Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Koen

De wijde bocht aan het ballasteren zodat er verder gewerkt kan worden aan de scenery.
Terwijl dit aan het drogen is, ben ik begonnen aan het bouwen van een PLM station.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Citaat van: Havoc op 25 april 2020, 21:04:22 PM
Citaat van: Koen op 25 april 2020, 20:40:19 PMeen PLM station.

PLM zoals ik Paris-Lyon-Méditeranée?

Inderdaad  :). Le Varonay bevindt zich aan de oevers van de Rhône.

Nooit te oud om te leren

bollen neus

Body van de MY1153 is bijna klaar om in de grondverf gezet te worden. Ook begonnen aan het verfraaien van de draaistelplaten. Veel kleine messing onderdeeltjes zelf wat solderen en daarna verlijmen.
De TMY106 staat met body provisoir opgesteld, alle bedradingen zijn inmiddels aangesloten, functie zijn goed. En nu wachten op ontbrekend materiaal zodat deze dame dus ook afgeraakt. Zal wel nog vervuild worden zoals alle O modellen hier al gemaakt zijn.
Aveekes allen tesamen.
Den Eric.

rixke rail

Baan in volle heropbouw op zolder in nieuw huis.
Met grotendeels oude stukken en nieuwe delen (heb meer ruimte).
Nieuwe naam, net niet hetzelfde maar toch anders ...
Zal nog effe bezig zijn ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus

Veel plezier aan de nieuwbouw Eric.

Hier een schuchter poginske aan het doen om een grote sneeuwruimer te maken voor achter een Nohab te kunnen hangen, schaal O.
Den Eric.

OlivierV

Mijn 7751 eindelijk voorzien van warmwitte lichten. Een projectje dat al een jaar in de wachtrij stond.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Heb er hier ook nog een reeksje staan waar dat zou moeten gebeuren, samen met nog wat andere aanpassingen voor de verlichting.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

vandaag eens geprobeerd om begische straat lantaarn palen te printen ;
het voordeel is dat ze flexible zijn en dus niet zo snel kapot tegen over gegoten palen
het nadeel in de gegoten kun je de draden mee ingieten en in deze lukt dat dus niet
als dit nu nog zou kunnen dan was het helemaal de max ;


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: raf op 02 mei 2020, 17:58:02 PM
het nadeel in de gegoten kun je de draden mee ingieten en in deze lukt dat dus niet
als dit nu nog zou kunnen dan was het helemaal de max

Deze als moedermodel gebruiken ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Aan het bekijken wat ik allemaal nog nodig heb voor mijn baan... ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik dacht dat ik al veel had, maar dan kom je op het punt dat je beseft dat je toch ook maar beter dit voorziet... ha ja, maar dan moet dat er ook nog bij (want anders werkt het niet). En dan zoekt ge iets op en dan zeggen ze daar: beter 2 dan 1... en zo gaat het maar steeds verder.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: svvander op 03 mei 2020, 09:37:40 AM
Aan het bekijken wat ik allemaal nog nodig heb voor mijn baan... ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik dacht dat ik al veel had, maar dan kom je op het punt dat je beseft dat je toch ook maar beter dit voorziet... ha ja, maar dan moet dat er ook nog bij (want anders werkt het niet). En dan zoekt ge iets op en dan zeggen ze daar: beter 2 dan 1... en zo gaat het maar steeds verder.

Ik begrijp je maar al te goed. Ik dacht ook dat ik er was. Tot het moment dat je eens een gebouw op de baan zet. Kan je bijna helemaal herbeginnen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Citaat van: Havoc op 03 mei 2020, 09:48:03 AM
Citaat van: svvander op 03 mei 2020, 09:37:40 AM
Aan het bekijken wat ik allemaal nog nodig heb voor mijn baan... ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik dacht dat ik al veel had, maar dan kom je op het punt dat je beseft dat je toch ook maar beter dit voorziet... ha ja, maar dan moet dat er ook nog bij (want anders werkt het niet). En dan zoekt ge iets op en dan zeggen ze daar: beter 2 dan 1... en zo gaat het maar steeds verder.

Ik begrijp je maar al te goed. Ik dacht ook dat ik er was. Tot het moment dat je eens een gebouw op de baan zet. Kan je bijna helemaal herbeginnen...

Dit fenomeen is vaak de "dooddoener" van een hobby. Mocht je een idee voor een baan eerst helemaal financieel uitwerken, zonder ook maar iets over het hoofd te zien, is de kans groot dat je past. Ik wou vroeger persé "Nederbrakel Anno 1920" bouwen maar mijn TODO en TOBUY lijstje heeft me er anders doen over beslissen...

raf

@ gerollf
ik heb reeds een 5 tal jaren een mal daar van hoor maar de gegoten palen zijn minder stevig dan de geprinte ;bij het minste van er blijven aan hangen of tegen stoten breken ze af
de geprinte die veren gewoon mee
het is bij conrad reeds te koop maar dan moet ik een tweede extruder gaan zetten op anetje en met het bestaande moederbord kan dat niet dus een pak veranderen
en dan is een andere printer een betere keuze

• Volumeweerstand het gevormde kunststof (niet 3D gedrukt): 15 Ohm-cm
• Volumeweerstand van 3D-geprinte onderdelen langs de lagen (x/y): 30 Ohm-cm
• Volumeweerstand van 3D-geprinte onderdelen tegen de lagen (z): 115 Ohm-cm
• Weerstand bij een lengte van 10 cm en 1,75 mm filament: 2-3 kOhm
• Weerstand van 10 cm lengte met 2,85 mm filament: 800-1200 ohm

maar kost voor 500 gr een 60 euro
ledje aan de paal gezet het kapje moet ik nog maken

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: Dirky op 03 mei 2020, 10:02:17 AM
Citaat van: Havoc op 03 mei 2020, 09:48:03 AM
Citaat van: svvander op 03 mei 2020, 09:37:40 AM
Aan het bekijken wat ik allemaal nog nodig heb voor mijn baan... ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik dacht dat ik al veel had, maar dan kom je op het punt dat je beseft dat je toch ook maar beter dit voorziet... ha ja, maar dan moet dat er ook nog bij (want anders werkt het niet). En dan zoekt ge iets op en dan zeggen ze daar: beter 2 dan 1... en zo gaat het maar steeds verder.

Ik begrijp je maar al te goed. Ik dacht ook dat ik er was. Tot het moment dat je eens een gebouw op de baan zet. Kan je bijna helemaal herbeginnen...

Dit fenomeen is vaak de "dooddoener" van een hobby. Mocht je een idee voor een baan eerst helemaal financieel uitwerken, zonder ook maar iets over het hoofd te zien, is de kans groot dat je past. Ik wou vroeger persé "Nederbrakel Anno 1920" bouwen maar mijn TODO en TOBUY lijstje heeft me er anders doen over beslissen...

Dirky, het is niet altijd het financiële dat de dooddoener is. Dat zal wel regelmatig zo zijn. Maar dat is vaak het gevolg van "feature creep": je begint met iets haalbaar en dan komt de fase "zou het niet leuk zijn als....".

Maar het zijn soms langzaam kruipende veranderingen. Je begint met standaard rails uit de catalogus, dan worden het slanke wissels en voor je het weet ben je zelfbouw rails aan het maken en 10000 nageltjes aan het kloppen. Je wil enkele gekochte bomen zetten, dan moeten het betere bomen zijn en je begint aan een 5 jaar durende zoektocht naar de ideale boom.

Het is ook vaak dat je plannen eigenlijk helemaal niet kloppen of door een kleinigheid overhoop gehaald worden. Dat was bij mij het geval. Ik had een sporenplan uitgewerkt, mooi met de wissels etc erbij. Blijkt dat om een of andere reden de wagons niet over die maat wissels willen die ik gepland had om het meest te gebruiken. Of ik had een stukje mooi ingepland rond een bouwpakket van een loods. Maar met die eens te passen is mijn nikkel gevallen dat de loskaai voor smalspoor een heel stuk lager is dan voor normaalspoor. Dus die hoek is te herbeginnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.