Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bellejt

verdunde houtlijm met drupjes dreft erbij en daar je kiezels in mengen en opbrengen in verschillende dunne lagen werken.Een werkje van lange duur maar dat loont dan op het einde.Zelfs kleur kan je al mengen in de lijm met zo tubetjes uit een doe het zelf zaak

Thommy

Opnieuw begonnen met de Marklin M2 te herlakken naar de gijs/oranje versie. Vorige oranje was niet goed gedekt/rare plekken gekomen. Dus terug straalcabine in glasparelstralen...
Greetz

Thommy

raf

marklin 26003 omgebouwd naar een gelijkstroom motor en een V5 van esu er in gezet
man wat een verbetering wat rijden betreft van deze lok
https://youtu.be/svuRTMNt5P8
hier op het programmatie spoor en straks op de baan
dan ook een reeks 77 omgebouwd met een V5 decoder en deze rijd nog mooier
daar moeten nog wel automatische koppelingen onder komen want deze lok is om te rangeren
https://www.youtube.com/watch?v=VLZAGm5Y79s&feature=youtu.be&ab_channel=chikes4862
dit was het weer voor vandaag
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#9453
door dat het nu op zolder te fris aan het worden is aan de bak die hier beneden staat dan maar verder doen
de blauw/witte leds zijn nu allemaal vervangen door WW leds
en nu alles op de kant zetten en aansluiten zodat er ook een beetje over de 1,20 meter lange bakken gereden kan worden
een dag je werk en het grootste gedeelte is aan gesloten .
dus rijden maar al ik het wel kort voor de rails op zijn
https://www.youtube.com/watch?v=HeUFxVdL8GI&ab_channel=chikes4862
morgen beginnen aan de wissel sturing dan kan het pas echt plezant worden want nu is dit nog allemaal manueel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Sein brug verder samenstellen en voorzien van relingen. Dan kunnen we nu beginnen met opkuisen an verwijderen overtollig soldeersel. Goed ontvetten en in de grondverf spuiten. Alle 6 de seinen zitten nu ook in elkaar gezet en voorzien van de nodige bedradingen. Ook reeds dichtgemaakt met plastic card, zwart spuiten gaat later gebeuren, ook moeten er nog wat gaatjes voorzien worden in de I profielen daar waar de seinen komen te staan, bezigheidstherapie avant la lettre.
Den Eric.

Waterman

Helemaal voorbereid voor digitalisering.

Nu nog wachten tot de decoder aankomt  ;D

DSC_0086 by Patrick VdBossche, on Flickr

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 23 oktober 2020, 11:05:28 AM
Helemaal voorbereid voor digitalisering.

Ik wil mij niet moeien maar let goed op dat de koolborstels alle twee zijn geisoleerd van de motor, maar misschien is het een jonger exemplaar, vandaar... :-\
Ik herrinner mij dat ik een plasticard ringetje heb moeten maken voor één van de koolborstelhouders, anders ging het niet lukken bij die van mij...

;)

raf

#9457
de zwarte draad van de lampjes zelfde probleem
als die aan de massa liggen pfht decoder

gr raf
zelf bezig aan een seinhuis te bouwen naar voorbeeld van het sein huis dat in asch gestaan heeft
ik heb het wel in spiegelbeeld gemaakt omdat ik de grote paart aan de andere kant wilde hebben in verband met bestrating
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Waterman

De motor is volledig gegeïsoleerd, en alles werd zorgvuldig nagemeten. Dat doe ik nog eens wanneer de decoder erin zit alvorens ik er een eerste keer stroom opzet.

De zwarte draad naar de massa (linker rail) blijft behouden, het printplaatje waar het lampje opzit is geïsoleerd van het chassis en de witte draad is voorzien voor aansluiting op de overeenstemmende functie uitgang van de decoder. Ik heb nog een loc op deze manier van schakelbare verlichting voorzien en dat werkt perfect.

Klaas Zondervan

Waarom niet een led geplaatst in plaats van de gloeilamp?

Waterman

Citaat van: Klaas Zondervan op 23 oktober 2020, 13:11:53 PM
Waarom niet een led geplaatst in plaats van de gloeilamp?

Omdat ik de noodzaak of meerwaarde van ledjes niet zie in dit geval.

raf

ok maar dat was niet te zien op de foto
indien geïsoleerd is er geen probleem maar liever iemand op een mogelijke fout wijzen dan pfhhhhhhhhhh de damp er uit en een decoder overleden denk ik dan

de meerwaarde van een led is te overwegen ;ik zet ook niet overal ledjes in de plaats ;
indien het BV een diesel aan gaat met 3 witte lampen dan zet ik wel WW leds omdat ik de derde lamp wil schakelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Dit is meer waar waren we mee bezig.
Op verzoek/wens van mijn zwager een vrachtwagen nagemaakt van het bedrijf waar ik werk.
Hier het orgineel:



En hier mijn creatie:
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

henry

Ik ben bezig mijn Fleischmann overtollige profirails te verkopen.

Blijkt dat er meer is dan ik zelf dacht.

Ga over op piko A-rails.

Voor wie er wil kijken , 

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1616412479/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.