Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

Gisteren voor de zoveelste keer de zolder beginnen  opruimen en alles netjes in bakjes en doosjes opbergen zodat ik binnenkort weer kan gaan werken aan de baan...  Het wordt nu wel eens tijd dat daar wat treinen kunnen rijden .

En in een paar uur tijd wel zeker 7 of 8 keer de  "ahaaaa, had ik dat ook nog liggen" ...  gehad !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

@ patrick
je kunt ze altijd afzetten op een stukspoor wat in ongebruik is en dan branden dus de lampen als je ze aansluit
je ziet zo dikwijls dat er locs staan te achten op een sleep

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mardig23

@patrick

Je kan ze ook gebruiken als dummy met 2 slepen M6, en de LS models op kop ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 12 oktober 2020, 14:56:37 PM
@patrick

Je kan ze ook gebruiken als dummy met 2 slepen M6, en de LS models op kop ;)

Of ééntje (21) achter de LS in dubbeltractie zoals ze hier tot een tweetal jaren terug met de staaltrein van/naar Sidmar passeerden.
Achter een 27 van LSmodels ga je nog een tijdje zoeken zolang LS geen rerun uitbrengt, maar zeg nooit-nooit, geluk ligt soms in een klein hoekje...

;)

OlivierV

Patrick,

Je kan ze wel nog superen, zie maar naar Sven z'n gesuperde 2724 van Lima, dan kunnen deze er best wel mee door. Lijken me ook wel leuke projectjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

de KMB 6038 onder handen genomen en nu rijd hij weer als een zonnetje
de wielen gaven om de een of andere reden slechte massa
ze waren proper er kwam met een Q tip  niet echt vuil vanaf
dan maar massa en stroom gegeven terwijl hij onderste boven lag in een mouse
en dan met de dremel en een glasvezel borsteltje aan de gang
en dan kwam er wel zooi vanaf ;daarna met zo een polier schijfje en wat pasta (van die hele fijne voor glas te polieren) de wielen opgeblonken en nu dus het resultaat een goed rijdende lok
hij blijft wel kritische voor vuil op de rails maar ja dat doen de andere loc's ook
twee M2 bakken er achter en gaan met de 6038

morgen filmpke
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

#9441
Raf:  ik heb ooit een truukje gezien om wielen te kuisen met een heel klein drupje WD40 en dan er langs wrijven met de zijkant van een stripje balsa hout.
Leek goed te werken, maar  op termijn heb ik toch bedenkingen bij WD40 want het is op petroleum basis en laat een film achter die  aankoekt vrees ik.
(tenzij je het er allemaal af poetst met de balsa, want uiteindelijk toch de bedoeling is)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 13 oktober 2020, 08:00:19 AM
Leek goed te werken, maar  op termijn heb ik toch bedenkingen bij WD40 want het is op petroleum basis en laat een film achter die  aankoekt vrees ik.
Wat op rails goed werkt gaat ook met wielen goed, reinigen met ATF.
Bijkomend voordeel, het tast de rubber antislip bandjes ook niet aan.

grt Piet.

raf

Hoi Dani
ja ik heb ook reeds zo van die automatische wielen poetsers gezien maar heb daar mijn bedenkingen bij
toen ik de 6038 deed leek het of de wielen proper waren ,bij sommige zie je zwarte streepjes of zo maar niet niets en toch zat er iets op
de lok had wel heel lang stil gestaan en ik heb de massa opnemers moeten vernieuwen met zelf gemaakte want origineel zijn niet meer te krijgen .
dat kan natuurlijk ook mee gespeeld hebben met het probleem
maar hij rijd en dat is wel het doel wat ik voor ogen had
https://youtu.be/XXaQnQMi2pE
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

maar hij rijdt wel achterstevoren hee  !!

(grapjeeeuuhhhhh )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ja Dani daar zal ik mee moeten leren leven dat op mijn baan soms treinen achteruit rijden
maar ach er zijn ergere dingen .
nu bezig met styro om de linker hoek aan te kleden


ik wilde nog de tweede laag zetten maar de onderste drijft op de lijm dus die moet wachten tot morgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Als je styrofoam lijmt met houtlijm, beide delen insmeren en 10 minuten laten indrogen voordat je ze op elkaar plakt.
Ik lijm het zelf met acrylaatkit, dan kun je sneller doorwerken.

raf

klaas ik zie dat sommige het met warme lijm doen maar ik denk dat zoiets alleen lukt voor kleine diorama's

dat laten drogen wist ik niet ga ik dus morgen proberen nu is het te laat alles zit bijna vast

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Laatste bestellingen zijn juist afgegeven door de postbode, alles in voorraad nu. Ondertussen de 6 seinen ontvet, voorzien van primer en reeds in het zwart gespoten. LED gemonteerd in de sein platen. Draden kunnen we nu aansluiten. Ook L profielen om de geetste roosters in te leggen zijn binnen dus daar kunnen we dus ook mee verder. Gaten voorzien in I profiel om bedradingen subtiel te laten verdwijnen. Seinbrug kan dus met andere woorden volledig voorzien worden van alle attributen. Dan wordt het ontvetten en spuitwerk aan de beurt  maar das iets voor eind volgende week. Tot zover de up date aan messing seinbrugske.
Den Eric.

raf

verder met de kiezel kuil en meteen een groot probleem
weet iemand hoe ik de kiezels in de gips krijg ???
zo zou ik het ongeveer willen hebben dat het word



ik zou de kiezels willen mengen met de gips en daarna met een staal borstel uitschuren maar ik weet niet of dat een goed idee is
ik kan ook de kiezel kuil niet draaien dus ik met ze verticaal kunnen aan brengen
laat maar horen dan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.