Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

mardig23

Kunnen we dat ergens volgen Evan? ;D
Mvg Karl

evan

#9061
Val jij nu uit de lucht Karl?   ;D ;D ;D

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26524.690.html


En moest je FB hebben:
https://www.facebook.com/Miniatuur/


Foto's van een hoopje K-rails ga ik nu niet plaatsen, maar eens de installatie start, volgen ze zeker   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Lijkt wel iets van Escher, zo van die perspectieven waar iets mis mee is :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 09 mei 2020, 13:40:40 PM
Beetje krankzinnig werk


Het vat Aceton omver geschopt Suske...?  :)

;)

mardig23

Citaat van: evan op 09 mei 2020, 10:52:31 AM
Val jij nu uit de lucht Karl?   ;D ;D ;D

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26524.690.html


En moest je FB hebben:
https://www.facebook.com/Miniatuur/


Foto's van een hoopje K-rails ga ik nu niet plaatsen, maar eens de installatie start, volgen ze zeker   ;)


Nee hoor Evan, maar ik ben nieuwsgierig naar hoe jij K-rails en wisselstraten voorbereidt en ik zag niet direct iets staan in Minima Forma, dus dacht ik dat je voor deze nieuwe baan ergens nog een draadje had.

Heel het K-rail verhaal is voor mij nieuw (vroeger C-rails) en als je dan schrijft dat je wissels aanpast voor gebruik, beging ik al te zweten... :o

Ik hou het in alle geval in de gaten!
Mvg Karl

evan

Ik laat één dezer wens wat zien. 

De aanpassingen zijn vooral om de hartafstand tussen twee sporen te verkleinen van 64 naar 50mm want zo een zee van ruimte is echt niet mooi tussen 2 sporen.  Bovendien haal ik het mechanisme er onder uit om ze beter en mooier te kunnen ballasteren zonder problemen en ik monteer er toch een motor onder van DCC Concepts in plaats van een originele aandrijving.

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Seintjes die ik onlangs overnam getest! Werken perfect, nu nog uitzoeken hoe ik ze juist moet plaatsen langs de Duitse kant van de baan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

een loods aangepast door de laadkade er van af te halen .daarna aanpassen van de glas dallen en dergelijke ;licht ingebouwd maar de vraag dit zijn kwik gaslampen die in deze loodsen gebruikt werden ;ik wil een verschil hebben tussen de lantaren palen en de lampen in de loodsen


of is het licht in de loods echt niet goed dan kan ik het nu nog aan passen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Raf, zelfde LED gebruiken voor de loods dan is het veel beter peis ik.
Den Eric

raf

hoi eric
ik heb het licht iets geler gemaakt

maar nog steeds te blauw ;ik ga er nog een paar keer over gaan ;de andere loodsen krijgen dan het zelfde licht als de straat lamp

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

#9071
Weer wat verder met het car system.In het topic kafe Toekske twee filmpjes.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

bollen neus

Bufferbalken aan het afwerken aan de Nohab TMY106 versie. Daarna kunnen we beginnen met alle onderdelen te monteren op de body en dan als laatste deze dame beginnen te vervuilen. Het zal nog een dikke 2 weken  duren eer ze ten vroegste zal af zijn.
En ondertussen af en toe wat verder knosselen aan sneeuwruimers en onderdelen vervaardigen voor de ContecRail MY1153 versie. Méér moet dat voor het ogenblik niet zijn.
En dan nog steeds geduldig aan het wachten op de bestelde materialen en wagons. Mannen van de pakjesdiensten hebben het nu zeer druk en daar heb ik alle begrip en respect voor.
Den Eric.

renstimpie

Mijn resin 3D printer aan het leren kennen ...  via Ali een Longer Orange 10 aangekocht.  Momenteel valt deze niet tegen.   Na enkele testprints ben ik nu aan het spelen met de profielen om af te drukken...
Weeral een hobby binnen de hobby...
De oude PLA printer aan het upgraden...   Hier natuurlijk wachten op de laatste pakjes... :)
Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

SuSke

Beetje verder prutsen aan het laadstation.
Eerst uitzoeken hoe al die pijpen moeten lopen en dan de staalstructuur daar op aanpassen, de nodige bordessen om de kleppen te bedienen en dergelijke gelijk voorzien.

20200514_225319 by Frans Peeters, on Flickr

20200514_225257 by Frans Peeters, on Flickr

20200514_225327 by Frans Peeters, on Flickr

20200514_225303 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.