Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

GDE

België heeft wel degelijk een museum in Wallonië met onderander verkeersborden , http://www.museedelaroute.be/
Ik ben er zelf nog niet geweest . Maar inderdaad om voorbeelden van borden of daar de geschiedenis over te weten te komen is het helaas zelf uitzoeken.

Havoc

Iets voor als we toch vakantie in eigen land moeten nemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Europaletten, tot ze mijn oren uitkomen. Nog een stuk of 4 afgewerkt... ik hoop er toch een 10-tal gedaan te krijgen. Wou vandaag aan mijn diorama werken... maar ik heb geen styrofoam meer liggen. Gewoon piepschuim geprobeerd: gans het huis vol piepschuim en geen mooi effect. Plaaster was ook een optie, maar heb geen fijn gaas op stock. Dus nog ff wachten (den Brico is terug open, joepie!).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Eerste stappen gezet in de 3D-tekenwereld met FreeCad.
Op mijn bedrijfsPC is Inventor Fusion 360 verdwenen, zodoende...

Eerste werkje: en baluster voor een leuk clubprojectje...

baluster recht by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden;




Er staat mij nu nog héél wat "penseelwerk" te wachten...! ::)

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 18 april 2020, 19:12:28 PM
Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden;




Er staat mij nu nog héél wat "penseelwerk" te wachten...! ::)

;)
Goe bezig Rudy!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Dat ziet er heel strak uit! Maar inderdaad nog een hele hoop penseelwerk voor de boeg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

daar gaat inderdaad nog menig streepje verf over heen moeten gaan
maar wel mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe


Had nog een Kibri-bouwdoos liggen en aangezien dit al langer dan een jaar op zolder lag, heb ik besloten om het eens in mekaar te steken en nadien te airbrushen. Kwestie om een eigen tint te geven. Moet hier en daar nog een beetje verweren.


     


Mvg


755philippe

raf

nog maar een paaltje gemaakt vandaag

nu kijken waar het nog moet komen ;

ik zou het willen zetten aan dat witte stukje maar kan dit wel

hier zie je de situatie van boven;het korte stukje daar kan nog een loco  of wagon op staan ;de andere wissel loopt nog 50 cm verder door in de bak en is een verlenging van het uithaal spoor ;
iemand een idee hoe ik de signalen daar moet zetten

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Zo, een tegenslag is ook een slag.  :D Had een V4 54500 opgestuurd gekregen "NIEUW", tot ik deze doos opende, zegels waren verbroken aan de ESU doos en er hong nog een draadje aan de decoder. Functioneerde dus niet, al teruggestuurd naar afzender. Nu hopen dat geld wordt terug gestort.
Normaal zou ik ook sound in de TMY106 zetten omdat deze zowel apart als in dubbeltractie met de 9505 Strukton hier zou kunnen rijden. Nu heb ik deze al voorzien van een Lokpilot XL V4 (dus zonder sound) maar wel met de nodige functies van licht en ventilatoren te laten draaien. Het is al iets dus. Indien ik nog een 54500 decoder kan verkrijgen ergens kan ik die later nog steeds insteken en de Lokpilot eruit halen. Weet zelfs niet of dit echt zo moet bij dubbel tractie dat beide motoren draaien?

De andere locomotief, die de MY1153 gaat worden, is nu volledig ontmanteld, alle decodertjes en waarboel van bedradingen eruit gehaald.(een collega neemt die decoders wel over van mij) Alles proper gemaakt in binnenkant van de body, de lijmresten waren weer enorm aanwezig (versta het niet waarom ze dat steeds doen?)Alle onderdelen reeds verwijdert en opgeborgen, dan bekeken wat er moet verwijdert worden van details op de body zelf. Nu een lijstje gemaakt wat er moet gemaakt worden en/of verandert voor deze locomotief te verbouwen. Lange uitlaat, 2 antennen , 2 claxons en 2 oranje pinklichten.
En dan de keuze maken tussen de jaartallen, das voornaam, bezit hier 3 foto's van de loc en telens zijn ze verschillend, dus nog de keuze maken. Rangeerderplatforms komen er wel op te staan maar geen zijrelingen (vreemd).
Hier in deze locomotief zit een ESU V5 decoder met sound ingestoken, ook 2 luidsprekers geplaatst, geeft een volledig ander geluid al. Das dan wel goed gelukt.
Ik weet de volgende weken weeral wat doen aan modellen en ja ook af en toe eens laten rijden, das ook eens plezant?
Eric.

raf

de drie bakken aan elkaar gezet en overgang bak 1 naar bak 2 passend gemaakt
de wagons gaan er perfect over nu
https://www.youtube.com/watch?v=7aTrSGJmkvY&feature=youtu.be
sorry voor het draaien maar ik zag niets door de zon
diesel links met goederen is doorgaand spoor
blauwe loco met personen wagons is ook doorgaand spoor
de twee stomers daar komt de loods
en de wagons op het dubbele spoor dat is het kade spoor
en de rest van de bakken ben ik nu aan bezig
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Mijn treintafel ingepakt! Eerst met latten een kader rondgemaakt, dan noppenfolie over gespannen.
Hopelijk overleeft ze het, en ik ook trouwens  :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

nog juist materiaal gevonden om 5 seinen te maken maar ik heb er 7 nodig
ik denk aan de 2 loodsen lage signalen te zetten dan kom ik dus toe
maar daar we nog niet aan die bak bezig zijn heb ik nog tijd en hopelijk na de corona alsnog materiaal te kunnen gaan ophalen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: Alberke op 20 april 2020, 17:55:54 PM
Mijn treintafel ingepakt! Eerst met latten een kader rondgemaakt, dan noppenfolie over gespannen.
Hopelijk overleeft ze het, en ik ook trouwens  :-\
Hugo, ik hoop het van harte! Succes.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *