Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

het probleem was dat de print in de houder geklikt zat en ik dus dacht van ok met die print is niets verkeerd .
maar ok nu verder werken aan het programma

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

..Een oud projectje terug opgepikt: bouwdoos van een type 29.
Veel kleine stukjes ontbreken, zoals de stoomfluit en de buffers.
Rijden zal die wel nooit doen, na een halve toer lopen de wielen vast. Ze zijn perfect "gekwartierd" daar ligt het niet aan, maar de stangen draaien op het wiel met minuscule busjes, en die had ik ook niet meer allemaal, dus ik denk dat daar het probleem zit.
En geraak daar maar eens aan!
Ik dacht er een stoomgenerator van te maken, maar misschien toch een statisch model.
29bis by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 09 november 2020, 12:53:09 PM
Rijden zal die wel nooit doen, na een halve toer lopen de wielen vast. Ze zijn perfect "gekwartierd" daar ligt het niet aan, maar de stangen draaien op het wiel met minuscule busjes, en die had ik ook niet meer allemaal, dus ik denk dat daar het probleem zit.
En geraak daar maar eens aan!

Hier van 't zelfde,
Bij die van mij zitten alle busjes er in, maar ik heb eerder de indruk dat er te veel speling op de bevestiging van de drijfstangen zit waardoor die zijwaarts alle richtingen uit kunnen en daardoor in elkaar haken...
Zoals je zegt, prima voor een statisch model!
En voor het ogenblik ook in status; "nog af te werken"! :(

;)

Je hebt PB Hugo.

raf

een van de kappen van de ar45 gespoten en die is nu aan het drogen
morgen tweede laag met redelijk nmbs goen hoop ik
de frees file terug gevonden van de ruitjes dus das voor seffens
3 mm plexy glas en met een 1 mm freesje
ik heb ze vroeger reeds eens gefreesd dus het gaat lukken
dan kan ik beginnen aan de lamp houders en dergelijke
buffers heb ik ook reeds denk ik
een esu V5 in het chassis en dan een binnen werkje printen met stoelen en zo
het donor  chassis er eentje van lima dacht ik maar doordat ik het reeds aan gepast had kan ik dat niet meer terug vinden (ook in me kop niet meer)

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

en dan wil je vensters gaan frezen en zit je zonder freesjes
doeme toch vergeten door de loop van het jaar de stock te kontroleren
3 mm heb ik er meer dan genoeg maar juist die van 1 mm die ik nodig heb ontbreken
dus nu 6 weken wachten op de china mail
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

Wat ?  6 weken wachten , dan kocht ik er toch een paar hier voor verder te kunnen hoor , weet het kosten dan wel meer maar kan ik toch verder met project ipv alles weer op de lange baan te schuiven
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Floris

Citaat van: Rangeerduivel op 09 november 2020, 13:29:16 PM
Citaat van: Alberke op 09 november 2020, 12:53:09 PM
Rijden zal die wel nooit doen, na een halve toer lopen de wielen vast. Ze zijn perfect "gekwartierd" daar ligt het niet aan, maar de stangen draaien op het wiel met minuscule busjes, en die had ik ook niet meer allemaal, dus ik denk dat daar het probleem zit.
En geraak daar maar eens aan!

Hier van 't zelfde,
Bij die van mij zitten alle busjes er in, maar ik heb eerder de indruk dat er te veel speling op de bevestiging van de drijfstangen zit waardoor die zijwaarts alle richtingen uit kunnen en daardoor in elkaar haken...
Zoals je zegt, prima voor een statisch model!
En voor het ogenblik ook in status; "nog af te werken"! :(

;)

Je hebt PB Hugo.
Mochten jullie t nog niet willen opgeven om de loc aan t rijden te krijgen, gewoon stapje voor stapje werken. Alle stangen eraf, kijk of de aandrijving soepel loopt (dus gewoon motor en tandwielen naar de aangedreven as), gaat dat goed, dan koppelstangen erop, zijn die uit 1 stuk of meerdere delen? Als het meerdere delen zijn, dan alleen de aangedreven as met de naastliggende verbinden, als dat soepel loopt weer een deeltje koppelstang erbij naar een volgende as en weer net zolang rommelen tot het soepel werkt... draaien alle assen soepel met volledige koppelstangen, dan een van de drijfstangen erop, weer rommelen tot t werkt, drijfstang aan de andere kant erbij etc...
Bij een volledig drijfwerk zien wat er misgaat is nogal lastig als je dr weinig ervaring mee hebt. Wat dan vaak wel aardig werkt bij foutzoeken is de boel laten draaien tot ie blokkeert of op een zwaar punt zit en dan alle stangen stuk voor stuk navoelen met een pincet of tangetje. Overal hoort wat speling op te zitten maar de stang die t probleem geeft zit onder spanning en heeft dus geen speling.

Geert

Een testbaan samengesteld die goed hanteerbaar is (op zijn zijkant geplaatst kan worden) om ROCRAIL en zelfbouw LocoNet randapparatuur te testen.

Testbaan Marklin K rails voor ROCRAIL en LocoNet zelfbouw toepassingen by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

leuk stuk testbaan, Geert...  Het is toch wel iets anders dan het "ovaaltje" om een lokje te laten rijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: Floris op 10 november 2020, 11:23:25 AM.

Mochten jullie t nog niet willen opgeven om de loc aan t rijden te krijgen, gewoon stapje voor stapje werken. Alle stangen eraf, kijk of de aandrijving soepel loopt (dus gewoon motor en tandwielen naar de aangedreven as), gaat dat goed, dan koppelstangen erop, zijn die uit 1 stuk of meerdere delen? Als het meerdere delen zijn, dan alleen de aangedreven as met de naastliggende verbinden, als dat soepel loopt weer een deeltje koppelstang erbij naar een volgende as en weer net zolang rommelen tot het soepel werkt... draaien alle assen soepel met volledige koppelstangen, dan een van de drijfstangen erop, weer rommelen tot t werkt, drijfstang aan de andere kant erbij etc...
Bij een volledig drijfwerk zien wat er misgaat is nogal lastig als je dr weinig ervaring mee hebt. Wat dan vaak wel aardig werkt bij foutzoeken is de boel laten draaien tot ie blokkeert of op een zwaar punt zit en dan alle stangen stuk voor stuk navoelen met een pincet of tangetje. Overal hoort wat speling op te zitten maar de stang die t probleem geeft zit onder spanning en heeft dus geen speling.
Bedankt Floris. Dat heb ik inderdaad op die manier gemonteerd. Er is maar één aangedreven as, de koppelstangen doen dus hun werk zoals in het echt. Omdat de overbrenging nogal sumier is dacht ik de motor te verwijderen en de loc te duwen met een aangedreven tender.
En dat is misgelopen, de wielen slippen ondanks het enorme gewicht van de bovenbouw toch, en dat veroorzaakt blijkbaar de blokkering.
Denk ik  :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

geert testen doe ik dus op module 1 van de drie modules;ok ik kan niet rond rijden maar ik kan wissels en dergelijke testen

dan hoef ik niet altijd naar de zolder te lopen om iets uit te testen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Uittekenen voor mijn testbaan waar ik de blokken, terugmelders en de spoorlasonderbrekingen ga plaatsen.

Testbaan blokken en onderbrekingen by Geert Giebens, on Flickr

De uitvoering op de testbaan zal voor morgen zijn, feestdag ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bollen neus

Kleine houten luifel met kiezels binnen in is volledig klaar en staat afgewerkt reeds op de baan. Ook is de grote steun voor de katrol brug gespoten met een paar laagjes matte vernis. Nu bezig met de rest van de katrol brug een beurt te geven. Den hoek om wat foto's te kunnen pakken begint stillkes maar zeker langzaam wat vorm en kleur te krijgen. Alles op zijnen tijd. En verder zien we wel hoever we hier springen.
Den Eric.

Dirky

Verbindingsbrugje aan 't bouwen... Zie draadje "Minima Forma" om te zien waar het zal/moet inpassen...

IMG_20201113_111007 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

bollen neus

Katrol brug is volledig vervuild en afgewerkt, idem dito voor stelbrug, barak. Nu volop bezig aan tweedespoor aan het inkleuren.
Den Eric.