Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

"Den Amtrak van den Amsac"  die ik afgelopen weekend via Rudy overnam van de club, aan het ombouwen voor op mijn tuinbaan.
Er zat blijkbaar toch een C90x  (Märklin MM2 voor H0) decoder in gebouwd, maar  dat werkt niet op mijn baan.

Dus nog maar een Wi-Fi decodertje maken naar eigen fabrikaat en dan zijn we vertrokken :)

Het treinstel zelf is in feite nieuw,  zo te zien nog zo goed als niet gereden, dus het was een koopje :)
En dan nog met als bonusje een C90x er bij voor een H0 projectje :) 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Mijn laatste verhuisdoos is uitgepakt! Nu zoeken waar alles ligt, en de baan opstellen, en de schade opnemen :(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bollen neus

Volgende stap voor aansluiten van 2de reeks lichtpalen instaleren met gelijkrichters. Het is maar dat er overal op de baan een beetje verlichting te zien is.
Den Eric.

raf

van de week de baan nog eens terug opgestart na jaren ;
oude zeertjes kwamen weer aan de oppervlakte en deze nu maar eens voorgoed proberen te verhelpen
een heel moeilijk stuk moet ik nog gaan doen maar dat zit onder een heuvel en daar heb ik wel ruimte maar het zou gemakkelijker zijn als die heuvel er af was .
toen ik 36 jaar geleden met de baan begon had ik veel kortere loco's dan nu
de laatst aangekochte stoomtreinen die komen nu moeilijk de bocht door ;je hoort ze kreunen
proberen daar de bocht aan te passen al gaat het niet van de poes worden

straks eventueel foto's of een filmpke
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

een groot deel zeertjes opgelost en los je er een op komt er een ander bij wa hadde gedacht

nu ik heb een reeks 80 loco en als die vooruit rijd met een 8 tal ketel wagons er achter dan gaat die op een flauwe bocht (1 meter flex K rail) midden in het spoor uit de rails ;
niet hop 1 wieltje er uit nee gewoon springt hij volledig naast de rails
draai ik hem om dan is er niets aan de hand en loopt hij gewoon door zonder te ontsporen

iemand een idee
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: raf op 03 september 2020, 10:35:39 AMnu ik heb een reeks 80 loco en als die vooruit rijd met een 8 tal ketel wagons er achter dan gaat die op een flauwe bocht (1 meter flex K rail) midden in het spoor uit de rails ;
niet hop 1 wieltje er uit nee gewoon springt hij volledig naast de rails
draai ik hem om dan is er niets aan de hand en loopt hij gewoon door zonder te ontsporen

iemand een idee

Zijdelingse bewegingsvrijheid van de wielen? Wielafstand?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

wielafstand is 1,4 mm binnen kant gemeten
voor de rest loopt alles vrij en kan ook dwars bewegen
ik heb het slechte stuk rail vervangen (zeer moeilijk aan te komen trouwens )en problemen met stroom voeden en het resultaat is dat nu alle loco's uit het spoor lopen

dus ik ga proberen met een vriend heel het depot los te maken en er vanaf te heffen om zo dat stuk spoor daar onder opnieuw te leggen een andere oplossing zie ik niet

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Oefenen met decoders te programmeren. Lokprogrammer gekocht van ESU. Maar het blijft nog wat zoeken met wat en hoe. Wel tot de conclusie gekomen dat een loc, die ik gekocht had als zonder decoder, blijkbaar een sound versie is. (Mooie/nieuwe modellen staan uit in m'n kast en test ik zelden of nooit, dus leuke verrassing)
Greetz

Thommy

trainspottingjr


Thommy,

onderstaande link kan u misschien een beetje opweg helpen om wegwijs te geraken met de ESU lokprogrammer.

https://www.youtube.com/watch?v=54mGxZgjO14&t=815s
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

raf

rails uitgebroken en nieuwe der in en nu rijd alles er wel goed overheen ;straks met andere loco's proberen en kijken of het blijft werken ;dan terug de plaat monteren met het depot en de draai schijf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 04 september 2020, 11:46:58 AM
Wel tot de conclusie gekomen dat een loc, die ik gekocht had als zonder decoder, blijkbaar een sound versie is.

Sommigen zijn voor het geluk geboren... ;D ;D

;)

bellejt

thommy  , er is een forum op de esu website hoor.Anders stel maar vragen.We beantwoorden die wel.

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2020, 14:00:55 PM
Citaat van: Thommy op 04 september 2020, 11:46:58 AM
Wel tot de conclusie gekomen dat een loc, die ik gekocht had als zonder decoder, blijkbaar een sound versie is.

Sommigen zijn voor het geluk geboren... ;D ;D

;)

Welja, ik had hem 2j terug over gekocht. Op de doos staat ook 0 merktekens digitaal, laat staan sound. En was van plan es tot bij vbv te rijden, aangezien het 1 van hen is, om er een plux21 decoder in te zetten, anders moest ik dit altijd vragen aan een mede forumlid. Dus gewoon in de kast gezet, mooie loc. Echter bleek gisteren bij het uitlezen dat het dus om een sound variant gaat.

Citaat van: bellejt op 04 september 2020, 14:10:04 PM
thommy  , er is een forum op de esu website hoor.Anders stel maar vragen.We beantwoorden die wel.

Vrees dat ik dat wel nog zal nodig hebben. Heb m'n LSM HLE11 redelijk verprutst gehad. Ben nu al blij dat ik wit/rood/cabine terug kan schakelen na veel vloeken (en downloaden van de LSM site loste het niet direct op, via de sound versie toch al deel functies kunnen achterhalen. Eigenlijk de belangrijkste voor mij)
Greetz

Thommy


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.