mannen.  De verhuis is achter de rug en nu wonen we nog steeds in een fort van kartonnen dozen, maar op een ander adres 😂.  Ik ben geradbraakt, maar voldaan

Troost u, er zijn er nog  ;D  ( Iets minder geradbraakt ).


evan

Citaat van: Havoc op 10 december 2020, 08:07:18 AM
Citaat van: evan op 09 december 2020, 21:44:22 PM
Vandaag zijn de werktafels toegekomen voor mn atelier en heb ik ze op hun plek gezet.  4 tafels van telkens +150 kg  :o 
Er staan er 2 apart van telkens 2,6m bij 1,3m en twee zijn naast elkaar geplaatst zodat ik een grotere werktafel heb van 5,2m bij 1,3m.  Iedere tafel is onderaan ook voorzien van 4 stopcontacten.

Foto's volgen later ...
4 stopcontacten lijkt mij véél te weinig. 8 is het minimum. Als ik zie hoeveel ik er nodig heb voor 1 pc... Die ene hier achter mij: pc, scherm, 2 scanners, 3D printer en een 3.5" USB: 6 stopcontacten. En dan is er nog minstens 1 lamp, soldeerbout, voedingkje om iets te testen. Als je dan nog iets wil opladen wordt  het direct zoeken welke stekker je kan uittrekken.

;D ;D ;D

Dit zijn de werktafels voor modules, dioramas en gebouwen op te bouwen.  dus 16 stopcontacten is toereikend en dan zijn er nog de contacten in de muren.  Bureau, Airbrush, printer, 3D printer, Laser en Zagerij zijn andere ruimtes en daar zijn ook de nodige stopcontacten.   ;)

Wordt vervolgd ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Evan, je bent zo te lezen nu een heel stuk beter geïnstalleerd om er volop voor te gaan :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.