Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

adrievans

Citaat van: raf op 06 oktober 2020, 13:04:56 PM


het probleem was dat er geen slecht contact was maar dat wel de rem diode's in stonden en de loc (meerdere) niet in de rem gingen .

gr raf

Even een gedachte,kan het zijn dat de oude rails een andere legering en dus misschien weerstand geeft dan de nieuwe rails en die je remmodule beinvloed
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

raf

hallo adrie

ik weet niet of marklin de legering van de rails zelf heeft veranderd ;
na het plaatsen van een andere module is het probleem opgelost en werkt het weer zoals het moet
ik ga die module ook niet na meten of testen gewoon 5 nieuwe diode's er in en klaar
het verschil kan zo minimaal zijn dat het bijna niet te merken is zelfs op een scoop

blijft de handleiding van esu in alle talen kut
voltage difference indicating an abc brake  section en dat staat op 12
in de hand leiding staat dat je deze waarde kunt veranderen ok begrepen is niet moeilijk

maar als je ze nu op BV 14 zet is het dan ongevoeliger of juist gevoeliger daar vind je dus niks van terug

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Meeste atributen liggen nu samengesteld klaar om gemonteerd te worden op de sein brug, draden voor LED zijn onderweg. Schakelaars zijn ook reeds aanwezig dus alles is al op voorhand klaargelegd. (voordat ik weeral eens iets vergeet)
Dan ook reeds de verlichtingspalen klaargemaakt die langs andere kant van de baan gaan komen te staan. Enkel nog 1 dubbele moet ik vervaardigen en dan gaat er licht genoeg zijn in de duisternis.
Aan de stootblokken de houten balken voorzien die kunnen dan in de beits gestoken worden. Zijn nu allemaal wat kleine werkjes, afwerking is voor later als we del van de baan gaan onder handen nemen.
Dit week end misschien nog wat extra delen van de rails voorzien van bedding, het is te zien hoe mijn klak gaat staan. En hoeveel pijn er is, tis nu ook echt niet een goede periode voor goed weer.
Den Eric.

raf

nu een probleem met de lange muur
jaren gelden gezet en nu wil ik hem afwerken
alleen ik weet niet meer hoe ik het vorige keer gedaan heb


de muur is te zien op de eerste foto en de tunnel en andere muur is zoals ik ze vroeger gedacht had dat ze van kleur moesten zijn . nu weet ik niet meer hoe ik het gedaan heb vroeger (5 tia's dan vergeet je het een en ander) probleem is de gips zuigt nu de wash als een spons en ik kan me niet herinneren dat het met die andere ook gebeurde

ik heb nu een laatste laag verf gezet met witte hout lijm in vermengd hopelijk zuigt de gips na drogen niet meer zoveel van de wash op

iemand anders een idee ik hoor het graag want 6 meter muur het is een eind

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

erik de noorman

Met een spuitbus uit doe het zelf zaak kies de juiste kleuren en dan laag par laag (nat in nat) benevelen zo werk ik. Ideaal om kleurovergangen te creëren. Ik doe dit vooral om een zachte overgang te krijgen van oud gelegd spoorbalast naar nieuwe gelegd balast te laten overgaan.

Erik.

raf

hoi eric
ok ik borstel het er op maar het verdwijnt in de gips
en ik kan me niet herinneren dat ik op de andere 20 lagen verf gezet had toen
ik kan niet meer dan proberen hé veel kan er niet verkeerd lopen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Citaat van: raf op 09 oktober 2020, 15:31:17 PM
hoi eric
ok ik borstel het er op maar het verdwijnt in de gips
en ik kan me niet herinneren dat ik op de andere 20 lagen verf gezet had toen
ik kan niet meer dan proberen hé veel kan er niet verkeerd lopen

gr raf

bij de bouwmarkt voorstrijk voor zuigende muren kopen.
Ik heb die gekocht in 5 liter can,weet niet of er kleinere zijn
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erik de noorman

De dingen die ik in gips (voegbandgips) maak (kasseistroken enz.) spuit ik met gamma grijze grondverf. In een laagje gedekt. Na het drogen inkleur en kleur nuances met waterverf. Bestendigen met matte vernis en eventuele nabehandeling met kleurpotloden.

Erik.

raf

deze gips was van knauf dacht ik me te herinneren
kwam in zakken van 25 kilo en nee dat zit niet allemaal in de baan verwerkt LOL
ok voorstrijk of grijze verf van de gamma
proberen en dan laat ik wel iets horen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

AFB

Een nieuwe backup draaien van al mijn fotobestanden. Mijn NAS begon bestanden op te eten.  >:( Dan maar een nieuwe SSD- schijven gekocht. Gelukkig had ik al een extra backup dus niks verloren.  :o

gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

raf

roco diesel aan het ombouwen op 3 rail

de boogie aangepast zodat de sleper er dieper in kan weg zakken om over de wissels te geraken .
dan was er geen enkele sleper die paste of diep genoeg kon zakken dus zelf gemaakt
de test verliep perfect dus een goede ombouw

nu vraag je want ik geraak er niet aan uit
staan de rode lampen naan de binnen zijde of aan de buiten zijde van de lok
ik heb dus alle twee de mogelijkheden hier op de baan staan van de 5900 reeks
5939 rood buiten 5924 originele roco kast aan de binnen kant

iemand een oplossing 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Rode lampen steeds aan de buitenkant
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

raf

Ok Koen dan heeft roco de 5924 verkeerd om gedaan die heeft ze aan de binnen kant
maar dan kan ik dit nu straks gaan aan passen

gr raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Een messing trap aan het ineensteken voor de sein brug. Relingen plooien en dan nog solderen, opkuisen en al voorzien van een laagje primer. Ook ondertussen nog een sein op de baan aangesloten, gewoon met schakelaar te bedienen.
De katrol brug heeft nu ook al wat kleur gekregen, geel en donker blauw (waren restjes van spuitwerk aan Nohab locomotieven)
En dan heeft de vervuiler van dienst weer wat werk om deze katrol brug een beurt te geven.
Den Eric.

Waterman

Twee oude Lima's ge-ontdigitaliseerd of hoe zeg je dat?

Nadat ik een tijdje geleden een type 21 van LS-Models op de kop getikt had stond mijn Lima type 21 er maar werkloos bij. Die decoder kon dus beter aangewend worden! De eerder ingebouwde led-verlichting wou ik echter wel behouden, die is nu analoog wisselend met de rijrichting gemaakt.

Een type 27 van LS heb ik helaas nog niet gevonden, maar in afwachting mocht mijn 27 van Lima alvast hetzelfde lot ondergaan als de 21.

Beide modellen zullen vanaf nu hun leven vooral in de doos slijten vrees ik  :-\

20201008_222724 by Patrick VdBossche, on Flickr