Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 03 november 2020, 22:34:57 PM
Waarom het gemakkelijk maken als je het ook moeilijk kunt...
Wel een ingenieuze oplossing.
en vooral als het een ander mag oplossen, toch goed gevonden ;)

Dirky

Citaat van: SuSke op 03 november 2020, 22:34:57 PM
Citaat van: Dirky op 03 november 2020, 15:56:53 PM
...Op "de baan" wil Evan alles schots en scheef dus moet ik een bruggenhoofd met verstelbare hoek aanleveren.  :D

Waarom het gemakkelijk maken als je het ook moeilijk kunt...
Wel een ingenieuze oplossing.

thx...
Ben tevreden met dit resultaat maar het kan beter en sneller wat betreft het monteren. Heb ik al een revisie voor getekend. Volgende keer...

raf

ok gisteren de darpol uitgehaald omdat ik de rails een beetje wilde stofzuigen en ???? hij doet het niet .
raar want dat ding werkte altijd dus wat is er aan de handjes
ok sloop tijd dan maar want het zou wel eens slecht contact kunnen zijn met die veertjes in de boogies
nop het contact was goed dus open schroeven dat ding
hopla was dan datte een decoder nooit gezien dat ding maar het zit er wel in
ja tia's doen vreemde zaken met je geheugen maar waar komt dat ding vandaan en waarom heeft het vroeger wel gewerkt

ok massa getrokken met een draadje om van die slechte verbindingen met die veertjes vanaf te zijn maar nu het probleem
daar ik nu digitaal rij wil die decoder dus in geschakeld worden maar welk adres heeft dat ding
de esu programmer dan maar opgestart en ??? niks hij kent de decoder niet
ok das lachen dan
gelukkig stond op de krimp kous bachman anders was het nog moeilijker om te achter halen welk merk hij was

ok dus laten we adres 3 eens proberen het standaard waar normaal elke esu decoder mee verkocht word
en hoera het werkt ik kan de motor bedienen en dergelijke
maar nu hoe programmeer ik die decoder
op het programmeer spoor van de digikeijs misschien dat ga ik vandaag eens proberen want ik wil de darpol een ander adres geven

of iemand anders een idee





If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#9498
Hahaha... leuke explosie van woorden.  ;D  Stofzuigen, handjes en vreemde zaken met m'n geheugen, darpols en bachmann op de krimp kous. Decoder opgestart en lachen dus want normaal esu en dus darpol niet met programmeer spoor van digikeijs een ander adres proberen, hoe...

Leuk, maar sorry, ik kan je niet verder helpen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

ja sorry maar het probleem is al opgelost
je kunt dus met die esu lokprogrammer wel andere waarden in cv 's zetten van andere merken maar dan heb je geen mooi menu zoals bij de esu decoders

het gaat dus manueel en bitjes tellen enzo

ik zit nog te knoeien met 2 decoders waarvan een esu v2 en een onbekende alweer
vroeger heb ik die uit de roco loks gesloopt om deze om te bouwen naar 3 rail
nu ik dus digitaal rij vanaf dit jaar zowat wil ik die decoders eventueel gaan gebruiken

zo heb ik een stukje egger bahn en inplaats van de decoder in de lok kan deze ook perfect aan de rails aangesloten worden
je kunt dan maar met 1 lok rijden en dat is dus perfect wat ik wil doen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Messing stelbrugske is vervuild en kan ingeplat worden op de baan. Dan de grond voorzien van kiezels en nodig vuil, dit gebied is tussen de barak en de stelbrug, kleine onderdelen ook vervuild die komen onder de katrolbrug te liggen als versiering.Nu kunnen we terug wat verder doen aan de grote seinbrug, daar is nog wel een paar weken werk aan.
Den Eric.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 04 november 2020, 14:48:28 PM
je kunt dus met die esu lokprogrammer wel andere waarden in cv 's zetten van andere merken maar dan heb je geen mooi menu zoals bij de esu decoders

Daarvoor heb je zelfs geen locprogrammer nodig, dat kan je met elke digitale centrale al....
Ik programmeer bij een decoder enkel CV3, 4 en 5 (en CV1 of een lang adres indien mogelijk) en al m'n treinen doen wat ik er van verlang...
Al de rest vind ik 'waarom gemakkelijk als het moeilijk ook gaat!' ::)

;)

raf

ok ja je hebt gelijk dat ja dat ook met elke centrale kunt
maar met het esu programma gaat het makkelijker (zal wat lui zijn zekers)
anders moet je soms van die berekeningen beginnen te maken om een cv juist te krijgen

bv remmen op een bepaalde afstand is toch wel efkes wat instellen om dat klaar te krijgen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Wat doet een mens tijdens de herfstvakantie ?   

Samen met de zoon een poging wagen om van een Carrera racebaan een realistisch uitziend racecircuit te maken met zo weinig mogelijk investeringen....
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

OlivierV

Mijn i4/i5 rijtuigen van LS Models. Die van de laatste lichting, supermooi afgewerkt, enkel 1 nadeel sommigen rijden niet goed omdat de messing aspotjes niet diep genoeg in het draaistel zitten. Ik las een tip op BNLS om dit aan te pakken, uitgeprobeerd, en kwartiertje later reed alles veel vlotter.

Hoe?

Simpel, warm je soldeerbout op, niet te warm, zet hem in de messing aspot, wacht tot het wat warmt en je zachtjes het messing aspotje iets dieper het draaistel ziet ingaan. Niet te diep, doe het desnoods in 2 stappen, maar kijk op een goed kwartier was ik klaar met mijn 3 van de 4 slechte rijders. :)
Ik hoop dat de bestelde C1 varianten en de hopelijk nog paarse met roze band  i5-en dit euvel niet meer hebben. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Eens geen treinen, een paar herfstwandelingen op het programma dit week end, moet ook eens kunnen (maskers genoeg liggen) We waren dit toch al gewoon van te dragen op reis in buitenland.
Samen met den hond wat gaan ravotten in de bossen hier in de omtrek, zalig.
Den Eric.

raf

me eigenlijk voor de kop aan het slaan
ik had een 16F722 processor maar ik liep tegen de grens van het aantal woorden aan
dus een grotere processor 18f4553 en nu wilde het scherm niet werken dus ?????
alle mogelijkheden geprobeerd maar geen resultaat
de processor zit in een voetje gekleefd op het schakel paneel dus van onder niks te zien
de A poorten werken en de test led flikkert ook
bleek dat ik de andere poorten niet had aan gesloten en daarom ook de display niet wilde werken
ik wil mezelf dus voor de kop slaan zo idioot

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 07 november 2020, 16:41:47 PM
me eigenlijk voor de kop aan het slaan

ik wil mezelf dus voor de kop slaan zo idioot

Dat moet je zelf niet doen hé raf!
Je kan geen aanloop genoeg nemen...
Als het je plezier doet komen wij daarvoor wel eens speciaal naar As!!! ;D ;D ;D

;)

raf

ja kom maar af maar wel mondkapje en niet meer deze avond want het is een beetje laat aan het worden
hahaha
nee echt dom van me ik had die porta volledig naar de stekkers door verbonden en de rest gewoonweg vergeten

kan gebeuren maar wel 2 dagen naar de kloten met zoeken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

de volgende keer kijkt ge daar gelijk naar ...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.