Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

Heu kan dat dan wel ????
niet dat er geen plaats is hé maar klopt het spoor technische dan wel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Anders zou ik dat niet voorstellen he ;)  Er moet enkel een rond blauw bord met witte pijl op dat naar links beneden wijst. 

7e en 11e foto:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30377.60.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

#8972
Evan maar dat zijn hoofd seinen en  geen grond seinen
een grond sein kan ook niet op tegen spoor staan (knipperen)
eens verder naar graven en als de mensen die op de echte treinen zitten op de club terug thuis zijn eens kijken wat hun antwoorden
al is een paaltje ook wel mooi met al die trapjes

gr raf
ik vind nergens dat het rechts van het spoor mag gezet worden
Bij een rangeersein met Violet en Geel licht betekent het violette licht dat de trein moet stoppen. Geel licht laat de Kleine Beweging toe. Deze seinen kunnen zowel horizontaal als verticaal tegen de grond geplaatst worden.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

#8973
Uw grondsein of "vereenvoudigd sein" kan op paal rechts staan.  Dat heet dan "verhoogd vereenvoudigd sein" en dat kan rechts met dat bordje staan.  Ik heb er zo al genoeg gezien, het was tenslotte mijn job ook  ;)

vb: http://edrivers.be/index.php/nl/carte/44:u221-f-9-antwerpen-noord-25-05-2019

Oh, en tegenspoor heeft hier totaal niets mee te maken.  Tegenspoor vindt je terug op volle baan.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

ha ok dus dit kon ik niet vinden en inderdaad zo kan het wel
dus dat probleem is reeds opgelost voor morgen
paaltje solderen en sein er boven op en klaar
dan kunnen we naar het volgende gaan
gr raf en merciekes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

steamdriven

Raf, Evan heeft gelijk. Een verhoogd opgesteld vereenvoudigd stopsein mag uitzonderlijk rechts geplaatst worden. Ik kom dat dagelijks tegen.

Wat ik niet kan zien op uw foto's is of dat sein een vertreksein is vanuit een cul de sac? Indien dat zo is én die cul de sac is enkel in kleine beweging bereikbaar, dan MOET in principe het vereenvoudigd stopsein zelfs verhoogd opgesteld worden...
Indien het gaat om een vereenvoudigd sein langs een doorgaand spoor en dit sein dekt louter een overweg, moet het ook verhoogd opgesteld staan.

Nog een opmerking:
Ik weet niet in welk tijdperk je baan gebaseerd is maar de seinbeelden van zo'n verhoogde seinen zijn rood en geel, geen violet en geel...
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

raf



het gaat dus om de 3 linker sporen en zijn allemaal dood lopend
het 4 de spoor(daar waar de diesel staat) van links te tellen dan maar is een uit trek spoor om de wagons van het overname spoor te halen
ik ga proberen de 3 bakken morgen achter elkaar buiten op het terras te zetten dan kan ik deze meteen als geheel fotograferen

het zijn alleen diesels en stomers dus tja welk tijdperk is het ;ik rij geen electrische wegens de boven leiding waar ik een hekel aan heb
het voorste sein dat groen beeld geeft is het hoofd spoor
het rode of rood witte is het overname spoor van de twee rail naar de 3 rail
het spoor aan de rand (groengras)is het tegen hoofd spoor zeg maar
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#8977
ok eerste verhoogd sein staat
het ronde bordje staat er nog niet op want ik heb geen dun plexy card genoeg
maar hoe ziet het er uit

ik had ook geen H profiel dus is het een vierkant geworden ;voordeel is dat ik de draden nu mooi heb kunnen weg werken ;
laat maar horen dan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Raf, ziet er geloofwaardig uit.

Wat je overweg betreft, kan je het witte maanlicht trouwens gerust weglaten en enkel 2 rode lichten behouden.  Er zou ook een gewoon kruis zonder lichten kunnen staan want het lijkt op een dienstweg en het spoor zelf is maar een doodspoor denk ik.   Bovendien een doodspoor dat zo kort is, zal niet echt snel een detectie of aankondiging hebben zoals voor een normale overweg en zeker niet in functie van je tijdperk ;)  .

Bovendien is het een enkelvoudig kruis voor één spoor en geen 2 of meer sporen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

Een vast sein mag rechts opgesteld staan (met blauwe bord en witte pijl) zolang de snelheid op die plaats niet meer dan 40km.u bedraagt.
Groetjes.
Claudio.

raf

#8980
Evan het is inderdaad een dienstweg om van en op de los kade te geraken
dus ik laat het gewoon weg
het volledige deel is rangeer en haven gebied buiten de twee doorgaande sporen
het bord komt nog maar ik heb geen blauw meer (te donker)van de juiste kleur
maar dat is er later tegen te zetten

en nu verder met nog een stuk of 8 van deze te maken

shit maar materiaal voor nog 4 doeme toch kut corona
de lengte van de laadkaai is 7 wagons plus de diesel
er staan dan 6 wagons aan de laadkaai en eentje staat er juist voorbij ;plaats voor het stoot blok is er dan ook nog



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

B_Modelbouw

Ik ken de juiste NMBS terminologie niet maar mag samen met het cirkelvormige blauw bord met witte pijl (sein aan foutieve kant) er ook geen vijfhoekig bord hangen met 0,5 - STOP en SF ?

Als het sein niet werkt mag je toch door rijden aan 5km/h na een stop en een toeter...

Corrigeer me als ik fout ben.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


raf

in de moderne tijd denk ik een T van telefoon en nog moderner een gsm nummer denk ik
maar daar ik nog merendeel stoom rij zie ik beide opties niet van toepassing zijn

is maar mijn idee hoor schiet me er niet op dood
normaal zouden er zelfs nog arm seinen mogen kunnen staan .maar deze zijn zo fragiel dat ik dit voor een verplaatsbare baan geen optie vind

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

adrievans

Citaat van: raf op 15 april 2020, 14:54:55 PM


shit maar materiaal voor nog 4 doeme toch kut corona


gr raf

Kut corona ?? Zou wel de helft van de besmettingen schelen.
Nu serieus,Raf ik vind er nu al sfeer inzitten,vooral met die dienstweg al zou ik er wel een kruis of verkeersbord plaatsen,gewoon voor de uitstraling.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

raf

Ja ik vind zeker ook dat er iets moet komen al is het gewoon een bord want zelfs in de jaren 1956 was er volgens mij wel reeds zo een bord

deze heb ik kunnen vinden en denk dat ze wel gaan passen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.