Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Cabines voor de TMY106 verder afwerken en voorzien van de LED bakjes. Dan beginnen aan volgende locomotief te ontmantelen.
Den Eric

Koen

Een spuitcabine maken met de nodige afzuiging en verlichting. En zonder ook maar één ding te kopen. Een oud boekenrek, een oude ventilator van een dampkap, ... Allemaal gerecupereerd van mijn broer die een paar jaar geleden de boel nog eens aan het vernieuwen was  :). Hij moest niet naar het containerpark gaan, ik had de poort van mijn garage open gezet  ;D. Foto's volgen later.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

Koen, spuitwerk gaat zonder cabine ook hoor, doe dit al jaren zo (dus kost het me ook genen bal). Groen aangelegd ben ik niet.
Den Eric.

Koen

Citaat van: bollen neus op 08 april 2020, 19:10:50 PM
Koen, spuitwerk gaat zonder cabine ook hoor, doe dit al jaren zo (dus kost het me ook genen bal). Groen aangelegd ben ik niet.
Den Eric.

Inderdaad, Eric.
Ik heb dit tot nu toe ook altijd zo gedaan. Het enige probleem is dat bij wat spuitwerk mijn garage vol nevel hangt en dat ben ik beu.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

bollen neus

Vraag mij dan steeds af hoe jullie spuitwerk dan doen, hier hang na 4 uur spuiten niets van nevel hoor maar tja kzijn mor een boerke uit Kemzeke nietwaar.
Den Eric

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 08 april 2020, 20:12:17 PM
Vraag mij dan steeds af hoe jullie spuitwerk dan doen, hier hang na 4 uur spuiten niets van nevel hoor maar tja kzijn mor een boerke uit Kemzeke nietwaar.
Den Eric

Valt niet dikwijls voor maar nu moet ik Eric toch bijtreden,
Ik spuit alles gewoon op mijn treinkamer en dat ruik je een uurtje erna nog wel, maar daarna niets meer en ook geen stof...ik spuit enkel met harslakken van Humbrol of Revell... ::)

;)

Havoc

Het spuiten met dit doe ik wel buiten EN met een masker voor organische dampen: https://www.lesonal.co.uk/en/products/primers-fillers/1k-etch-primer 1x buiten zonder masker en 3 dagen niet goed van geweest. (dit is de grondverf voor mijn locje dat bij de tuinbanen staat)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#8947
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

rgp

Chris,

Best in functie van de voertuigen contact opnemen met een heid van pantsertroepen (lansiers, gidsen, verkenningstroepen),
M75 FT was dan al ver einde loopbaan, zijn vervanger M113 stond toen klaar.

Roland

Chrisrail

#8949
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

patrick smout

Dag Chris,

Je zou kunnen zoeken naar 2JP ( jagers te paard) in Ludenscheid. In 1985 daar mjn legerdienst gedaan en wij vetrokken met cvrt spartan (ik in het peleton voltigeurs) en scorpions van daar met de trein naar Elsenborn. Heb al eens snel in mijn foto's gezien maar heb er geen van tijdens het laden of ontladen (maneuvers waren toch nog net iets anders dan een uitje). Tot enkele jaren terug was er ook een forum voor en door 2Jp'rs met massa's foto's. Zal eens zien of ik die nog vind. Leopards stonden er bij ons ook al. Meer dan 1x per maand een rondje rijden rond de kazerne deden die niet toen ik er was. Ik heb ze tijdens mjn legerdienst niet weten op maneuvers gaan. Enkele jaren later is heel het bataljon volgens mij omgevormd naar een leopard gevechtseenheid.

Mvg, Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

bollen neus

Drie en een halve liter verse limocello is gereed, ook de home made sangria valt in de smaak. Dat verdampt iets rapper nu met die hogere temperaturen. ;)
Den Eric

Rangeerduivel

ACFI monteren op de S9 (type69)



Da komt wel goe!

;)

Waterman

Nu mijn Belgisch materieel grotendeels in orde is én gezien er nu wat extra vrije tijd is heb ik eindelijk mijn Duitsers eens onder handen genomen.

Mijn oude Roco V200 is gedigitaliseerd en van ledverlichting voorzien, alleen die ene derde koplamp moet nog in orde gebracht worden want ik was ineens afgeleid door deze uitdaging:

Ombouw Glaskasten by Patrick VdBossche, on Flickr

Mijn 'Glaskaste' is nu ook voorzien van een decoder  ;D

Ik verwachte niet veel van de rijeigenschappen gezien de beperkte stroomafname, maar dat valt verrassend goed mee eigenlijk!

Nu nog verlichting erin geprutst krijgen  :o

Gerolf

#8954
Tof bezig, Rudy en Patrick  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw