Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

eens proberen om een stukje van de treinbaan in RocRail te steken, en dan wat experimenteren met S88 terugmelding vanop Arduino naar de Ecos-2 en dan naar RocRail.

Alle begin is moeilijk, maar een eerste "rondje" met blokken, melders en opvangen van de signalen lukt me al.
Nu verder INLEZEN in de manual van RocRail om routes te bepalen en eens te kijken hoe dat dan gaat met blokken bezet maken en vrij geven...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

verder aan de module(s)
de overgangs bak staat er nu ook aan en het schakel paneel zit er in
dit front word nog vervangen door een mooier eens het allemaal werkt
nu kan het zijn dat er nog zaken bij komen of weg gehaald worden

dit paneel dient voor de drie bakken die ik aan het bouwen ben te sturen ;daarom voor sommige wat on overzichtelijk maar voor het afwerken van de baan wel voor mij een hulp

sfeer foto van de parking

deze is ondertussen uitgebreid zodat er toch een auto of 7 op kan staan
dat was het zo wat meer foto's bij modeltreiners op FB
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Toch maar eens aan het "weahteren" geslagen... alleen trekt het weer op niets. Maar goe: al doende leert men.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Citaat van: svvander op 30 oktober 2020, 14:51:17 PM
Toch maar eens aan het "weahteren" geslagen... alleen trekt het weer op niets. Maar goe: al doende leert men.
Sven waarom plaats je geen foto en beschrijf je wat je gedaan hebt, er zijn hier mannen die je dan wel een beetje verder op weg helpen en voor de minder getalenteerde zoals ik meteen een stukje met wat wel en wat niet te doen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

svvander

Zal ik zeker nog wel eens doen hoor. Al wat ik probeer heb ik van hier of van op internet gehaald. De technieken ken ik, alleen de uitvoering is er nog niet zoals het moet. Dit kan enkel door te oefenen. Mijn probleem is vooral te veel willen vervuilen. Less is more...

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

ken het probleem daarom doe ik nu alleen de gebouwen en zo verouderen daar begin ik reeds goed mee weg te geraken al zijn er hier krakken die ik nooit kan evenaren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Vier van de zes signalen zijn nu voorzien van de draden, achterzijde dicht gemaakt met plastic card en reeds voorzien van een laagje zwarte verf. Gaat later na montage nog wel moeten bijgeschilderd worden maar dat zijn zorgen voor later. Nog 2 seinen te gaan.
Ook reeds de volledige brug zo goed mogelijk proper gemaakt aan soldeerlassen en ontvet met Aceton. In I profielen zijn de kleine gaten reeds voorzien daar waar de seinen gaan gezet worden.
Aangezien de katrolbrg gespoten staat kan ik eraan beginnen om deze wat te vervuilen en een poging te ondernemen om wat spetters en afgepelde verf te realiseren. Enfin, als het lukt natuurlijk anders wordt het terug verwijderen en terug herspuiten.
We kunnen ons terug wat bezighouden voor de komende week.
Den Eric.

krispy

Twee avondjes bezig gehouden met een gebouw van scratch te maken , het is gebaseerd op seinhuis brugge blok V  , hier gaat het geen dienst doen als seinhuis maar ruimte waar het personeel van de bundel in vertoeft  voor de  pauze enz...

Het diende als oefening voordat ik aan dat van mortsel begin vanaf sratch
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Deze namiddag eens Flink werk maken van mijn kopstation dat heraangelegd wordt,
Er was moeilijk op te rijden (voortdurend ontsporingen) omdat de grondplaat zeer oneffen was na allerlei wijzigingen.
Dan maar de korte (maar felle) pijn en alles uitgebroken en vanaf een nieuw (b/)plaatje vertrokken
Zo zag het er héél vroeger ongeveer uit, met als enige verschil dat achter dee huizenrij een wand was opgetrokken met een foto van een stad (Nijmegen) zodat het net leek of de huizenrij bij de stadsrand behoorden


Bedoeling is nu om de achterste helft kopstation voor personenvervoer, en de andere helft opslag bulk en /of kontainers...

Bedoeling is de achterwand terug (links van de plaat) te plaatsen zodat de omloop van de baan (links tegen de muur waar de new look treinen staan) niet zichtbaar is...

;)

Koen

#9475
Ik ben momenteel bezig met het  maken van plaats.
Volgende week is de grote verhuis. Het personeel mocht bij de sluiting van het pand bureelkasten, tafels, labotafels ed overnemen. Geluk bij een ongeluk. Ik ben wel mijn job kwijt maar heb dan toch het geluk om mooi materiaal te laten verhuizen.

Verder ben ik nog aan mijn PLM-station aan het bouwen. Langzaam maar zeker begint er vorm in te komen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Rudy, af en toe eens met een schone lei herbeginnen doet deugd! Succes er mee.

En aan alle anderen... ook succes hé mannen. Laat maar snel zien hoe het vordert.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

vandaag mijn 1 die ik mag thuis ontvangen hier en een beetje aan en op de bak aan het rijden .boven met verfjes aan de gang en straks met grasjes en dergelijke

test doen om zand op de uitgraving wand te spuiten om zo structuur te krijgen

gr raf en foto's volgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Ben samen met mijn echtgenote langzaam bezig alles te sorteren, en hetgeen we behouden in te pakken. O ja, ik weet het wel, we hebben nog ruim de tijd. Mijn baantje is nog een geraamte met een stuk rail om af en toe de paar modellen die ik behoud te laten voor en achteruit (ong. 3,00 m.) rijden.
De meeste andere zijn gelukkig (op 6 na) verkocht naar Duitsland en Nederland (helaas bijna geen  hier in Belgie)
Het meeste tijd steek je in het inpakken van loks, wagens, rijtuigen en kleine details zoals lampen, auto's, figuurtjes enz.
De hobby spullen van mijn echtgenote is niet minder (eerder meer) werk..maar zoals gezegd .....we hebben nog tijd.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Je kunt niet snel genoeg beginnen, Peter.
Op 't eind zal er al stress genoeg zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *