Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Havoc

Citaat van: svvander op 04 juni 2020, 20:50:23 PM
Als ge ze gevonden hebt en ge hebt nog wat over, stuurt dan een beetje via mail door.  :P Na het werk ben ik de laatste tijd mentaal niet meer in staat om veel zinnig te doen... het lichaam wilt, de geest niet. Tot voor kort ging ik dan ff lopen, maar ik heb de moed niet meer om mijn veters te binden. Hoe komt da nu toch?
Thuiswerk ipv naar het werk te gaan? Voor mij is dat de oorzaak. Ik ben meer thuis maar doe gewoon minder omdat ik de klik niet kan maken tussen werk en thuis.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Da valt nog wel mee... ik win bijna een anderhalf uur per dag aan pendelen. Maar het is wel alles samen: het huishouden, de kinderen (af en toe moet ge dus ook meester pa spelen) en dan het werk. In het begin heb ik heel veel gedaan: in den tuin en werkskes waar ik nooit zin in had. Maar nu? En dan het mindere weer heeft er ook geen goe aan gedaan.

Maar bon: slecht weer betekent ook dat ik terug op zolder kan. Mijn laatste platen omhoog hangen. Dan nog is uitmeten wat ik nodig heb en naar den Brico zien te geraken en hopelijk voor september, kan ik dan stilaan beginnen met de baan zelf.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: Decapod op 04 juni 2020, 20:57:04 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 04 juni 2020, 17:17:46 PM
Van een mooie loc een nog mooiere maken...?

Jij kan ook niet wachten hè. 't Groen lijkt me helemaal ok, btw. Benieuwd naar het eindresultaat.

Het groen valt inderdaad wel mee, al had ik toch een ietwat grassiger groen voor ogen, maar in de stock van Droomland (Revell) hier bij de deur  was het enige in die richting het olijfgroen van de KPEV, en dat moest het nu juist niet worden.
Ik heb dan maar een beetje gemengd met Humbrol donker groen (Tja Revell mengen met Humbrol, dat gaat ook!) dat ik nog staan had en zo toch een eigen interpretatie aan de loc(kleur) kunnen geven.
Gelukkig mag ik mij hier weer beroepen op de dichterlijke vrijheid daar niemand nog exact weet welk kleur de echte loc's nu hadden...?

;)

stoomlokje

OVB - M1 Bdx aan't digitaliseren , inwendige kleurtje gegeven dat beter met de werkelijkheid overeenkomt, chinesekes in geplaatst, nu nog decoder in plaatsen, binnenverlichting plaatsen, en de kleine onderdeeltjes aan de carrosserie lijmen.

bollen neus

Ruitenwissers nog op de TMY106 Great Northern schaal O gezet en wat vervuild, deze dame is  dus klaar voor op de baan te staan. . Het wordt hier druk van de "bolle neuzen". 8)
Den Eric.

Rangeerduivel

Terug aan het monteren;



En gezien het één van mijn paradepaardjes zal worden heb ik de onooglijk kleine plastic dingetjes (net voor het boortje) vervangen door messing "handrail knots", temeer daar men vroeger ook niet vies was van het gebruiken van messing en koper...
Het dak moet nog een laagje zwart krijgen en de ketelbanden messing/goud/koper kleur, maar beide handelingen moeten een paar dagen wachten tot de groene verf voldoende uitgehard is, anders is de kans groot dat ze aan de afplaktape blijft hangen... ::)

;)

Decapod

Ga je het onderstel nu rood of zwart maken?
't Is misschien een kwestie van smaak, maar ik zou die ketelbanden niet in messing aanbrengen. Op beide foto's op Patrick's site zijn die banden niet meer te zien. Dus waarschijnlijk gewoon meegekleurd (of helemaal weg???).

Mooi ding!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Rangeerduivel

#9097
Citaat van: Decapod op 05 juni 2020, 18:15:54 PM
Ga je het onderstel nu rood of zwart maken?

Nee, hij blijft zoals hij nu is, het onderstel rood omdat ik denk dat het rood was van bij de K.Bay.Sts, men heeft ze geen Belgische kleuren gegeven, dus heeft men enkel dat onderstel ook niet zwart gemaakt
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.eurorailhobbies.com%2Fproduct.asp%3Fmn%3D4%26ca%3D1%26sc%3DHO%26stock%3DR-62165&psig=AOvVaw37K2hsotusOA3FrCBfLrxP&ust=1591460936908000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwjLxOiPjOvpAhUvuqQKHbD4DBMQr4kDegUIARC0AQ
Daarentegen waren er bij die maatschappij ook loc's mèt zwart onderstel! Who knows...
Een extra reden waarom niet;
Om het perfect te doen moet men gans het rijgedeelte uit elkaar gooien en zoiets laat zijn sporen na in de vorm van slecht functioneren...nee dus!
Ook geen ketelbanden, mijn besluit staat vast, enkel de cylinders groen spuiten, maar dat vraagt ook nog wat afplakwerk, ik zou graag het bordje van Maffei behouden

;)

Decapod

Zou goed kunnen. Op foto's gaan we het niet kunnen zien. Wordt allemaal hetzelfde grijs.

Ik zou nog niet durven beginnen aan omspuiten/schilderen; dus dat onderstel uit elkaar halen ... I get it.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Dirky

Ik heb zonet een pak M-sporen (die ik gekregen heb van o.a. Hugooke en Rik) gesorteerd. Nu nog nekeer beslissen welk retro-baantje ik tussendoor zou maken en dan kunnen mijn spullen van 50 jaar geleden weer eens bollen. En met het originele geluid van M-spoor op een houten bak en zonder demping. Zalig....

raf


het lage gebouw krijgt vorm ;dit is een restant van de kibri bouwdoos van een  belgisch station;ik had twee dozen nodig om te maken wat ik wilde en dus dit was over;toch maar iets van gemaakt wat op de baan past qua stijl
er moet nu nog wat aan verouderd worden
suggesties om het nog beter te maken zijn altijd welkom want ik leer graag bij
en ik moet veel terug leren want er is veel weg na die zooi in mijn hersens

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Een sneeuwruimer aan het maken in de messing om achter een kovooike te hangen in schaal O. Platte wagon met sneeuwruimer er op als belading en dan de sneeuwruimer op kleine wielekes..
Den Eric.

raf

#9102
het bureel gebouw is klaar ;de verlichting werkt en gaat aan als het avond word ,de burelen gaan een voor een aan net of er iemand door het gebouw loopt en de lampen aan doet;de toiletten gaan nu en dan branden net of er iemand gebruik van maakt;s'morgens gaat alles een voor een (op een andere volgorde)terug uit ;
https://www.youtube.com/watch?v=5VGPixMG9EA
nu aan het volgende gebouw beginnen dan maar ;
er schijnt nog licht onder het gebouw door maar dat komt omdat het nog niet op zijn plaats staat ;in de pisseinen  moet ook nog een vloertje komen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Testritten gedaan met 3 verschillende lcomotieven aan de seeuwruimer en alles is zowel in duw als in trek goed verlopen. We kunnen nu beginnen afwerken, grondverf spuiten en wielkasten verlijmen. Dan vervuilen en wat zwart/gele gevaarsstrepen opplakken als decal.
Den Eric.

bollen neus

In de grondverf aan het spuiten van de body schaal O voor volgend project, de sneeuwruimers in plastiek voor op deze loc en de messing sneeuwruimer op Ho wieltjes. Laten drogen en ander spuitwerk is voor in de loop van de week.
Den Eric.