Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

1885

Leuk van die militaire trein. Zelfde staat hier ook ooit op het programma.
Voor info, hoor anders eens bij Gunfire Museum in Kamp Brasschaat. Daar zijn ook sporen en een laadperron en staat het pantsermuseum.

https://site-gunfire-brasschaat.be/index.php/nl/

Waterman

Citaat van: Gerolf op 11 april 2020, 12:05:32 PM
Tof bezig, Rudy en Patrick  :)

Merci Gerolf. Ah, praise from Caesar  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Gerolf op 11 april 2020, 12:05:32 PM
Tof bezig, Rudy en Patrick  :)

Bedankt Gerolf,
We doen ons best, weet je wel!

;)

Dirky

IMG_20200412_104429_resized_20200412_104447798 by Dirky dyniMo, on Flickr

Een poging aan het doen om een mechanische fout uit de Anycubic printer te verbeteren. Zie 2de ring van links... De H0 nokpannen zijn wel gedeeltelijk bruikbaar dus geen totaal verloren print.
Nu loopt een print van +12u over de gehele hoogte van de printer om te zien waar nog "obstructies" kunnen zijn.

raf

seinpalen gemaakt en geplaatst
nu alles nog aan sluiten maar dat is nog een groot werk daar er nog van alles moet geprogrammeerd worden.
en de mogelijkheden zijn weer onnozel veel met die twee seinen
maar het houd ons van de straat
straks als het weer goed blijft buiten de drie bakken eens aan elkaar schroeven
voor de rest geraakt alles op ;verdunning is op ,verf is op voor de huizen,hout is op voor poten te maken enz. ook aan de duikboten ligt alles stil wegens gebrek aan materiaal




proberen die driehoek vandaag te bezanden en aan de slag met struiken en groensels

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Dat is een leuke bundel sporen om 't een en 't ander te showen. Ik veronderstel dat de seinen nog los staan, want ze staan wat scheef. En wat vind je zelf van de kleur van de ballast? Ik vind ze persoonlijk wel erg on-Belgische grijs, maar mogelijk dat je dat kan weerleggen met een paar fotos. In elke geval, erg goed bezig. Dit wordt wat!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

TBCédric

Twee cabines gemaakt voor mijn TGV Atlantique van Jouef. Het zijn geen meesterwerken maar ze kunnen er mee door.  ;D
Bij gebrek aan een snijmat gebruik ik nog even mijn karton van bol.com. Maar er is er gelukkig eentje onderweg!

IMG_20200412_203146
by Cessinic, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf

hoi Michiel

ja de seinen staan los (doe ik altijd) deze kunnen dan plat gelegd worden tijdens de werkzaam heden ;ze passen in een rond gat waar een buisje in zit;
de ballast is inderdaad wat donker maar dit is gebeurt NA het lijmen ;
ik ga proberen om deze als ik terug verdunning heb deze met de airbruch wat lichter te krijgen .
en anders ok blijft ze zoals ze is dan is het maar tijdens  regen weer dan zien alle stenen er donkerder uit
ik ben nu aan het seinhuis bezig en dat komt in de vorm van het oude seinhuis van hier bij ons in het dorp (As of Asch )het gaat geen 100% juist zijn omdat ik er de plaats niet voor heb . alsook de materialen ik werk met wat ik nu heb liggen
de bovenste ramen ga ik her tekenen en printen denk ik
origineel zou het 22 cm lang moeten zijn ik hou me bij 17 cm
ook is het 1 cm smaller dan het zou moeten zijn

hier proef passen op de voorziene plaats
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Gevel met de hand aan het uitsnijden in styreen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Beide cabines reeds in de body TMY106 geplaatst, LED wisselend rood/wit en de rode pinklichten (die komen in de deuren te zitten van de neuzen) verlijmd en getest. Nu wachten op de nodige V4 decoder.
Dan extra messing trappen aan het maken , komen in de sneeuwruimers geplaatst , denk das een variant op de platforms die anders op zulke locomotieven ook wel regelmatig gemonteerd werden. In de gronfverf zetten en daarna in het zwart schilderen..Elke locomotief die hier gemaakt wordt is wel verschillend met andere details, hangt ook zelfs af van verschillend jaartal, er zijn erbij die 3 keer verandert of andere details hebben op 1 jaarke.
Gisteren nog een paar speakers ontvangen uit Nederland, kan deze gebruiken in een volgend project.
Dan nog extra pinkdozen van Velleman besteld om LED oranje en/of rood te laten pinken zowel op daken en/als op de deuren.
Den Eric.

raf

@ Michiel

hier zie je het kleur verschil goed tussen het bij gestrooide stuk en de reeds ingedruppelde en gedroogde ballast
dus recht uit het pakje ziet ze er heel wat lichter uit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Hallo Raf, ik snap nu beter waar je naartoe werkt. Het hedendaags pasgebroken en gelegde ballast is inderdaad erg licht grijs. Ik zit met een sterk gekleurd beeld van ballast in mijn hoofd in gevolge mijn project (heel donker bruin, tot smerig en vettig). Maar jouw grijs is prima, zelfs de donkerdere variant na indruppelen. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

ja soms is het moeilijk uit te leggen hé er moet nog veel zwart komen ook nog van de sintels en kolen stof dat de loco's verliezen tijdens het rangeren ;dit vooral op de biels in het midden ; nu een grond seintje klaar met rood/oranje maar er moeten er ook nog komen met paars /oranje blijkt een verschil in te zitten voor wat ze bedoelt zijn ;
https://www.youtube.com/watch?v=6ZIWJPVRyRI
maar het ziet er niet slecht uit vind ik zelf

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

bezig met de seinen in te bouwen en reeds een probleem
of ik kom zeer dicht tegen de straat aan of binnen het vrije ruimte profiel van de sporen

ik zit er aan te denken om het sein verhoogd op te stellen want er komt ook nog een andera's kruis te staan aan de spoor overgang
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Zet het sein rechts van het spoor ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.