Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

2012

Citaat van: Rangeerduivel op 20 juni 2020, 21:14:40 PM
Idd Kurt, alles er af en oranje en grijs rechtstreeks of de motor...

;)

OK merci, maar de decoder is ook naar de knoppen, van zodra zelfs nog maar de 2 draden van deze aan de wielen zijn aangesloten valt ecos al uit met kortsluiting.
heb gene meer in voorraad, dus zal voor woensdag zijn om nieuwe te halen, de onderdelen van de printplaat zijn al verwijderd en de motor doet het allezins nog, deze getest op analoge transfo, dus das al goe  ;D

Klaas Zondervan

Citaat van: 2012 op 20 juni 2020, 20:03:53 PM
daar zit weerstandjes en nog iet anders op, weet ni eens wat da is :-)
Geen weerstanden maar spoelen. Dat ronde bruine dingetje is een condensator. Samen zorgen ze voor ontstoring van de motor.

2012

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 juni 2020, 21:37:53 PM
Citaat van: 2012 op 20 juni 2020, 20:03:53 PM
daar zit weerstandjes en nog iet anders op, weet ni eens wat da is :-)
Geen weerstanden maar spoelen. Dat ronde bruine dingetje is een condensator. Samen zorgen ze voor ontstoring van de motor.

Maar deze zullen ook oorzaak zijn van kapotte lokpilot decoder veronderstel ik...

renstimpie

De hobbykamer productief aan het inrichten...

-  printerhoekje :plekje voor mijn ANET A8 en Longer orange 10 en alle spullen die er bijhoren.
-  schilderhoekje:  Binnenkort jarig.. dus een Hobbyzonehoekje voor mijn schildermateriaal te plaatsen.
-  Tafel met 2 stoelen en een ladekast eronder.  Lekker gemakkelijk een ruime tafel om plasticard te snijden.
-  En veel kasten (ikea Kalax) met Actionbakjes.
-  en een pc hoekje met een extra scherm en chromecast, om het grote voorbeeld te tonen.

Binnenkort eens een fototje plaatsen,  als de orde is terug gekomen...  ;D


Klaas Zondervan

Citaat van: 2012 op 20 juni 2020, 21:54:22 PM
Maar deze zullen ook oorzaak zijn van kapotte lokpilot decoder veronderstel ik...
Ik denk niet dat de decoder daarvan stuk gaat. Maar je kunt ze ook weglaten, bij een decoder hebben ze weinig zin.

OlivierV

Dat rood dingetje is een ontstoorspoel. Mag inderdaad verwijderd worden!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 juni 2020, 22:03:15 PM
Citaat van: 2012 op 20 juni 2020, 21:54:22 PM
Maar deze zullen ook oorzaak zijn van kapotte lokpilot decoder veronderstel ik...
Ik denk niet dat de decoder daarvan stuk gaat. Maar je kunt ze ook weglaten, bij een decoder hebben ze weinig zin.

Wat denk je dan als oorzaak voor kapot gaan decoder ? heb er al 30 tal ingebouwd, ik weet (gelukkig:-)) nog steeds niet welk kleurtje wat is en neem er steeds schema bij zodat alles juist aansluit  :P
Nadien laten rijden, eerst "kennis" maken met de ecos, door zelf herkenning kunnen invoeren, zoals steeds bij lokpilot, lichtjes werkten, zelfs in juiste richting, reed vooruit, reed achteruit, alles prima.
Maar als em dan de ronde wil laten afrijden gaat de start goed en dan plots versnellen (zonder opdracht op de ecos) en na nog geen meter valt stil met uitval op ecos....

enig idee iemand ? slechte decoder ? ga het in elk geval melden in winkel, moet zowoezo nieuwe hebben, heb dit nog nooit voorgehad allezins.


Havoc

Citaat van: OlivierV op 21 juni 2020, 15:09:30 PM
Dat rood dingetje is een ontstoorspoel. Mag inderdaad verwijderd worden!

Als je een spoel in parallel over de motor zou zetten, dan heb je effectief een kortsluiting. Dat rood-bruine geval is een keramische condensator, de 2 witte dingen zijn ontstoorspoelen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Zeg nooit nooit, ik heb al voor gehad; Een decoder perfect aansluiten (ik ken gelukkig de kleurtjes al uit het hoofd... ;D)
en bij het op de sporen zetten van de loc is het dan pssst!
De oorzaak was dan kortsluiting van de wielen doordat het een gelede loc is.
Men beweert dat (esu) decoders beveiligd zijn tegen kortsluiting, maar dat hangt van veel factoren af... :-\

;)

OlivierV

Citaat van: Havoc op 21 juni 2020, 15:48:31 PM
Citaat van: OlivierV op 21 juni 2020, 15:09:30 PM
Dat rood dingetje is een ontstoorspoel. Mag inderdaad verwijderd worden!

Als je een spoel in parallel over de motor zou zetten, dan heb je effectief een kortsluiting. Dat rood-bruine geval is een keramische condensator, de 2 witte dingen zijn ontstoorspoelen.
Oepsie, foutje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

#9145
2 oude roco 62's ombouwen met de print van Eve van tijd terug. Moest toch eens gebeuren
Greetz

Thommy

bollen neus

LENZ platte wagon beginnen te vervuilen.
Den Eric.

bollen neus

Bak is bijna klaar dus we kunnen beginnen aan d chassis en onderkant van de platte wagon.
Den Eric.

renstimpie

terug bezig met foto's te klasseren.. van de stations van BelgiĆ«...  even wat afwisseling..  Scannen is terug voor later..

Floris

Ja, kom ik weer met mn obscure vragen....
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22026.msg451383.html#msg451383
weet er iemand of er ergens hele waalse kranten online staan? dan dus niet artikelen, maar scans van de pagina's, zodat ik regio-specifieke ouwe kranten kan printen?